środa, 12 grudnia 2012

Przebudowa linii kolejowej Zielonka - Sadowne

Na stronie: http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/LK6/E75_Rebertow_Sadowne_Z&Z/PFU.pdf
jest przedstawiony projekt modernizacji linii kolejowej  Zielonka - Sadowne. Projekt przewiduje rozbiórkę istniejących peronów wraz z wiatami i istniejącymi elementami wyposażenia peronu oraz budowę nowych peronów przystosowanych do przejazdu pociągów o prędkościach do 160 km/h. Właśnie została podpisana umowa na modernizację linii http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11630/Ruszy-modernizacja-linii-Warszawa-Sadowne.html

8 komentarzy:

  1. Widzę, że coraz więcej informacji o inwestycjach w infrastrukturę wojewódzką dotyczącą po części Małkini. Bardzo dobrze jeszcze tylko pozyskanie materiałów z odcinka Malkińskiego rozkręcił by dyskusje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie tylko tyle można znaleźć w inwestycjach kolejowych. Wysłałem jakiś czas temu do Samorządu Mazowsza propozycję zmian na odcinku Małkinia - Warszawa. Proponowałem, aby pociągi KM z Małkini do Tłuszcza jeździły jako osobowe a od Tłuszcza do Wileńskiej jako przyśpieszone. Zatrzymywałyby się tylko w Wołominie. Przedstawiłem sporo plusów, chociażby skrócenie czasu jazdy. W dodatku jakby prędkość podróży wzrosła, to z Małkini do Warszawy pociąg jechałby godzinę. Dostałem odpowiedź, że może podejdą do tego po modernizacji trasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To można powiedzieć, że zbyli Pana. Ja na początku myślałem, ze modernizacja trasy to będzie wprowadzenie 3 torów do samego białegostoku czyli 2 dla towarowych i pośpiesznych, a jeden dla komunikacji miejskiej tylko, że 3 tor do samego białegostoku to może nie potrzebny ale jakby dało się przekonać ich do 3 torów do Małkini było by już wystarczające ponieważ tu się kończy ruch lokalny ze stolicą...

      Usuń
    2. Trzy tory to mają być tylko od Zielonki do Wołomina dla komunikacji podmiejskiej

      Usuń
  3. 4 tory mają być do Wołomina, dalej 2 - o ile dobrze czytam schemat z ostatniej strony PDF'a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, 2 nowe tory mają być dla komunikacji podmiejskiej a dwa dla pociągów pośpiesznych i towarowych. Nie wiem dlaczego napisałem trzy. Jak piszę w komórce, to zawsze coś odpalę.

      Usuń
    2. To do Małkini mógłby być 3 tor w sam raz by starczył na komunikację zwykłą. Wiem, że to koszty ale pewnie mniejsze niż wybudowanie tyle kilometrów ekranów wysokości 6-9 m. Będzie jeden wielki tunel.

      Prawdopodobnie są już pany dla całej lini. Jakby udało się je pozyskać to zobaczyli byśmy czy są planowane wiadukty czy tunele i jaki teren pójdzie pod wyburzenia dla tych inwestycji.

      Usuń
  4. 4 tory do Wołomina - OK. Odcinek Wołomin-Tłuszcz będzie mocno wysilony. Co prawda towarowe jadą na Legionowo albo Mińsk Maz. ale czy wszystkie ? Osobowych do Tłuszcza, Małkini, Ostrołęki będzie "kilka". Obawiam się że to może być na kiedyś wąskie gardło. Skoro już robimy modernizację to ja pokusiłby się o budowę na wskazanym odcinku 3 torów. Od Tłuszcza mogą śmiało zostać 2 tory.

    OdpowiedzUsuń