czwartek, 18 września 2014

Modernizacja trasy kolejowej Sadowne - Czyżew

Dziś na przystanku kolejowym w Prostyni trwały prace projektowe związane z przebudową odcinka Sadowne – Czyżew. W Prostyni mają być przebudowane perony. Peron z Warszawy (tor nr 1) będzie naprzeciwko obecnego peronu z Małkini a peron z Małkini (tor nr 2) naprzeciwko obecnego peronu z Warszawy. 

Na czerwono lokalizacja przyszłych peronów
Jest to związane z tym, że pociąg podczas postoju w peronach nie będzie blokował przejazdu dla samochodów. Obecnie jak pociąg stoi w peronach, to nie można przejeżdżać przez przejazd.
Inna będzie także formuła budowy całej trasy. Obecnie firma wygrywająca przetarg sama projektuje i sama buduje. Na tej trasie najpierw będzie zrobiony projekt a potem wyłoni się firmę do budowy. Nie będą także montowane ekrany przy trasie kolejowej.

20 komentarzy:

  1. Polskie Linie Kolejowe od zeszłego roku remontują również linię między Czeremchą a Białymstokiem. W sumie wymienionych zostanie 9 km szyn, prawie 23 000 podkładów oraz wyremontowane rozjazdy. Ważnym elementem prac jest remont dwóch mostów: nad rzeką Białą oraz Narwią. Ich właściwy stan wykluczy ograniczenia prędkości i opóźnienia pociągów.

    Efektem prac na trasie Czeremcha – Białystok będzie także możliwość przejazdu cięższych pociągów towarowych. Linia ma kluczowe znaczenie, jako objazd podczas modernizacji połączenia Warszawa – Białystok.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj również w okolicach Zawist Podleśnych chodzili panowie w kamizelkach z GPS'em i mierzyli nasyp.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś się dzieje ponieważ widziałem kilka pociągów z kruszywem pod tory na trasie Ostrów - Małkinia. Znów na tej trasie w godzinach wieczornych i nocnych jest ruch kolejowy.

    Panie Andrzeju rozmawiał Pan z tymi projektantami? Oby w Małkini nie zostawili przejazdu bo to będzie lipa do kwadratu.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie robią prymiarki do projektu. Trzeba będzie zmotywować przyszłą władzę, aby nie zaspała z naciskiem na budowę wiaduktu

      Usuń
    2. http://bip.mazowieckie.pl/cmsws/page/?D;7224;wi-iii.747.2.2.2014.ea_obwieszczenie_wojewody_mazowieckiego.html

      Usuń
    3. Panie Andrzeju jak się nie mylę to Pan pisał na blogu, że w Małkini i Zawistach mają być wiadukty i teraz tak sobie myślę, że jak zostawiają przejazd ze szlabanami w takim polu oraz w Prostyni to po co im budować wiadukty w Małkini i Zawistach, gdzie dochodzi koszt wysiedlenia kilkunastu rodzin i wykupu terenu. Jakby mógł Pan to sprawdzić to będziemy bardziej pewniejsi o czym rozmawiamy.

      Jak Pan zostanie radnym to mam nadzieję, że w wersji z wiaduktami powinien Pan dopilnować, żeby zrobili to w najlepszym rozwiązaniu dla gminy ale tak mi się wydaje, że powinny być konsultacje społeczne i tam powinno się przedstawiać wszystkie za i przeciw.
      Moim skromnym zdaniem powinny powstać te wiadukty ponieważ zostawienie szlabanów to będzie fuszerka. Jak widać po terenie obu przejazdów nie ma za bardzo możliwości, żeby te wiadukty powstały w miejscu obecnych przejazdów kolejowych.

      W Małkini Wiadukt z jednej i z drugiej strony powinien być zakończony rondem. Z jednej strony separował by ruch z centrum Małkini - wiadukt oraz 627 od strony Treblinki. Z drugiej strony separował by ruch z wiaduktu i 627 od Ostrowi - od Brokowskiej i od planowanej ulicy prowadzącej do Rozckwolla..

      Usuń
    4. Na razie robią pomiary i zdjęcia. Trzeba dopilnować, aby konsultacje społeczne (a na pewno będą) nie przeszły po cichu

      Usuń
  4. Parking dla aut jaki jest w Prostyni, wszyscy widzą. Zajęty jest całkowicie bez przerwy.
    Odwieść bądź przywieść kogoś, co wiąże się z nawrotem, trzeba wykonywać na tzw; trzy razy.
    Manewrowanie kilka metrów w ten sposób przed szlabanem, jest zarazem blokowanie przejazdu.
    Ludzie tak robią ponieważ aby zawrócić, trzeba jechać nawet nie wiem dokąd.
    Jeżeli nawet już zawróci, niestety zatrzymuje się w strefie bezwzględnego zakazu zatrzymywania się
    nie mówiąc o parkowaniu. Obecny niby parking został wybudowany dla furmanki którą to dziadek
    zawracał wozem jeszcze żelaznym, nie pamiętam nawet w którym roku.
    Czas aby od niespełna 70 lat zmienić coś w tej sprawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałem już rozbudową parkingu w Prostyni. Pisałem do Zarządu Nieruchomości PKP, spotykałem się nawet z p.Wilkiem przedstawicielem PKP, który ma swoją siedzibę w Małkini. Ba nawet sołtys z Poniatowa zgodził się oddać piach i żwir na ta inwestycję, ale nie spotkało się to z akceptacją władz

      Usuń
    2. To jeszcze nie koniec z tym przejazdem. Zobaczycie jak zmodernizują linie bez wiaduktu i powstawią wam Ekrany przy torowisku. Ja widziałem takie rozwiązanie na trasie Warszawa - Skierniewice w miejscowości Radziwiłów. Zeby zobaczyć czy pociąg nie jedzie trzeba wjechać na torowisko i mimo szlabanów jest to nie przyjemnie.

      Usuń
    3. Na trasie Sadowne - Czyżew nie będzie ekranów

      Usuń
    4. Ja widziałem, że są proszę zerknąć na Siskom są mapay z ekranami.

      o rozbiórka przejazdu w km 86+708 (skrzyżowanie z drogą gminną relacji Małkinia – Przewóz);

      Usuń
    5. Taki był pierwotny projekt, ale gdy rozmawiałem z inżynierami robiącymi pomiary, to stwierdzili, że teraz już nie będzie ekranów

      Usuń
    6. http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/LK6/LK6_ROS_rys_ekrany.pdf

      Usuń
    7. Jak widać na pdf to w Zawistach jest przewidziane 500 m ekranów po obu stronach
      Małkinia Górna - z jednej strony około 1000 metrów z drugiej strony około 800 metrów
      Prostyń po 500 m z obu stron torów
      Małkinia Przewóz z jednej strony około 500 m


      Usuń
    8. Ja bym był za ekranami mimo, że mnie one bezpośrednio nie dotyczą. Ponieważ jak zrobią modernizacje i będzie szedl tendy cały tranzyt ze wschodu to ciężkie czasy czekają ludzi mieszkających przy linij.

      Usuń
  5. przebudowy, rozbudowy i budowy przepustów o funkcji przejścia pod torami dla płazów wraz z konstrukcjami naprowadzającymi od km 84,000 do km 86,880 linii kolejowej nr 6

    o przebudowa mostu kolejowego w km 84+566 (rzeka Bug);

    · przebudowy istniejących przejazdów, rozbiórki przejazdów oraz budowy nowych odcinków dróg dojazdowych wraz z odwodnieniem od km 84,000 do km 86,880 linii kolejowej nr 6

    coś cisza o wiaduktach ale tunele dla płazów będa to ważne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałem do CENTRUM REALIZACJI INWESTYCJI REGION CENTRALNY pismo na temat projektu. Jeżeli dostane odpowiedź to ją zamieszczę

      Usuń
  6. http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140916/REG10/140919813

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tego co wiem to przy inwestycjach w drogi Ekspresowe to można zyskać dodatkowo opcję modernizacji w kontrakcie dróg lokalnych na pewnych odcinkach. Jakby takie coś można zastosować do realizacji infrastruktury kolejowej to dzięki temu gmina zyska dodatkowe wykonania za nie swoje pieniądze.

    OdpowiedzUsuń