poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Postęp prac na trasie Sadowne - Tłuszcz

Modernizacja Rail Baltiki opóźniona o 13 miesięcy. Zamknięcie linii blisko. Spółka PKP PLK już oficjalnie podaje, że po wakacjach chciałaby całkowicie zamknąć odcinek torów między Tłuszczem a Sadownem. Podróżujący z Białegostoku do Warszawy będą musieli przesiadać się do autobusów. "Osłodą" podróżniczej niewygody ma być tańszy bilet do stolicy, wprowadzony przez PKP IC. Czy spółka Kolei Mazowieckich, też obniży ceny biletów?
Brygada układa podkłady w Szewnicy
Ciekawy jestem jak będzie wyglądał intensyfikacja prac, gdy zamkną całkowicie tory pomiędzy Sadownem a Tłuszczem. Czy nagle zamiast kilkunastu osób na trasę wyjedzie kilkaset. Wczoraj mimo,że była niedziela to na torach w kilku miejscach pracowano


Przystanek Topór

Pomiędzy Toporem a Ostrówkiem
Przystanek Ostrówek

Pomiędzy Ostrówkiem a Łochowem

Trasa Łochów-Barchów

Trasa Łochów-Barchów

Trasa Łochów-Barchów

Przyszłya przystanek Barchów

Trasa Barchów - Urle

Nowy przystanek w Urlach

Przed nowymi peronami w Szewnicy

Nowe perony w Szewnicy

Pomiędzy Szewnicą a Mokrą Wsią ułożono 300 m podkładów

Trasa Szewnica - Mokra Wieś

Przed Chrzęsnem

Przed Chrzęsnem

Nowy przystanek Chrzęsne

18 komentarzy:

  1. Widziałem oczywiście na filmie, nagranym u nas w kraju. Sposób jak (pociąg kombajn)
    samoczynnie układa podkłady i jednocześnie wprowadza szyny.
    Tu ze zdjęcia widać iż robią to prawie ręcznie (pomaga koparka). Może ktoś z kolejarzy coś
    napisze w tym temacie.
    Bardzo dziękuję za zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.youtube.com/watch?v=YY56r9ohZgY

    Pewnie coś takiego?

    Bo taka maszyna to wymienie podkłady

    http://www.youtube.com/watch?v=stsEDXeQbM0

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak dziękuję to jest ten film. Jest jeszcze inny pokazujący, rozkładanie podkładów na przygotowane
    już podtorze i naprowadza zarazem szyny. Czoło takiego składu jedzie( po tłuczniu )
    na gąsienicy, dalsza część maszyn już po nowym torze. Wygląda to fascynująco.
    Aby wprowadzić taki zestaw maszyn, trzeba pewno mieć kilka (kilkanaście) kilometrów
    przygotowanego podtorza - prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tylko tu jak widać wymieniają podbudowę do tego kładą agro włóknine, a to już spory problem. Podejrzewam, że ruch pociągów też robi spory problem. Jak widać na foto jak jedzie pociąg jaka jest nie duża odległość od maszyn pracujących i praktycznie na ten czas trzeba przerywać roboty.

      Nie wiem jak jest z wiaduktami i tunelami na tej trasie może radny Kucharek zrobi fotki z tych miejsc bo to te obiekty są bardzo pracochłonne i skomplikowane.

      Usuń
  4. Ale tempo. Maszyna w ciągu dwóch dni zebrała z kilometr tlucznia Toporem a Ostrówkiem.
    akucharek

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedyną profesjonalną maszyną jest maszyna do zbierania tłucznia, która pracuje pod Toporem. Reszta to koparki do wszystkiego i ciężarówki oraz wagony i maszyny do przesiewania tłucznia. No i kilkunastu ludzi z łopatami
    akucharek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Radny co tam ludzie bez maszyn w dzisiejszych czasach mogą tylko kosmetycznie coś podkopać obkopać jak maszyna nie dojdzie czy coś takiego. Jak mi się wydaje to na wileniaku pracuje też ta sama firma co robi tą trase. Tam idzie wszystko szybciej tory już ułożone wczoraj było wylewanie asfaltu.

      Usuń
  6. Niebawem minie rok, jak wstrzymano ruch na jednym torze a dopiero teraz (jak podaje R.Kolejowy)
    Torpol podpisał umowę z podwykonawcą z Poznania na wykonanie prac budowlanych.
    Firma poznańska uwaga: producent stolarki okiennej. Będą wykonywać,mostki mosty i wiadukty?
    Jeżeli się mylę- przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwa? Paradoksalnie autostrasy buduje się też pod ruchem ale tam wszystko jest inaczej rozłożone. Ja obserwuje na sky .. przebudowę ostatniego odcinka Trasy Toruńskiej i tam powiedzmy po miesiącu odwiedzam forum i widać gołym okiem postęp prac. Co ciekawe dziś w kurierze warszawskim podawali, że firma remontująca jeden z mostów w warszawie miała go oddać do 31 sierpnia ale tak się uwineli w systemie 24/7, że oddają go jutro wieczorem i to jest coś pozytywnego.

      Usuń
  7. Przejeżdżając obok układanego odcinka podkładów w Szewnicy można było zauważyć, iż układane są za pomocą koparki a ich szerokość rozstawu mierzona jest patykiem :) Pełen profesjonalizm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No może nie dosłownie patykiem?
      Ale prawie- szok.

      Usuń
    2. Włożyłem pierwsze zdjęcie brygady, która układ podkłady

      Usuń
    3. Podkłady już są: a jaką maszyną teraz będą wkładać szyny.

      Usuń
    4. To, że teraz mierzą patykiem nie ma znaczenia bo potem po włożeniu szyn i przypięciu do podkładów wyjedzie masa maszyn ustawiających poziomujących szlifujących podbijających itp do pracy na te tory.

      Szyny pewnie zjadą z toru obok jak wszystko co przywożą tą drogą transportu.

      Usuń
    5. Czym mierzą ma znaczenie - mierzą jakąś dranką odległość między jednym a drugim podkładem. Ma znaczenie pod względem tempa prac...

      Usuń
  8. Dziś rano (8:30 - 9:20) naliczyłem na całej trasie od Tłuszcza do Sadownego 37 osób. Zdecydowana większość, to operatorzy ,,ręcznej koparki". Takim tempem i takim sprzętem, to minie kilka lat zanim wybudują trasę od Zielonki do Sadownego

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie widać nawet żadnych przygotowań, odnośnie dodatkowych dwóch torów Zielonka-Wołomin.
    Przebiegać będą po wschodniej stronie istniejących. Tam też jest najwięcej tuneli wiaduktów,
    most w Zielonce. Najtrudniejszy odcinek zostanie więc na koniec.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jechałem wczoraj z Ostrowi Expresem Podlasie do Warszawy i powiem, że full było ludzi czyli już przesiadka z PKP jest wcześniej jeździło tak 50-70% w sezonie studenckim. Mówili ludzie, że do Białegostoku jedzie 4h.

    OdpowiedzUsuń