Brygada układa podkłady w Szewnicy |
Przystanek Topór |
Pomiędzy Toporem a Ostrówkiem |
Przystanek Ostrówek |
Pomiędzy Ostrówkiem a Łochowem |
Trasa Łochów-Barchów |
Trasa Łochów-Barchów |
Trasa Łochów-Barchów |
Przyszłya przystanek Barchów |
Trasa Barchów - Urle |
Nowy przystanek w Urlach |
Przed nowymi peronami w Szewnicy |
Nowe perony w Szewnicy |
Pomiędzy Szewnicą a Mokrą Wsią ułożono 300 m podkładów |
Trasa Szewnica - Mokra Wieś |
Przed Chrzęsnem |
Przed Chrzęsnem |
Nowy przystanek Chrzęsne |
Widziałem oczywiście na filmie, nagranym u nas w kraju. Sposób jak (pociąg kombajn)
OdpowiedzUsuńsamoczynnie układa podkłady i jednocześnie wprowadza szyny.
Tu ze zdjęcia widać iż robią to prawie ręcznie (pomaga koparka). Może ktoś z kolejarzy coś
napisze w tym temacie.
Bardzo dziękuję za zdjęcia.
http://www.youtube.com/watch?v=YY56r9ohZgY
OdpowiedzUsuńPewnie coś takiego?
Bo taka maszyna to wymienie podkłady
http://www.youtube.com/watch?v=stsEDXeQbM0
Tak dziękuję to jest ten film. Jest jeszcze inny pokazujący, rozkładanie podkładów na przygotowane
OdpowiedzUsuńjuż podtorze i naprowadza zarazem szyny. Czoło takiego składu jedzie( po tłuczniu )
na gąsienicy, dalsza część maszyn już po nowym torze. Wygląda to fascynująco.
Aby wprowadzić taki zestaw maszyn, trzeba pewno mieć kilka (kilkanaście) kilometrów
przygotowanego podtorza - prawda?
Tak tylko tu jak widać wymieniają podbudowę do tego kładą agro włóknine, a to już spory problem. Podejrzewam, że ruch pociągów też robi spory problem. Jak widać na foto jak jedzie pociąg jaka jest nie duża odległość od maszyn pracujących i praktycznie na ten czas trzeba przerywać roboty.
UsuńNie wiem jak jest z wiaduktami i tunelami na tej trasie może radny Kucharek zrobi fotki z tych miejsc bo to te obiekty są bardzo pracochłonne i skomplikowane.
Ale tempo. Maszyna w ciągu dwóch dni zebrała z kilometr tlucznia Toporem a Ostrówkiem.
OdpowiedzUsuńakucharek
Jedyną profesjonalną maszyną jest maszyna do zbierania tłucznia, która pracuje pod Toporem. Reszta to koparki do wszystkiego i ciężarówki oraz wagony i maszyny do przesiewania tłucznia. No i kilkunastu ludzi z łopatami
OdpowiedzUsuńakucharek
Panie Radny co tam ludzie bez maszyn w dzisiejszych czasach mogą tylko kosmetycznie coś podkopać obkopać jak maszyna nie dojdzie czy coś takiego. Jak mi się wydaje to na wileniaku pracuje też ta sama firma co robi tą trase. Tam idzie wszystko szybciej tory już ułożone wczoraj było wylewanie asfaltu.
UsuńNiebawem minie rok, jak wstrzymano ruch na jednym torze a dopiero teraz (jak podaje R.Kolejowy)
OdpowiedzUsuńTorpol podpisał umowę z podwykonawcą z Poznania na wykonanie prac budowlanych.
Firma poznańska uwaga: producent stolarki okiennej. Będą wykonywać,mostki mosty i wiadukty?
Jeżeli się mylę- przepraszam.
Nazwa? Paradoksalnie autostrasy buduje się też pod ruchem ale tam wszystko jest inaczej rozłożone. Ja obserwuje na sky .. przebudowę ostatniego odcinka Trasy Toruńskiej i tam powiedzmy po miesiącu odwiedzam forum i widać gołym okiem postęp prac. Co ciekawe dziś w kurierze warszawskim podawali, że firma remontująca jeden z mostów w warszawie miała go oddać do 31 sierpnia ale tak się uwineli w systemie 24/7, że oddają go jutro wieczorem i to jest coś pozytywnego.
UsuńPrzejeżdżając obok układanego odcinka podkładów w Szewnicy można było zauważyć, iż układane są za pomocą koparki a ich szerokość rozstawu mierzona jest patykiem :) Pełen profesjonalizm
OdpowiedzUsuńNo może nie dosłownie patykiem?
UsuńAle prawie- szok.
Włożyłem pierwsze zdjęcie brygady, która układ podkłady
UsuńPodkłady już są: a jaką maszyną teraz będą wkładać szyny.
UsuńTo, że teraz mierzą patykiem nie ma znaczenia bo potem po włożeniu szyn i przypięciu do podkładów wyjedzie masa maszyn ustawiających poziomujących szlifujących podbijających itp do pracy na te tory.
UsuńSzyny pewnie zjadą z toru obok jak wszystko co przywożą tą drogą transportu.
Czym mierzą ma znaczenie - mierzą jakąś dranką odległość między jednym a drugim podkładem. Ma znaczenie pod względem tempa prac...
UsuńDziś rano (8:30 - 9:20) naliczyłem na całej trasie od Tłuszcza do Sadownego 37 osób. Zdecydowana większość, to operatorzy ,,ręcznej koparki". Takim tempem i takim sprzętem, to minie kilka lat zanim wybudują trasę od Zielonki do Sadownego
OdpowiedzUsuńNie widać nawet żadnych przygotowań, odnośnie dodatkowych dwóch torów Zielonka-Wołomin.
OdpowiedzUsuńPrzebiegać będą po wschodniej stronie istniejących. Tam też jest najwięcej tuneli wiaduktów,
most w Zielonce. Najtrudniejszy odcinek zostanie więc na koniec.
Jechałem wczoraj z Ostrowi Expresem Podlasie do Warszawy i powiem, że full było ludzi czyli już przesiadka z PKP jest wcześniej jeździło tak 50-70% w sezonie studenckim. Mówili ludzie, że do Białegostoku jedzie 4h.
OdpowiedzUsuń