wtorek, 11 grudnia 2012

Droga nr 627 Ostrów Mazowiecka-Małkinia - Kosów

W poprzednim poście na temat budżetu jest dużo komentarzy na temat drogi 627, dlatego dyskusję przenoszę na nowy post. Próbowałem zachować chronologię wpisów, a tamte usunąłem.

58 komentarzy:

  1. Tak przy okazji, żeby na tyle lat brania janosikowego nie zrobić wspólnie z powiatem i wojewodą drogi 627 Ostrów - Małkinia to porażka. Nawet powiem coś więcej tej drogi porządnie zarządca nie potrafi utrzymywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszt remontu całej drogi Ostrów - Małkinia to pewnie z 30 lub 50 mln, a my na inwestycje w dobrym roku wydajemy do 6 mln. Dołożyć, to możemy z milion, a reszta, to nierealne scenariusze.

      Usuń
  2. Powiedzmy 50 mln z czego 25 mln dało by się pozyskać z UE powiedzmy, że z 5 mln od Powiatu i z 2 mln z gminy Małkinia powiedzmy z 2 mln z gminy ostrów i z miasta ostrów z 2 mln a reszta z województwa. W ostrowi ma być remontowany odcinek drogi 627 od skrzyżowania ulicy Duboisa/ 3maja do obwodnicy miasta to będzie z 2 km inwestycji oraz druga część od obwodnicy do Komorowa i z tego co wiem to miasto miało dołożyć na projekt 300 tyś a ile do samej inwestycji to nie wiadomo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy11 grudnia 2012 14:31
      Prawdę mówiąc to jest obecnie najważniejsza inwestycja drogowa w gminie i powiecie ponieważ co roku jest tu sporo wypadków i też sporo osób ginie w tych wypadkach. Można by podzielić ten odcinek na 2 części ostrów - Błędnica, a drugi Błędnica - Małkinia. W tym przypadku to by się należał taki remont jak między Ostrowią, a Brokiem. Wiem, że tu jest inna droga więcej wsi przy drodze itp. ale należało by zrobić niwelację drogi po przez zlikwidowanie tych wszystkich niebezpiecznych górek, rondo w Niegowcu, Nowy Most w Orle z Wysepkami do lewoskrętów na Brok i Daniłowo oraz chodniki i jakieś oświetlenie. Przy okazji można by było poprowadzić ścieżkę rowerową z Ostrowi do Małkini tu to już udział władz regionalnych.
      Panie radny wiem że starosta(starostwo) posiada projekt modernizacji tej drogi czy może Pan się wystarać o ten projekt i zaprezentować go na blogu. Wtedy podyskutujemy konkretnie na temat tej drogi. Wiem, że ma bo w wywiadzie dla kuriera mówił o tym. że jest i czeka na pieniądze.

      Usuń
    2. Andrzej Kucharek11 grudnia 2012 14:44
      Jeżeli otrzymam jakieś dane to na pewno je umieszczę

      Usuń
    3. Andrzej Kucharek11 grudnia 2012 16:29
      Przebudowa drogi powiatowej Ostrów Maz. – Chmielewo – Andrzejewo – Zaręby Warchoły kosztowała w 2010 roku 19 mln zł. Projekt obejmował przebudowę drogi na długości 28,1 km, wybudowanie oraz zmodernizowanie chodników.

      Usuń
    4. Andrzej Kucharek 11 grudnia 2012 16:32
      http://konsultacjepzpwm.mbpr.pl/konsultacje-komentarz-10.html

      Usuń
    5. Panie Andrzeju tamtej drogi to nie ma co porównywać zbytnio niby odcinek dłuższy ale tam było tylko odnowienie nawierzchni + chodniki, a tu dojdzie niwelowanie terenu + rondo+most oraz wybudowanie od podstaw kosowskiego odcinka.


      Jakby się udało Panu pozyskać informacje, materiały o koszcie budowy odcinka Ostrów- Brok-Łochów to może bardziej by było miarodajne. Nie chce skłamać ale czytałem w jakimś artykule, że remontowane generalnie odcinki trasy ostrów - łomża kosztują po kilkanaście mln 2-5 km ale tam jak widziałem wybierana była podbudowa na jakieś 50-70 cm i robiona od podstaw.

      Usuń
  3. Anonimowy11 grudnia 2012 16:36
    Szkoda, że nie ma załącznika i mamy rozumieć, że to tyczy się dla całego odcinka Ostrów- Kosów Lacki? Jak znalazły by się pieniądze na tą drogę to logicznie myśląc odcinek Małkinia - Kosów powinien być robiony po modernizacji Ostrów- Małkinia ponieważ wcześniejsza modernizacja zwiększy ruch na tej drodze dużo bardziej niż teraz, a bez remontu to będzie jeszcze gorsza tragedia niż teraz.
    Co do rozwiązania za przejazdem kolejowym w Małkini to ono jest źle rozwiązane. Czy tam nie powinno być ronda? Jakby było rondo to ruch by odbywał się sprawniej. Ja rozumiem, że teraz od strony mostu siedleckiego ruch jest mały ale jak dokończą ten odcinek do Kosowa będzie zwiększony ruch prawdopodobnie tranzytowy. Dlatego ktoś przy budowie mostu i dojazdu nie pomyślał, żeby zrobić rondo było by taniej i lepiej.
    Wiemy też o modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Białegostoku, która wymusi likwidacje przejazdów kolejowych między innymi tego w Małkini ale to może będzie za 2-4 lata. Przynajmniej ten koszt nie będzie obejmował Gminy tylko PKP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby było dobrze, to musi być wiadukt nad torami

      Usuń
    2. Tam w tym miejscu to wogle będą "jaja" bo ani wiadukt ani tunel nie rozwiąże problemu wyburzenia kilkudziesięciu zabudowań. Patrząc na teren obok to prawdopodobnie tunel nie wchodzi w grę. Na siskom.waw.pl nie ma zamieszczonych projektów do odcinka Małkińskiego, żebyśmy mogli sobie obejrzeć i przedstawić swoje opinie. Nie wiem czy jest opcja przejścia z tym wiaduktem w innym miejscu. Ponieważ jakby powstał wiadukt na wprost drogi 627 to zjazd w kierunku ostrowi wyszedł by dalej niż skręt w Kościelną i Brokowską

      Usuń
  4. Jak byście widzieli modernizowany odcinek drogi 627 Ostrów- Małkinia - Kosów Lacki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy11 grudnia 2012 20:35 - Wiesz bliżej tej drodze do nr 50 niż do powiatowej z Ostrowi do Andrzejewa i dalej tam w 90% idzie ruch lokalny, na 627 idzie ruch lokalny ale tranzyt też po za tym jest to jeden z nielicznych dojazdów do Strefy ekonomicznej w Małkini. Jak zostanie połączony odcinek kosowski to tranzyt będzie szedł w 80%, a w 20 ruch lokalny. Fajnie jak ktoś remontuje drogę nie z kasy Gminy ale coś z ta inwestycją jest nie tak ja słyszałem, że remont miał być w 2009 dziś mamy zaraz 2013 i dalej nie widać, żeby kawałek jej zrobili. Odcinek Ostrołęka - Ostrów z 8 lat temu przeszedł kapitalny remon i prawdopodobnie pewne odcinki drogi będą znów remontowane, a z tej strony po za zrobieniem odcinka ulicy Duboisa i Małkińskiej w Ostrowi i kawałka koło przejazdu w Małkini nic się nie dzieje. Nawet utrzymanie tej drogi jest skandaliczne ponieważ robione po łepkach. Jednego roku przyjadą wyfrezują z 3-4 pasy i kolejnego roku ze 2-3 i nic po za tym. Gałęzie jak wycinali w tym roku to co 5 drzewo po 2-3 sztuki i pojechali, a jak widziałem na innych trasach to każde drzewo jest golone dokładnie. Nie wiem może trzeba starać się o przeniesienie tego odcinka pod zarząd Ostrołecki (Czerwin)

      Usuń
    2. Anonimowy11 grudnia 2012 21:30 ta linia expresowa pociągowa nie będzie budowana pod komunikacje pasażerską tylko pod transport towarowy to wszystko co dziś idzie tirami w jakimś % przeniesione zostanie na pociągi, a do tego jest potrzeba dobra i szybka linia kolejowa, której na dziś nie mamy i dlatego TIR szybciej wiezie towary niż pociąg.

      Dlatego będzie budowany wiadukt lub tunel w Małkini i w Kańkowie za pieniądze PKP. Powiem tak jak dobrze się wójt ze starostą zakręca wokół tego projektu to będą mieli nie tylko 2 wiadukty za darmo ale zmodernizowaną stacje oraz ekrany akustyczne dla mieszkańców plus inne poboczne sprawy. Dla gminy to też będzie dobre wybudowanie takiego wiaduktu bo rozwiąże problem w tym newralgicznym miejscu. Nie wiem za bardzo jak to się mogło stać, że jak kiedyś budowali drogę do przejazdu to nie mogli pójść na wprost przez tory tylko musieli robić takie wygibasy....

      Wójt jak będzie chciał i będzie się interesował to może przy okazji dostać pieniądze na wybudowanie drogi, która odciąży ulicę kościelna.

      Usuń
    3. Pomysł ścieżki jest bardzo dobry czy przy 627 czy przy torach to nie wiem ale na pewno poparł bym taki pomysł. Widziałem na ostrowskim portalu OPI tam też mają temat ścieżki rowerowej i jest dyskusja o takiej ścieżce. Co do ścieżki to ona zdjęła by tych wszystkich rowerzystów, a na tej trasie jest ich sporo.

      Co do innych propozycji to na pewno bezpieczeństwo poprawiłby chodnik, aż od Niegowca do szkoły w Orle czyli w Błędnicy i oczywiście oświetlenie w newralgicznych miejscach.

      Usuń
  5. Nie rozumiem, dlaczego ktoś porównuje remont drogi nr 50 Ostrów - Łochów z remontem drogi nr 627 Ostrów - Małkinia - Kosów Lacki. Przecież to dwie różne drogi - różni zarządzający, różne priorytety. "50" to droga krajowa, na która kasa idzie z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, a "627" to droga wojewódzka - pod zarządem wojewody. Mniejsza kasa, inne zarządzanie, inny priorytet w sieci dróg w Polsce.
    Zgadzam się, że remont tego odcinka powinien być przeprowadzony jak najszybciej, ale chyba nie w sposób dokładania przez gminę kasy.

    Droga 627 ma ten sam priorytet co droga 694 Poręba - Brok - Małkinia - Nur - Ciechanowiec. Tam ostatnio był remontowany odcinek z Zuzeli do Ołtarzy. Czy jakaś gmina się do tego dokładała, czy powiat się dokładał? Nie słyszałem nic o tym, nigdzie nie czytałem. Więc skoro da się wyremontować taka sama drogę za pieniądze wojewódzkie, to one na to raczej chyba są.
    No chyba że się mylę, ale w takim razie proszę o wybaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle słyszałem - to plotki ale w każdej plotce jest część prawdy:
    Jeśli dojdzie do remontu i budowy ew. wiaduktu droga 627 delikatnie zmieni przebieg - obecną ulicą Strażacką, następnie poprzez jeszcze prywatne tereny wyjdzie naprzeciw obecnego przejazdu.
    Z drugiej strony po co przelot przez Małkinię na 160km/h (warunek na budowę wiaduktów) jak 90% pociągów pasażerskich będzie miało postój w Małkini. Dla dwóch ekspresów na dobę wg mnie nie warto. Towarowe i tak nie jeżdżą szybciej jak 120km/h.

    OdpowiedzUsuń
  7. Panie Andrzeju nie tak dawno w TVPINFO słyszałem jak mówiono o budowie parkingu przy stacji PKP w Małkini i jeszcze 2 czy 3 miejscowościach. Czy wie Pan coś na ten temat? Bo z materiału nie wynikało, że chodzi o obecny parking, który został już wybudowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to oglądałem i myślę, że to była pomyłka. Może nie wiedzieli, że w Małkini już jest parking

      Usuń
  8. W 2006 wyremontowano drogę nr 677 na trasie Małkinia – granica województwa (37,7 km) za 49,3 mln zł. To są dane z samorządu Mazowsza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde albo ja nie widziałem tego remontu albo to jakaś inna droga może to 3,7 km :)

      Usuń
  9. .......Od 2001 roku na drodze pomiędzy Małkinią a Ostrowią Mazowiecką miało miejsce 39 wypadków, w których zginęło 7 osób a 38 zostało rannych. Od samego 2009 roku było tam 25 kolizji, 12 wypadków w których zginęły cztery osoby a jedna zmarła w wyniku obrażeń w szpitalu. ..... Biorąc pod uwagę dotychczasowy stan rzeczy Rada Gminy Małkinia Górna wnosi o pilne podjęcie działań mających na celu doprowadzenie do przebudowy drogi.
    To jest część stanowiska Rady Gminy, które zostanie ponownie złożone przez Wójta na ręce zarządcy drogi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardzo dobre stanowisko. Ciekawe jeszcze jakby rozłożyć te dane to ile % wypadków, kolizji i zabitych miało miejsce na felernej górce w Małkini Dolnej.

      Tą górkę to dobry zarządca za nie wielkie pieniądze już z 5 lat temu powinien zlikwidować bo tam nie było potrzeba nie wiadomo jakich inwestycji po prostu zepchnięcie górki.

      Usuń
    2. Dane od 2009 r. dotyczą samej Małkini Dolnej

      Usuń
  10. Nowa Mapa Ryzyka

    http://moto.pl/MotoPL/51,88389,13011387.html?i=3

    OdpowiedzUsuń
  11. Droga z Treblinki do Kosowa będzie budowana

    OdpowiedzUsuń
  12. http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/51/1/nowy-program-drogowy-rzadu-czyli-walka-miast-o-przetrwanie.html


    2 ważne inwestycje w naszym powiecie 2014-2020

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale to dotyczy drogi S8, a nią zajmuje się GDDKiA a naszymi drogami 627 i 694 zajmuje się Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Kiedyś droga 627 była drogą krajową nr 63, ale po zamknięciu mostu na Bugu stała się drogą wojewódzką.

      Usuń
    2. Żeby tak się nie stało i dalej była krajówką to by pewnie już dawno była remontowana, a tak to zajmuje się nią województwo. Ciekawe czy 627 podlega pod program schetynówek czy to wogle odrębna inwestycja na takie drogi

      Usuń
  13. http://www.malkinia.com//index.php?option=com_content&task=view&id=2896&Itemid=26


    Decyzja na budowę odcinka za bugiem jest ale na razie na budowę się nie zapowiada bo kasy na tą inwestycje nie ma. Widzę, że to odcinek 15 km. Ciekawe jaki jest koszt wybudowania tego odcinka można powiedzieć, że od podstaw i czy są już projekty dotyczące tego odcinka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po zgodzie wojewody przyjdzie czas na układanie wymagań do przetargu, a sam przetarg na wykonawstwo ma być ogłoszony w po nowym roku. Kiedy ruszy budowa nowej drogi? Nowa droga nr 627 będzie poprowadzona po śladzie dawnej linii kolejowej. Zastąpi obecne, znajdujące się w fatalnym stanie połączenie między Kosowem Lackim a Małkinią. Jej budowa pozwoli w pełni wykorzystać potencjał komunikacyjny, jaki stwarza otwarty w listopadzie 2010 roku most na Bugu.

      Usuń
    2. To prawda bo obecnie ten most stoi prawie pusty. Z tego co widziałem to tam jest kilka mostków czy taka opcja zostanie czy zostaną zlikwidowane i zostaną zrobione drogi dojazdowe. Wiadomo też, że ten nasyp jest za wąski i będzie wymagał poszerzenia w jakimś tam stopniu po za tym nie powinno być większych problemów. Z tego co słyszałem odnośnie tej drogi płytowej to nie pozwalają jej zalać asfaltem Stowarzyszenia Żydowskie. Jak to prawda to troche nie ładnie z jej strony, że utrudniają ludziom modernizacje drogi.

      Usuń
  14. Podobny problem jest też w Ostrowi z Rynkiem na ulicy broniewskiego co nie pozwala na zorganizowanie i modernizowanie tego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  15. Znalazłem coś takiego w strategii ,,Budowa drogi wojewódzkiej nr 627 na odcinku od km 60+600 do km 76+350" przewidywany koszt 69 054 160 zł.

    OdpowiedzUsuń
  16. A to widziałem, że Pan to złożył bardzo dobrze, a jak Pan koszty wyliczył i czy jest projekt bo w załączniku brak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłem to w strategii Rozwoju Mazowsza, nie wiem na ile to jest aktualne. W sumie gdyby nie ekolodzy to i most na Bugu byłby wcześniej i jednoczesnie miała być budowana droga do Kosowa. Protest w sprawie gniazd derkacza i gąsiorka (których nikt nie widział) przesunął zgodę na budowę a potem janosikowe i brak kasy w skarbcy Mazowsza

      Usuń
    2. Ja też gdzieś czytałem czy słyszałem, że problem jest odcinek za Ostrowią do prawie samej Małkini Natura 2000 i tu się robią schody ale chyba poprawienie tej drogi to, żadna ingerencja rozumiem, że tam przy drodze trzeba wyciąć kilkadziesiąt a może kilkaset drzew bo rosną w pasie drogowym ale czy to zniszczy nam naturę? Chyba poprawienie drogi i wycięcie drzew oraz krzaków z pasa drogowego poprawi też spadek śmiertelności zwierzyny leśnej.

      Usuń
  17. Nie wiem czy Pan nie pomylił inwestycji bo mówimy tu o 2 dużych inwestycjach na drodze 627 czyli Treblinka - Kosów Lacki i tu by mniej więcej pasowała suma 69 mln. Bo na tym odcinku będzie większa ingerencja w pasie po lini kolejowej.

    Patrząc na koszt przetargu z 2012 roku budowa obwodnicy Szczuczyna 8 km to 125 mln ale tu będą wznoszone obiekty inżynieryjne, a na naszym odcinku chyba takich nie przewidują.

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/642611,podpisano_umowe_na_budowe_obwodnicy_szczuczyna_bedzie_kosztowac_prawie_125_mln_zl.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko będzie wiadome pewnie do czerwca. Wtedy już powinno być wiadome, kto wygrał przetarg i za ile.

      Usuń
  18. Znalazłem coś takiego troche to stare bo to inwestycje do Euro jest nawet linia kolejowa i droga Siedlce- Ostrołęka jako część ringu mazowsza. Może to i stare ale założenia pewnie zostają do realizacji.

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=droga%20627&source=web&cd=3&ved=0CDsQFjAC&url=http%3A%2F%2Fsiskom.waw.pl%2Feuro2012%2Farchiwum%2F1221.pps&ei=HuPNUMj3O-SH4gTq0YAw&usg=AFQjCNGiN5rPgJ0X913GBMAhLn0QMWOCJA&bvm=bv.1355325884,d.bGE&cad=rja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale tam o ile pamietam to sprawa dotyczyła odcinka Ostrów - Ostrołeka

      Usuń
    2. Na tamtym odcinku CBA położyło łapę hehe :)

      Usuń
  19. http://www.siskom.waw.pl/materialy/finansowanie/MZDW/110131_WPF_MZDW_2011_2033_Drogi.pdf

    Tu są te dane o których Pan pisał i tak policzyłem to te 69 mln to koszt chyba z mostem bo odcinek według google 16 km jest od przejazdu, a od treblinki to po drodze obecnej 12 km pewnie po torach mniej i z tej sumy 69mln trzeba odjąć koszt mostu (ja nie pamiętam ceny) i zostanie nam kasa na drogę. To w sumie nie będzie tak dużo bo nie znając ceny mostu kosztował on z 70% tej puli środków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jednak to dotyczy bez mostu doczytałem dalej i jednak od Treblinki do Kosowa Będzie 15 km czyli trase będą ciągnąć pewnie dalej za Kosów..

      Usuń
  20. Koszt budowy nowego mostu pochłonął 81 mln zł, z czego 85% to środki pochodzące z Funduszy Unijnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w gminie 2 największe inwestycje drogowe i obie na drodze 627. Mnie i pewnie większość ludzi interesuje odcinek od Małkini do Ostrowi bo w tamtym kierunku więcej się poruszają. Nawet spora ilość młodzieży z Małkini dojeżdża do Ostrowi. W stronę Kosowa to jeździłem z kilka razy zobaczyć jak powstaje nowy most, a potem przejechać się nim po otwarciu.

      Usuń
  21. Dostałem odpowiedź w sprawie projektu modernizacji drogi wojewódzkiej nr 627 na odcinku Ostrów Mazowiecka- Małkinia z którego wynika,że Powiatowy Zarząd Dróg nie ma w posiadaniu w/w projektu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam

    Popierajcie dalej PIS


    http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/668180,panstwo_nie_bedzie_budowac_drog_we_wschodniej_polsce_nie_sa_potrzebne.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że mamy nieudolnych rządzących, którzy załatwiają swoje partykularne interesy, nie świadczy chyba o tym, że mamy zmieniać poglądy

      Usuń
  23. Panie Andrzeju szukając wywiadu ze starosta napotkałem inny wywiad w sprawie dróg wojewódzkich 677 i 627. Chodzi tam o to, że była tam wzmianka o tym, że MZDW posiada fundusze na chodniki i ścieżki rowerowe. Może dało by się pogrzebać i wywiedzieć czy nie było by możliwości na tej podstawie z tych środków wybudować ścieżki rowerowej Małkinia - Ostrów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będę w Ostrowi to porozmawiam ze starostą. Ścieżka rowerowa świetna sprawa, ale to niestety teren wzdłuż drogi wojewódzkiej i to oni muszą podjąć decyzję o jej budowie. My możemy tylko monitować w tej sprawie i ewetualnie współfinansować. Koszt ścieżki może nie być duży. Nie musi być z kostki. W Warszawie po praskiej stronie Wisły jest ścieżka żwirowa, dobrze ubita. Kilka razy po niej jeździłem i jest dobrze.

      Usuń
    2. Powiem Panu, że to troche paradoks Starosta taki kolarz nie raz go widziałem, a nawet jednej ścieżki nie wybudował w czasie swojego panowania jako starosta. Chyba Pan widział takiego dziadka co codziennie jeździ rowerem z Ostrowi do Małkini, aż go podziwiam, że nie odpuszcza nawet w brzydką pogodę.


      Co do samej ścieżki jak pisaliśmy na blogu to ludzie myśleli o ścieżce przy torach tylko czy wtedy by była kasa, czy kolej da zrobić na ich terenie(nie po drogach polnych tylko w pasie kolejowym żeby rolnicy jej nie niszczyli)czy taka ścieżka nie zostawi ludzi dalej na tej trasie 627 zamiast przenieść ich na ścieżkę i czy będzie bezpieczna.


      Co do ścieżki przy drodze Małkinia - Ostrów to jest miejsce w dawnym pasie przeciw pożarowym. Oczywiście ileś tam drzew pewnie by trzeba było wyciąć.

      Co do nawierzchni to z tego co czytałem wszystkie organizacje rowerowe preferują asfaltowe ale na początek mogła by być i żwirowa dobrze zrobiona.

      Usuń
    3. Taka ścieżka to powinna mieć z 2 metry szerokości tak mi się wydaje

      Usuń
  24. Witam

    Panie Andrzeju miałem okazje jechać dziś 627 w kierunku Ostrowi i jestem z lekka zaniepokojony w kilku miejscach widziałem oberwane gałęzie i ściągnięte na pobocze. Jak widać zarządca kiepsko dba o bezpieczeństwo na tej drodze i czy nie dało by się interweniować w starostwie i u zarządcy żeby te gałęzie po obcinał bo nad jezdnią wisi ich jeszcze sporo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 31 grudnia jest sesja Rady Gminy, to poruszę tą sprawę

      Usuń