niedziela, 2 grudnia 2012

Budżet 2013


Radni otrzymali projekt budżetu na 2013 rok.
  • Zaplanowane dochody wyniosą 32 877 529,02 zł, 
  • Zaplanowane wydatki wyniosą 31 065 891,34 zł. 
Nadwyżka budżetowa w wysokości 1 811 637,68 zł zostanie przeznaczona planowaną spłatę rat kredytów i pożyczek. Na inwestycje zostanie przeznaczone 2 027 625,00 zł, co stanowi 6,5% budżetu.
Główne wydatki budżetowe:
  • Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi 833 088,00 zł.
  • Transport i łączność (drogi gminne) 587 976 zł.
  • Gospodarka mieszkaniowa (gospodarka gruntami i nieruchomościami) 1 321 099,00 zł.
  • Administracja publiczna 3 349 401,00 zł.
  • Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 388 011,00 zł.
  • Obsługa długu publicznego 985 000,00 zł.
  • Oświata i wychowanie 14 223 105,00 zł.
  • Ochrona zdrowia 212 948,00 zł.
  • Pomoc społeczna 5 130 374,00 zł.
  • Edukacyjna opieka wychowawcza (świetlice szkolne) 456 926,00 zł
  • Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 1 652 363,34 zł.
  • Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego (biblioteki, domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby) 1 781 178,00 zł.

    Główne inwestycje w gminie:
    • Wodociągowanie południowej części gminy budowa  SUW  w Złotkach i budowa sieci.
    • Wodociągowanie północnej części gminy modernizacja  SUW w Kańkowie.
    • Wodociągowanie północnej części gminy-budowa sieci.
    • Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w Małkini Górnej.
    • Dostosowanie urządzeń grzewczych do gazu dla budynków użyteczności publicznej.
    • Przebudowa i remont świetlicy we wsi Kiełczew.
    • Budowa SKATE PARKU na terenie GOKiS.
    To wyświetla się podczas zapisywania budżetu miasta Ostrów Maz.

    194 komentarze:

    1. Szkoda, że tak mało środków jest przeznaczonych na inwestycje.

      OdpowiedzUsuń
    2. Proszę o podanie jaki jest plan finansowy na 2013 rok dla każdej szkoły podstawowej (bez klas przedszkolnych) i jaki jest plan finansowy dla każdego gimnazjum. Ile wynosi subwencja oświatowa na 2013r. Gminy już znają te kwoty.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dla każdej szkoły w roku szkolnym 2012/13 nie mam danych mam tylko dane z podziałem na szkoły podstawowe, gimnazja, przedszkola itd.

        Usuń
    3. Mam ogromną prośbę do Pana. Proszę napisać ilu uczniów jest w naszej gminie (oczywiście chodzi mi tylko o tych, których kształceniem zajmuje się gmina)? Udałoby się w ten sposób ustalić jaki jest koszt wyedukowania jednego ucznia.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Przyznana subwencja oświatowa jest w kwocie 12 483 303,00 zł o 3,5% większa od poprzedniego roku. A w gminie jest około 1149 uczniów, a z przedszkolakami 1482 (2011/12 rok)

        Usuń
      2. Bardzo dziękuję za przedstawienie danych. Nigdy nie zdawałem sobie sprawy z tego, że koszty kształcenia są takie wysokie. Wynoszą one prawie 10 tys. zł rocznie. Moim zdanie jest to bardzo duża kwota.

        Usuń
      3. Panie Andrzeju. Chyba dzięki Panu większość nauczycieli powinna spać spokojnie. Żadna masowa likwidacja szkół już nam nie grozi. Bo jeśli subwencja na 2013 wynosi 12 483 303,00 zł a gmina ma obowiązek wydać ją na 1 149 uczniów, tzn., że na każdego ucznia dostajemy 10 864,49 zł. W SP Kańkowo ten koszt jest sporo przekroczony, bo wynosi 15 236,00 zł. Zakładając jednak, że wydatki w szkołach utrzymają się na podobnym poziomie nie jest tak źle. Ani na dowożenie uczniów, ani na zespół obsługi, ani na przedszkole samorządowe, ani na oddziały przedszkolne w szkołach gmina nie dostaje subwencji. To oczywiste, że musi to realizować z własnych środków. Wg mnie powinno się te kwestie bardzo czytelnie podawać mieszkańcom. Co z subwencji a co nie. Nie będzie to rodziło niepotrzebnych spekulacji. Chyba radni nie chcą z subwencji "obgonić" całego paragrasfu: oświata i wychowanie?

        Usuń
      4. Subwencja oświatowa to 9 948 153 zł i 2 534 540 zł to subwencja wyrównawcza i równoważąca. Razem daje wynik 12 483 303,00 zł

        Usuń
      5. Czyli coraz więcej argumentów za likwidacją szkół. Brawo jak tak dalej pójdzie to przez tą oświatę gmina będzie bez inwestycji

        Usuń
      6. Czyżby przez oświatę? Inne gminy mają więcej szkół niż my a nie słychać, żeby je zamykali. Może wina leży w nieudolnym kierowaniu gminą?

        Usuń
      7. W innych gminach już dawno pozamykali małe szkoły

        Usuń
      8. Najczęściej w tych, które się zadłużyły... W niejednej już żałują.....
        Nie polecam płynięcie z platformianym trendem...

        Usuń
      9. Ludzie zrozumcie, że likwidacja szkoły to nic złego. To tylko napędzanie przez nauczycieli populistycznych haseł.

        Usuń
      10. Co to jest subwencja wyrównawcza?
        Z tego wynika, że subwencji od państwa wystarcza na prowadzenie szkół podstawowych. To co gmina dokłada, to kasa na zerówki, przedszkole, dojeżdżanie i świetlicę, czyli to co i tak musi dokładać, prawda? więc zamknięcie szkół spowoduje, że pieniądze zostaną bezprawnie zabrane dzieciom z podstawówek i przeznaczone na potrzeby, które ma obowiązek finansować gmina z własnych środków.
        Rodzice też są podatnikami i mają prawo decydować na co idą ich pieniądze.

        Usuń
      11. Ta wyrównawcza to pewnie to co gmina dokłada

        Usuń
      12. Subwencja wyrównawcza podzielona jest na dwa składniki:
        -subwencję podstawową i subwencję uzupełniającą.
        Pierwsza z nich ma na celu podniesienie dochodów w gminach o niskich
        dochodach podatkowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca, a druga może (lub ma) stymulować wzrost gęstości zaludnienia w tych gminach, w których średnia gęstość zaludnienia jest niższa od średniej gęstości zaludnienia w kraju. Subwencję dostajemy z budżetu państwa

        Usuń
      13. Jeszcze takie pytanie czy Gmina płaci Janosikowe albo dostaje Janosikowe? Czy z Powiatu naszego ktoś oddaje lub dostaje?

        Usuń
      14. Jesteśmy beneficjetem janosikowego i to chyba ta subwencja wyrównawcza. Janosikowe płaci Warszawa i Województwo Mazowickie

        Usuń
    4. Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi 833 088,00 zł.

      # Wodociągowanie południowej części gminy budowa SUW w Złotkach i budowa sieci.
      # Wodociągowanie północnej części gminy modernizacja SUW w Kańkowie.
      # Wodociągowanie północnej części gminy-budowa sieci.
      # Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w Małkini Górnej.

      No, ciekawe, na ile wystarczy. Chyba nie za wiele...

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Akurat na te powyżej starczy

        Usuń
      2. Jak zwykle robi się tylko u tych bliżej małkini i dużych resztę się olewa bo tam głosów mało. Chyba to ostatnia kadencja tego wójta. Żeby nie mieć w planie ani jednej drogi w gminie to jest kompromitacja.

        Usuń
      3. Na usługi remontowe dróg w budżecie jest zapisane 500 000 zł.

        Usuń
      4. Czyli na łatanie dziur i sypanie żwiru. Jestem ciekaw dlaczego takich prostych usług nie wykonuje gminny zakład tylko prywatna firma z kańkowa jak Pan ją ostatnio podawał?

        Usuń
      5. Bo tej pory ZGKiM nie mógł, bo nie miał możliwości startu w przetargu. Po nowym roku już będzie mógł startować w przetargach

        Usuń
      6. To bardzo dobra wiadomość bo zawsze usługi zewnętrzne są droższe w przypadku drobniejszych prac. Tak jak już pisałem w temacie dróg to do pewnej kwoty nie trzeba przetargu rozpisywać. Dlatego jak mamy sypanie żwiru, wyrównywanie drogi czy wycinanie krzaków to według mnie ZGKIM powinien wykonać to taniej.

        Usuń
    5. Cieszę się, że Pana blog stał się miejscem debaty na temat spraw związanych z samorządem. Wyrażam nadzieję, że przynajmniej część wyrażonych opinii, postulatów zostanie uwzględniona przez władze gminy.
      Chciałbym, zwrócić uwagę nie tylko Pana ale również i innych członków Rady Gminy na sposób pobierania podatków lokalnych przez gminę. W obecnej sytuacji podatek od nieruchomości , rolny i leśny jest wpłacany przez osoby fizyczne do gminy za pośrednictwem sołtysów. Inkasowanie podatków przez sołtysów jest w obecnych czasach instytucją dość anachroniczną i swoimi korzeniami sięga czasów komunistycznych. To zwłaszcza w Polsce Ludowej, kiedy jeszcze bardzo słabo był rozwinięty system bankowy wszystkie opłaty można było uiścić na miejscu, od ręki m.in. podatki, opłaty za energię elektryczną, wodę. Czasy się zmieniły, a czas w Gminie Małkinia jakby się zatrzymał. U nas podatki nadal opłaca się do rąk sołtysa. Nic w tym nie byłby złego gdyby nie fakt, że jest to instytucja bardzo kosztowna dla budżetu gminy. Każdy sołtys otrzymuje prowizję w wysokości prawie 10% procent zebranej kwoty. Czy jest to dużo? To zależy przede wszystkim od tego ile sołtysowi uda się zebrać pieniędzy. W małych sołectwach jest to z reguły niewiele ale w sołectwach gdzie bardzo dużo osób prowadzi działalność gospodarczą (przedsiębiorcy płacą wysokie podatki od nieruchomości) prowizja sołtysa jest bardzo duża. Dochodzi do absurdalnych sytuacji, kiedy jeden sołtys ma prowizję równą albo wyższą od całości kwoty podatku zebranego przez innego sołtysa. Używając prostszego języka jedne sołectwo płaci podatek po to aby inny sołtys otrzymał prowizję za zebranie podatku w innej miejscowości. Prowizja jaką sołtys otrzymuje jest objęta podatkiem dochodowym wysokości 18%. I tak pieniądze z podatków zamiast trafiać do gminy na budowę dróg idą do kieszeni sołtysów i do budżetu państwa. Jest w tym jakaś logika? Mnie się wydaje, że nie za bardzo.
      Uważam, że dobry rozwiązaniem byłby, gdyby gmina razem z decyzją ustalającą wysokość podatku przysyłała gotowe, wypełnione druki stosownie do wysokości i ilości poszczególnych rat. Jeżeli każdy mieszkaniec gminy bez problemu w ten sposób reguluje należności za prąd, wodę, gaz czy nie poradziłby sobie z zapłatą podatku? W dużej części gminy takie rozwiązania funkcjonują od lat.
      Należy również pamiętać o tym, że prowizja stanowi w pewnym sensie wynagrodzenie sołtysa za jego pracę. Jej likwidacja może zniechęcić sołtysów do angażowania się w życie społeczności lokalnej. Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby zwiększenie ryczałtu za udział w posiedzeniu sesji. Ryczałt ten nie jest bowiem objęty podatkiem dochodowym. Zmiana sposobu egzekwowania lokalnych podatków przyniosłaby wymierne korzyści dla budżetu gminy. Zwiększenie ryczałtu sołtysom za udział w posiedzeniach sesji byłby ekwiwalentem za ich pracę.

      Przeprowadzeniem tych zmian, na pewno będzie wymagało determinacji i odwagi. Czy nasi Radni na nią się zdecydują? Czas pokaże.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Od dawna można wpłacać podatek w banku lub przez internet, u sołtysów na konto Urzędu Gminy w Małkini Górnej
        Nr Konta - 24 8923 1021 0100 0169 2001 0011 –
        Bank Spółdzielczy Ostrów Maz.Oddział w Małkini.
        I rata - do 15 marca każdego roku
        II rata - do 15 maja każdego roku
        III rata - do 15 września każdego roku
        IV rata - do 15 listopada każdego roku

        Usuń
      2. Bardzo dobrze powiedziane jak teraz dojdzie opłata za śmieci to sołtysi jeszcze więcej zarobią. Ja i tak nigdy nie używam tej funkcji sołtysa do niczego bo to jest pionek, który nic nie może. Dlatego proszę o podanie informacji ile gminę kosztują sołtysi.


        Ja bym był za tym, żeby funkcje sołtysa zlikwidować całkowicie lub pozostawić jako funkcja społeczna.

        Usuń
      3. To wtedy na pewno będą chętni!!!

        Usuń
      4. Może i nie będzie tylko proszę mi powiedzieć jaką funkcję dla wsi ma sołtys? Ja swojego sołtysa nie widziałem od czasu wyborów bo go gówno interesują ludzie tylko grunt, że kasę dostaje. Pewnie się pojawi przed nowymi wyborami. Niestety takie opinie słyszę od wielu ludzi z różnych miejscowości nie tylko z gminy małkinia.

        Usuń
      5. Zryczałtowane diety Przewodniczącego, zastępcy Przewodniczącego i Radnych Rady Gminy oraz sołtysów za udział w sesjach i posiedzeniach to 151 643,00 zł rocznie. Nie wiem dokładnie ile sołtysi zbierają podatków, ale w projekcie to chyba Prowizje z opłaty targowej oraz prowizje dla sołtysów od zobowiązań pieniężnych, które wynoszą 112005,00 zł

        Usuń
      6. Nie wiem jak w innych sołectwach, ale w Kiełczewie, to sołtys zawsze mnie informował o bieżących problemach, co można lub trzeba zrobić i wtedy sprawa była przedstawiana na komisji albo na sesji. W innych sołectwach pewnie jest tak samo. Zresztą sołtysi często na sesjach zabierają głos w sprawach dotyczących ich sołectwa.

        Usuń
      7. Jakby Pan nie był radnym to by Pana nie informował bo tu miał biznes to informował. Dlatego ten przykład jest troche nie fortunny.


        Czyli 120 tyś idzie do sołtysów to jest sporo za taką kwotę pewnie można by było wybudować z 1 km drogi we wsi.


        Usuń
      8. No jaki biznes jest informować o problemach mieszkańców? Chyba tylko dla ich dobra. Za 120 tys. to z 200-300 metrów asfaltu może by i wyszło.

        Usuń
      9. Taki biznes, że Pan jest radnym i działa w Gminie chyba prędzej Pan coś załatwi niż Pleban dlatego do Pana kieruje informacje nie do Plebana na przykład....

        Usuń
    6. Po przeczytaniu godnego uwagi artykułu na temat podatków pobieranych przez gminę za pośrednictwem sołtysów poszczególnych sołectw popieram wniosek anonimowego autora w spr. zniesienia obowiązku pobierania podatków przez sołtysów i wprowadzenia obligatoryjnego obowiązku wpłaty powyższych podatków przez mieszkańców gminy na takiej zasadzie jak opłacanie rachunków np. za energię elektryczną i inne - przez samych mieszkańców.
      Na pewno zwiększenie sołtysom diet za udział w posiedzeniach sesji Rady Gminy byłoby rekompensatą dla sołtysów za ich pracę na rzecz społeczności lokalnej, natomiast dla budżetu gminy bardziej ekonomiczne aniżeli wypłacanie znacznych kwot prowizji szczególnie dla sołtysów sołectw w Małkini.
      Mam nadzieję, że Pan Radny przekaże te uwagi do Rady Gminy, która rozważy ich zasadność.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Popieram w 100% odebrać sołtysom zbieranie podatków ! !!!!

        Usuń
      2. Nic nikomu nie trzeba odbierać. Dla sołtysów w małych sołectwach zwiększenie ryczałtu z 75 na 100 lub więcej złotych może i byłoby lepsze, ale w dużych nie za bardzo. Nic nie trzeba zmieniać wystarczy , aby wpłacać pieniądze na konto

        Usuń
      3. Panie radny, a jak Pan przekona starą babkę, żeby to robić jak ona od 50 lat płaci do sołtysa po drugie na wsiach ludzie inaczej, żyją i głupio im nie płacić sołtysowi bo to sąsiad znajomy. Jakby gmina nakazała opłacać na drukach ale nie u sołtysów było by jasne.

        Znam taką babkę co płaci za prąd 40-50zł za okres. Dostała kilka druków do opłaty i córka chciała opłacić na jednym to ona mówi nie musi być na każdym oddzielnie bo tak kazali to, że opłaty wyszły prawie 20 zł to już inna spraw hehe

        Usuń
      4. Zabrać babce dowód. Żart oczywiście. Zresztą powiem szczerze, podatki to około 10-30 kwartalnie (dla zwykłych mieszkańców - nie firm). Opłata w banku to dodatkowo 2-3 zł, kolejka, żaden biznes dla wpłacającego. Chyba żeby wpłacać w kasie gminy.

        Usuń
    7. Wodociągowanie północnej części gminy-budowa sieci. - wiadomo gdzie ile km tej sieci jakie wsie?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dokładnie nie wiem, ale w punkcie o działalności Wójta na ostatniej sesji wymieniono:
        - przetarg nieograniczony na wykonanie dokumentacji projektowej na budowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami Daniłowo-Niegowiec
        - przetarg nieograniczony na wykonanie dokumentacji projektowej na budowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami Małkinia Dolna-Sumiężne

        Usuń
      2. - przetarg nieograniczony na wykonanie dokumentacji projektowej na budowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami Daniłowo-Niegowiec rozumiem,że to chodzi o miejscowości Daniłowo i Niegowiec, a nie tylko odcinek z Daniłowa do Niegowca.

        Druga sprawa to o który Niegowiec chodzi bo Niegowiec jest w 3 miejscach...

        Usuń
      3. Pan radny Najgrodzki zna szczegóły.

        Usuń
      4. Ma swój blog :)

        Usuń
      5. Gdy uzyskam dokładne informacje na temat wodociągu, to je zamieszczę

        Usuń
    8. A kiedy popłynie woda nowym wodociągiem na Kolejowej? jak z podłączeniem mieszkańców i kto to zrobi i za ile?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Urząd Gminy w Małkini Górnej informuje, że w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, którego wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy Pzp, na „Budowę sieci wodociągowej na ul. Kolejowej w Małkini Górnej”, na podstawie art. 92 ust. 1 i 2 Ustawy Pzp z dnia 29.01.2004 wybrano ofertę Budoinstal Piotr Kryszczuk Seroczyn 41, 08-320 Sterdyń.

        Usuń
    9. Ale to nie jest odpowiedź na zadane pytanie. Pytanie brzmi: kiedy popłynie woda nowym wodociągiem na Kolejowej? jak z podłączeniem mieszkańców i kto to zrobi i za ile? Proszę o konkrety a nie cytowanie ustaw. Mieszkańcy chcą wiedzieć kiedy będzie podłączenie i ile muszą wysupłać kasy za przyłącze itd.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Szczegółów nie znam, ale za przyłącze to około 1800 zł było, to i raczej się nie zmieniło. To nie ustawa, tylko fragment ogólnie dostępnych informacji o rozstrzygnięciu przetargu. O szczegóły proszę zapytać w gminie.

        Usuń
      2. Może Pan wie jak jest załatwiana sprawa przeprowadzenia wodociągu przez prywatne własności. Wypłaca gmina odszkodowanie lub w ramach tego wodociągu można liczyć na darmowe przyłącze?

        Usuń
      3. A może pomyśleć o tym w ten sposób, że to zwyczajna rzecz pozwolić przeprowadzić wodociąg przez prywatne własności i nie żądać za to od razu odszkodowań?

        Usuń
      4. O odszkodowaniach to raczej nie ma mowy, wtedy koszt wodociągu wzrósłby niewspółmiernie

        Usuń
      5. To jak ktoś się nie zgodzi to co wtedy. Ja na przykład nie mam zamiaru dać kopać przez moje prywatne grunty bo niby z jakiej racji. Chce przynajmniej dostać za darmo przyłącze to i tak nie dużo względem kosztu..

        Usuń
      6. To wtedy puścić wodociąg górą jak przewody elektryczne, na słupach. A może tym co nie pozwalają kopać u siebie to w nagrodę nie robić przyłącza?

        Usuń
      7. Ja nie mam nic przeciwko. Jak ja to muszę oddać za darmo kawał ziemi od drogi, a za przyłącze muszę płacić?

        Usuń
      8. Oddać, czy pozwolić na położenie sieci na własnym terenie? Bo to zasadnicza różnica.

        Usuń
      9. Pozwolić bo taka ingerencja skreśla spory teren z inwestycji na przykład postawienie domu itp.

        Usuń
      10. Nie można być tak bezczelnym i twierdzić, że ktoś ma obowiązek wyrazić zgodę na położenie wodociągu na swoim gruncie. Uważam, że tym właścicielom należą się odszkodowania albo inne ulgi. Sądzę, że jest na to regulacja prawna. Tu kompletnie nie ma nic do rzeczy, że gmina nie ma na to środków.

        Usuń
      11. A jak będą od głównego wodociągu prowadzić podłączenie do domu to też należy się odszkodowanie?

        Usuń
      12. To jest zupełnie inna sprawa. Przekopanie czyjejś działki jest działaniem na gruncie prywatnym. W ziemi leży rura, której właścicielem jest gmina. Zakład energetyczny, jak stawia słupy na czyimś polu to wypłaca właścicielom działek odszkodowanie za uciążliwość. Jako elektryk powinien pan o tym wiedzieć. W przypadku wodociągów radziłbym sprawdzić co mówi prawo a nie co jest lepsze dla gminy. To, że zwykli ludzie nie wiedzą do czego mają prawo nikogo nie upoważnia do wykorzystywania tego.

        Usuń
      13. No właśnie, słupy powodują uciążliwość. Nie da się po nich np. przejechać, ale po zakopanej rurze już się da. Da się nawet np. kostkę ułożyc, bukszpany posadzić, itp. Oczywiście wszelkie działanie na prywatnym gruncie powinno być prowadzone ZA ZGODĄ jego właściciela, co do tego nie ma wątpliwości. Tylko trzeba też dostrzegać dobro wspólne. Jeśli ja nie pozwolę na poprowadzenie wodociągu przez swoje pole, to sąsiad go nie będzie miał. A dlaczego nie pozwolę? Bo nie i już. I przeciw takim postawom będę protestować, nawet jeśli ktoś uzna, że to bezczelność.

        Usuń
      14. Proszę to przeczytać: Projekt ustawy o korytarzach przesyłowych, nad którym pracuje resort gospodarki, ma usprawnić i przyspieszyć modernizację oraz rozbudowę infrastruktury liniowej, czyli np. linii energetycznych, gazociągów. Projekt przewiduje m.in. odszkodowania dla właścicieli lub użytkowników nieruchomości, przez które przebiega korytarz. Odszkodowania maja być wyliczane za pomocą specjalnego algorytmu. "Największym problemem jest ilość postępowań, jakie należy przeprowadzić przed rozpoczęciem rozbudowy sieci. Poza wypełnieniem wymagań dotyczących ochrony środowiska, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz pozwoleń na budowę, inwestorzy muszą pozyskać prawa do gruntu. Zdarza się, że inwestor staje przed koniecznością uzyskania kilkudziesięciu, a nawet kilkuset decyzji i orzeczeń sądowych dla jednej inwestycji (...) W efekcie, powoduje to wieloletnie opóźnienia w realizacji inwestycji, co przekłada się z kolei na koszty ich przeprowadzania"

        Usuń
      15. Dlaczego Gmina nie chce prowadzić wodociągu w drodze? Dlatego, że naprawa drogi wiąże się z większymi kosztami niż nie zapłacenie właścicielowi działki odszkodowania. Wydzielenie właścicielowi działki darmowego przyłącza za pozwolenie przeprowadzenia wodociągu to jest symboliczna opłata względem tego co musiała by Gmina zrobić prowadzić wodociągi drogami i ulicami. Ludzie nie bądźcie idiotami i nie gódźcie się na to płacicie podatki od waszych własności, a gmina tanim kosztem chce się wykpić wkopując wam rurę w ziemie. Wiadomo, że większość wodociągu idzie zaraz przy drogach co potem wam wyklucza budowę domu w danej odległości lub innego budynku.


        Usuń
      16. Nie którzy mieszkańcy już wiele lat temu dostawali pisma dotyczące wodociągowania na ich działkach chociaż do dzisiaj go nie ma. Było dostatecznie dużo czasu na dopełnienie wszystkich formalności włącznie z uzyskaniem zgody na wejście na grunt prywatny lub wypłaceniem odszkodowań jeśli ktoś nie wyrażał zgody. Bukszpany można posadzić, kostkę też ale jak będzie awaria wodociągu, to właściciel nie będzie miał nic do gadania. Będzie na jego kostce i bukszpanie remont, że ho ho!

        Usuń
      17. Czy tam gdzie dotychczas są zrobione wodociągi rozkopywano ogrody, czy większość głównego wodociągu idzie jednak w drodze?

        Usuń
      18. Ciężko się odnieść do Gminy Małkinia bo ja tu nie widziałem, żeby gdzieś robili wodociągi :) Na przykład widziałem jak robili wodociąg w Gminie Lubotyń to tam ciągnęli polami nie drogami. Taka opcja jest tańsza i bezpieczniejsza, a i częściowo rowami ale nie wiem czy to jest praktykowane bo rów ma zawsze pewną głębokość 1m i to obniża przykrycie wodociągu co może spowodować zamarzanie.

        Usuń
    10. Dlaczego nie ma żadnych inwestycji z udziałem środków z UE. To by pomogło zwiększyć realizacje inwestycji. Jak w gminie brakuje kogoś do pisania takich wniosków to trzeba go zatrudnić. Dobre jest pozyskać z 1 mln na inwestycje.



      W innych gminach prowadzono inwestycje dofinansowywania szamb ekologicznych czy w gminie małkinia górna też coś takiego będzie?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Projekt na budowę szamb ekologicznych jest już kupiony w 2007 roku, kilka osób już nawet skorzystało. Ale szczegółów nie pamiętam, gdy będę w UG, to zapytam

        Usuń
      2. A dotacja jest na remont świetlicy wiejskiej w Kiełczewie

        Usuń
      3. Bo dziś to wiemy jak jest z tymi szambami jak ze śmieciami. Pytałem bo w innych gminach mocno ten projekt promowano. Chyba w Gminie NUR 100% wykonano takich szamb.

        Usuń
      4. U nas od dawna były pieniądze na ekologiczne szamba, ale jakoś nie było chętnych.

        Usuń
      5. To trzeba było bardziej promować bo z tego co inne gminy oferowały spore było dofinansowanie do tego. Znów się SOŁTYSI nie spisali widocznie nie chciało się im.

        Usuń
    11. Postaram się pozyskać informacje z innych gmin z naszego powiatu jak u nich rozwiązano sprawę ustawy śmieciowej i postaram się przedstawić

      OdpowiedzUsuń

    12. W pełni popieram poglądy z 3 grudnia 15:51 i 4 grudnia 14:58.Oczywiście prowizję trzeba zlikwidować. Ale do rzeczy, prowizja nie a co za to. Uważam że żaden sołtys społecznie pracować to nie będzie bo minął ten czas,że nagrodą było wpisanie pochwały do akt osobowych. Mam bliski przyjacielski kontakt z jednym sołtysem stąd moja wiedza. Rzeczywiście są sołtysi co nic nie robią, inni zaangażowani są w takich organizacjach jak Ochotnicza Straż Pożarna,spółki wodne i inni bardzo aktywni na rzecz społeczności lokalnej jaką jest wieś. Pozytywnym przykładem niech będą Rostki Wielkie. Proszę się zainteresować jakie oni mają dokonania, chociaż nie jest to przykład odosobniony. Ocenę sołtysów pozostawmy tej społeczności która ich wybierała. Tym którzy chcą natychmiastowej likwidacji niech wykonają chociażby wieniec na dożynki lub zorganizują stoisko oczywiście społecznie i.t.d. Zgadzam się z przykładami moich przedmówców ,że trzeba coś z tym zrobić. Czy zwiększyć dietę na sesję ,czy wszystkim jednako jeśli tak to ile. A może przyjąć ryczałt procentowo w odniesieniu do wynagrodzenia radnych, bo przecież odprowadzać 18% podatku z otrzymanej prowizji ze szczupłej gminnej kasy do skarbu państwa to o pomstę do nieba woła. Mam w rodzinie sołtysa w wielkopolsce gdzie nie ma żadnego innego wynagrodzenia jak 70% wysokości diety radnych bez żadnych diet za sesję. Wysokość ryczałtu jest określana indywidualnie bo sołectwo sołectwu nie równe.Oczywiście sposób pobierania podatku pozostawia się zainteresowanemu.. Mój znajomy to mówi że te zbieranie podatku u ludzi w domach to nie rarytas ale dziadowanie, bo ten dzisiaj nie ma pieniędzy inny ma inne sprawy a sumie do wzięcia 50 zł. i.t.d A tak sołtys by rozniósł nakazy płatnicze z wydrukowanymi przelewami zrobił by to bardzo solidnie bo przecież jakąś zapłatę by otrzymał, oczywiście bez diety za sesję .Moim zdaniem dieta za sesje w wysokości 75 zł dla sołtysa jest wystarczająca. Należało by rozważyć czy dietę na sesję dla sołtysów w ogóle utrzymać skoro mieli by przyznany określony ryczałt. Przecież diety za sesje sołtysów również pochłaniają sporą sumę/29 sołtysów x 75zł x 12 sesji w roku =26100zł/Uważam że dieta i stosowny ryczałt to za dużo. Zgadzam się z anonimem ,że swego sołtysa to całą kadencje nie widzi ale to już zadanie dla społeczności wiejskie aby się zastanowić czy takiego na następną kadencję wybrać. Skoro został wybrany to nie jest widocznie taki zły a Twoje stanowisko może jest nie obiektywne. Temat jest bardzo szeroki i godny do zastanowienia i warty pochylenia.



      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To jest przeżytek chyba tamtego systemu " SOŁTYS". 26100 to mniej niż te mniej niż te 120.000 ale też jest to strata dla gminy bo nie ma co kiedyś sołtys miał funkcje i ją może wypełniał zacofanie na wsi było większe niż dziś do tego, środki komunikacji dziś mamy większe. Pamiętam taki przypadek jak biegał po wsi jakiś pies przybłęda i ludzie zgłaszali to do sołtysa i przez 2 miesiące nic z tym nie zrobiono. Potem jeden z mieszkańców się wkurzył i zgłosił to prosto do gminy sprawa była załatwiona na drugi dzień i takich przykładów jest xxx.


        Proszę przy okazji popatrzeć na stronę Gminy Andrzejewo jak oni wychodzą do mieszkańców: http://www.andrzejewo.pl/ a jak cofa się Gmina Małkinia od mieszkańców...

        Usuń
      2. Ale w Andrzejewie mają większy podatek rolny i to znacznie, bo u nas obniżylismy do obliczenia podatku cenę żyta do 45 zł a oni do 56. W jaki sposób Andrzejewo wychodzi do mieszkańców?

        Usuń
      3. Wie Pan tam to są "Bambry" nie ma co się oszukiwać pod względem rolniczym chyba to najbogatsza gmina.

        Usuń
      4. - SMS Server

        - HotSpot

        - Kontakt z Wójtem

        - Zgłoś Awarię

        Usuń
      5. Hotspot-y są i u nas, a le pomysł z awarią jest dobry. Wystarczy pod awarię podpiąć link z e-mailem osoby odpowiedzialnej. Jak uzyskam zgodę UG, to i na swoim blogu mogę to zrobić. Zadaj pytanie to też dobry pomysł. Młodzi zawsze coś dobrego i mobilnego wymyślą.

        Usuń
      6. Ja już kiedyś na swoim blogu zamieszczałem czat, ale nikt z tego nie korzystał. W sumie każdy radny mógłby w określonym dniu o określonych godzinach posiedzieć na czacie z wyborcami

        Usuń
      7. Panie Andrzeju to fajnie, że Pan chce to umieścić na swoim blogu ale to nie tu powinno się znajdować. Owszem może to być jako alternatywa czy dodatek do tego. Strona Gminy niestety jest na niskim poziomie i informacyjnym i komunikatywnym. Nie wiem kto zajmuje się stroną w Gminie czy mają tam informatyka ale można zrobić dobrą stronę za nie wielkie pieniądze. Ba można zrobić stronę prawie za darmo wystarczy rozpisać konkurs na najlepszą stronę dla Gminy nie tylko pod względem wyglądu ale łatwości poruszania i przede wszystkim komunikacji. Zrobić konkurs i wystawić nagrodę będzie to miało dodatkowo aspekt społeczny i piarowski....

        Z Wikipedi wyczytałem, że w Gminie jest prawie 13.000 ludności wiadomo, że z tego większość jest młoda i staje się coraz mobilniejsza. Według mnie wprowadzić można usługę SMS jak w Gminie Andrzejewo wtedy ludzie dostaną dostęp do ważnych informacji:

        Na przykład zebrania sołeckie pyk SMS i ludzie wiedzą nie trzeba czekać czy jakiś leniwy sołtys zawiadomi czy nie.

        Jakiś kataklizm wichura itp

        Informacje społeczne szczepienie psów, kotów itp

        Podatek info i wiele innych ważnych spraw.


        Myślę, że jak będzie w miesiącu z 2-4 SMS to dla każdego będzie dobrze.


        Wracając jeszcze do tej opcji Zgłoś Awarię jak to będzie trafiało do tego Pana R to nie wiem czy to będzie miało sens ale można spróbować. Albo ten Pan jest już zasiedziały urzędnik i mu się nie chce albo ma za dużo na głowie i trzeba by to rozwiązać.

        Usuń
      8. Już raz na moim blogu pojwiła sie propozycja smsa np. dzień przed odbiorem śmieci. Teraz chyba każdy ma komórkę i to byłoby najprostsze. Z drugiej strony ile osób przychodzi na zebrania wiejskie 5-10%. Nawet sms nikogo do tego nie zbobilizuje. W dodatku ilu znajdzie się chętnych do udzielenia informacji o swoim numerze. ZGŁOŚ AWARIĘ powinno także być dostarczane do wiadomości Wójta, wtedy mógłby to kontolować.

        Usuń
      9. Jak ktoś chce mieć dostęp do ważnych informacji to poda swój numer bo tych numerów nikt nie będzie wykorzystywał do prywatnych działań czy konkursów SMS ale do ważnych spraw. Ludzie nie chcą przychodzić bo komunikacja między SOŁTYS > MIESZKAŃCY jest kiepska. Powiedzmy za tydzień jest zebranie to leci SMS: 19.12.2013 18:00 ZEBRANIE SOŁECKIE Miejsce: REMIZA KIEŁCZEW TEMATY: 1-3 1 dzień przed wysyłamy ponowienie i w tym samym dniu wysyłamy i wtedy ludzie wiedza, a jak sołtys albo "kula" przejdzie z 1-2 tygodnie wcześniej to połowa ludzi zapomni o tym i nie przyjdzie.


        Co do wiadomości Wójta to chyba obecny nie bardzo tym będzie zainteresowany. W Gminie powinien być jakiś gość od zadań specjalnych ale to musi być młody gość i mobilny....

        Na pewno jak wejdą te 2 usługi komunikacji i będą działać cały czas to zapewne będzie to odbierane i rozwijane pozytywnie ale jak wejdą i po kilku miesiącach zostaną zepchnięte na margines to i ludzie to oleją.


        Panie radny to jest świetny kanał komunikacji z mieszkańcami gminy. Wysyła Pan do nich zapytanie i kilka odpowiedzi i ma Pan dużo informacji co ludzie potrzebują co im się nie podoba tylko to musi być w granicy rozsądku ilościowego. Nie SMS co 2 dni hehe

        Usuń
      10. Jak w Gminie Andrzejewo 5000 działający SMS ponad 1,5 roku ma 500 numerów to nie jest tak źle. Wiadomo jak jest gospodarstwo i powiedzmy 4 komórki to po co każdy ma podawać podaje jeden to można sądzić, że zasięg jest na jakieś 2000 osób z informacją.

        Usuń
      11. Panie radny kolejne porównanie strona gminy Wąsewo:

        http://www.wasewo.pl/2012/fundusz-solecki-w-gminie-wasewo.html

        Podoba mi się to na przykład fundusz sołecki i foto co zostało zrobione w danym sołectwie.

        Widzi Pan ta strona na przykład jest ładniejsza i czytelniejsza niż Małkini niestety

        Usuń
      12. Właśnie jakby był taki gość od zadań specjalnych to powinien archiwizować i zamieszczać wszystkie inwestycje z gminy, żeby ludzie to widzieli.

        Usuń
    13. A może by tak w ramach oszczędności zlikwidować straż gminną

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Hehe miałem o tym pisać bo dziś w tv o tym mówili, że coraz więcej gmin likwiduje ten przybytek.

        Jakby Pan rady mógł zdobyć zestawienie kosztów funkcjonowania Straży Gminnej oraz zyski jakie przynosi?

        Usuń
      2. Kosztuje pewnie niecałe 100 tys.

        Usuń
      3. To nie takie duże. Tylko jakie zyski są bo to też istotne.

        Usuń
    14. W zasadzie to ja nie wiem czemu ma służyć Twój głos w dyskusji . Negujesz to co w Polsce od bardzo dawna istnieje ”SOŁTYS” . Napinasz się do mądrej dyskusji a pomyliłeś koszty diet dla sołtysów za udział w sesji razem z prowizją targową. Sołtys jest sprawą ustrojową przyjętą w Polsce i ani Ty ani ja tego nie zmienimy. Ura likwidujemy wszystko a potem zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak Tobie tak się ckni do Andrzejewa to proszę bardzo. W Andrzejewie sołtysi zbierają podatki/jak w całej Polsce/ i otrzymują prowizję zróżnicowaną od 4,2% do 8,6% plus 130 zł do każdej wpłacanej raty. Diety za sesję też otrzymują ale ile to nie wiem. W Zarębach prowizję otrzymują od 8% do 11% .Dieta za udział w sesji wynosi 50zł..U nas w gminie wcale nikt nie musi obligatoryjnie płacić do sołtysa podatków. Pan Radny dał odpowiedz z jakich form wpłaty podatku obywatel w Małkini może skorzystać. Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Anonim z 5grudnia dodz.15:33 daje propozycje pewnych rozwiązań .Jeżeli się zgadzasz to potwierdź albo zmodyfikuj i nie dawaj za przykład ganianego psa przez sołtysa.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Komuna też istniała i dziś jej nie ma. Polacy to taki dziwny naród boją się zmian i wszystko załatwiają na ostatnią chwile do tego pesymiści totalni. Szkoda...

        Usuń


    15. ROLA SOŁTYSA

      Do obowiązków sołtysa należy w szczególności:

      - zwoływanie zebrań wiejskich,

      - zwoływanie posiedzeń rady sołeckiej,

      - działanie stosownie do wskazań zebrania wiejskiego, rady gminy i wójta,

      - wpływanie na wykorzystanie aktywności mieszkańców służącej poprawie gospodarki i warunków życia w sołectwie,

      - reprezentowanie mieszkańców sołectwa na zewnątrz,

      - uczestniczenie w naradach sołtysów, zwoływanych okresowo przez wójta,

      - pobieranie podatków i opłat lokalnych.


      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To wszystko można wykreślić po za łupaniem kasy z podatków i sesji nic się nie robi.

        Usuń
      2. Chyba tylko w Twoim sołectwie!

        Usuń
      3. Wprowadzić usługę SMS i po sprawie wszystko do ludzi dotrze szybciej i konkretniej. Podatki mogą zapłacić w banku,poczcie czy gminie lub za darmo przez internet polecam...

        Usuń
    16. Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi 833 088,00 zł.

      # Wodociągowanie południowej części gminy budowa SUW w Złotkach i budowa sieci.
      # Wodociągowanie północnej części gminy modernizacja SUW w Kańkowie.
      # Wodociągowanie północnej części gminy-budowa sieci.
      # Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w Małkini Górnej.

      Akurat na te powyżej starczy

      Sorry, Panie Radny, a na co wystarczy?
      - na zwodociągowanie Prostyni i okolic?
      - na zwodociągowanie północnej części gminy?
      - na kanalizację na Dyndulewie i innych zapomnianych ulicach Małkini?
      A ile planuje się pozyskać z Funduszu Ochrony Środowiska i innych wspierających tego typu działalność instytucji? Czy znaczną część kosztów przerzuci się na przyszłych użytkowników?
      Nie wierzę, że obecna władza, mająca wyłącznie pomysł na wegetację od wyborów do wyborów, nieudolnie administrująca, nie mająca żadnej wizji doprowadziła do wyjścia z tragicznych zapóźnień cywilizacyjnych. Już teraz w bliższych i dalszych okolicach mówi się - "robić coś jak wodociągi w Małkini". Jaszcze trochę, a będą tu wycieczki przyjeżdżać, kabarety nas na języki wezmą, w telewizji będą się litować - "a gdzie to się tacy uchowali". Wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd!!!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja pismo o zgodę na wodociąg dostałem chyba z 8-10 lat temu ale wodociągu nadal nie widać i chyba go prędko nie będzie widać. Wójt zamiast stawiać pomniki to mógł się zając wodociągowaniem gminy.

        Ja nie mam takich danych ale podejrzewam, że Gmina Małkinia jako jedna z nielicznych nie ma zwodociągowanej gminy o drogach nie wspominając.

        Usuń
    17. Panie Andrzeju, a czy coś wiadomo o modernizacji ulicy Sobiewskiego koło Rockwoolla w tamtym roku słyszałem, że Gmina miała zrobić tam porządek czyli ulicę i chodnik. Troche się tam poprawiło jak Rockwooll wybudował parking ale to mało widać jak tam wszystko wygląda śmieci walające się dookoła, krzaki i rozjeżdżona droga.

      OdpowiedzUsuń
    18. Nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania. Na niektóre spróbuję odpowiedzieć.
      - czy starczy na zwodociągowanie Prostyni i okolic? - nie, ale Prostyni raczej tak
      - na zwodociągowanie północnej części gminy? - też nie, ale na część na pewno
      - na kanalizację na Dyndulewie tak ale innych zapomnianych ulic Małkini raczej nie.
      - w powiecie tylko nasza gmina i Brok nie dostali dofinansowania na wodociągi i kanalizację w przyszłym roku (o tym już pisałem)
      - jak za 2-3 lata nie zwodociągujemy gminy, to rzeczywiście może lepiej będzie rozdać łuki i pióropusze, przebrać za Indian i stworzyć rezerwat
      - jeżeli ludzie nie zgodzą się, aby im na chwilę rozkopać podwórko lub ogródek, to nie będą mieli wodociągów. W sąsiedniej gminie, jakoś to nikomu nie przeszkadzało
      - sms-y to może dobry pomysł ale jeszcze lepszy to e-mail z nr konta
      - płacić podatki można u sołtysa, w banku, na poczcie, w kasie gminy. Najtaniej przez internet, bo sam o bardzo dawna z tego korzystam.

      OdpowiedzUsuń
    19. Ale ten blog się rozkręca! Przyćmił już MSI i TO nawet. Brawo Panie Radny! Jest Pan kimś w rodzaju rzecznika prasowego urzędu. Tylko u Pana można czegokolwiek się dowiedzieć. Chyba nawet Pan jest w miarę obiektywny, a przynajmniej się stara. Wiadomo- Pana blog - Pana prawo do subiektywnej oceny.
      A gdzie pozostali radni? Czy nie powinni raz na rok albo dwa spotkać się z wyborcami? Sołtys, radny, zebranie wiejskie - czy to jakiś przeżytek? Jak coś radzić, planować bez rozmowy z mieszkańcami? Taki radny zapyta teściową i sąsiada ewentualnie o opinię i na tym koniec? Potem nie wstyd cichaczem podrzucać ulotki do skrzynek wyborców?
      Sz.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To dobrze, że tak się rozkręca bo rozmowa to wymiana poglądów i spojrzenia na daną sytuację czy problem.

        Po co robić zebrania jak i tak w Gminie nie ma kasy inwestycje to tylko ludzie się zirytują i powiedzą po co te zebrania jak i tak nikt tego nie realizuje.


        Od kilku lat przyglądam się kilku budżetom w naszym powiecie i jednym z ciekawszych jest budżet Powiatu bo tam są największe inwestycje głównie drogowe ale nie tylko. Na przykład mamy w budżecie zapisane inwestycje drogowe droga X i droga Y nie będę wymieniał, które to drogi. Fajnie pięknie ludzie się cieszą będzie droga zrobiona. Przemija rok droga nie zrobiona mało tego ta sama droga nie jest robiona w drugim czy w trzecim roku tylko odkładana w przyszłość. Takie działania zniechęcają ludzi do władzy tej małej regionalnej.

        Tak samo jest z ludźmi są zbulwersowani, że nie mają podstawowej sprawy wodociągu, który powinien być zrobiony z 5-7 lat temu. Nie tak dawno w Gminie mieszkali ludzie co nie mieli nigdy w życiu podłączonej energii elektrycznej w XXI wieku to o czym my tu mówimy.

        Usuń
    20. Budżet Małkini to 50% budżetu Ostrowi

      http://www.bip.ostrowmaz.pl/public/get_file_contents.php?id=199329

      Tu można poczytać ostrowski budżet i sprawdzić sobie wydatki na szkolnictwo i ile dopłacają.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak, ale to jest budżet miasta Ostrów Mazowiecka, a oni z samych podatków mają dużo więcej niż wydają na edukację. W dodatku w na edukację idzie 30% budżetu, a u nas prawie 45%.
        Jest jeszcze taki twór administracyjny jak powiat, który inwestuje tylko w tą gminę, która dołoży do inwestycji powiatowych. Powiat zainwestuje np. w drogi powiatowe (czyli własne) w tych gminach, które im dołożą na połowę inwestycji. A z czego dołożyć? Tylko z kredytów, bo powiat na daną inwestycję dostanie jeszcze dotację, a gmina ponieważ to nie jej majątek, to może liczyć tylko na siebie.

        Usuń
      2. Tak ale tylko Gminę Małkinię można porównywać do Ostrowi bo w naszym powiecie nie ma takiej wielkiej Gminy. Kiedyś mówiono, że Małkinia miała dostać prawa miejskie i stać się miastem.

        Rozumiem, że w mieście na edukację idzie 30% budżetu bo mają większy czyli 20.5 mln idzie na szkoły, a w Gminie 15 mln to i tak mniej ale za to widać ile więcej wkłada Gmina na szkoły względem miasta i w mieście nie ma dowozu to wychodzi na to, że szkoły w Ostrowi są rentowne, a te w Gminie nie.

        Powiat to taki twór jak Pan napisał, który powinien zostać zlikwidowany tak samo jak Gmina Ostrów Mazowiecka bo te obowiązki z Powiatu mogły by przejąć gminy oraz Miasto Ostrów, a obowiązki Gminy Ostrów Mazowiecka też Miasto Ostrów wtedy w Gminach zostało by masa pieniędzy. Do tego likwidacja Urzędu Pracy. Jak na portalu ostrowskim OPI podano, że utrzymanie 30 osób w UP to koszt roczny ponad 1 MLN zł. zakładam, że w Starostwie pracuje też 30 osób i w gminie 30 w co wątpię to daje nam ponad 3 MLN a realnie pewnie z 5 MLN oszczędności i nie kosztem czegoś tylko urealnieniem zapotrzebowania.

        Usuń
      3. Gmina Ostrów Mazowiecka ma swój budżet, wójta i 14 placówek(szkoły podstawowe i 4 gimnazja).
        Miasto Ostrów Mazowiecka ma swój budżet, burmistrza i 4 zespoły( podstawówka + gimnazjum) w mieście.
        Powiat ostrów mazowiecka ma swój budżet, starostę i szkoły ponadgimnazjalne.
        To trzy różne samorządy!!!!!

        Usuń
      4. No niestety, ale tak zrobiono reformę samorządową. Gdzieś w końcu trzeba znajomych poobsadzać

        Usuń
      5. Anonimowy7 grudnia 2012 14:58 ja to wszystko wiem tylko jak widzisz jest to dublowanie się bo czy miasto ostrów maz nie mogło by pod sobą mieć szkół wszystkich w mieście? Mogło tylko jakiś mądrzejszy od innych wprowadził taka reformę i stworzył Powiaty. Ruch Palikota informował że likwidacja powiatów to oszczędności 4-5 MLD niech będzie 2 MLD to jest mega kasa na inwestycje regionalne. Nie mam takich informacji ile kosztuje utrzymanie całego Powiatu Ostrowskiego ale suma zapewne ciekawa. Do tego Gmina Ostrów to samo. Po co było tworzyć Gminę miejską, gdzie jest miasto. Może na górze dorosną do tego i zmienią to kiedyś.

        Usuń
    21. No i jeszcze ich budżet pisze się przez rz

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To proszę spróbować zapisać http://www.bip.ostrowmaz.pl/public/get_file_contents.php?id=199329 na pulpicie

        Usuń
      2. Nie bardzo rozumiem tą uszczypliwość :) Jak pewnie wiecie oni maja PAT w mieście od ponad pół roku i przeszły im koło nosa ciekawe inwestycje drogowe finansowane z Województwa. Tak to jest jak się ktoś kłóci.

        Usuń
      3. To nie uszczypliwość, po prostu jak chcę zapisać jako plik na swoim kompie to wyskakuje mi takie okienko. Umieściłem je w głównym poście, bo w komentarzach nie można.

        Usuń
    22. Zanim zlekceważymy porównanie budżetu to przeanalizujmy w ciągu ostatnich sześciu lat jedną z pozycji - udział pozyskanych środków zewnętrznych i ich wpływ na wysokość budżetu. Gdy nastawał miłościwie nam panujący układ władzy, budżet gminy Małkinia wynosił w wartościach bezwzględnych tyle samo, co obecnie. Wtedy (12 - 14 lat temu) budżety innych samorządów były podobne lub (częściej) niższe. Dziś, dzięki masowemu pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych budżety, niegdyś znacząco niższe wyrównały się, a często przegoniły nasz grajdół. Porównajmy budżet powiatu z przed 12 lat i zwróćmy uwagę, czy wtedy także był o 50% wyższy od małkińskiego. A najciekawsze jest to, że większość samorządów przez ten czas za pozyskane środki rozwiązała problemy infrastruktury na swoich obszarach. A w tym czasie u nas jedynym możliwym źródłem finansowania była kredyt, wcale nie preferencyjny. I gdy inne samorządy, inwestując w infrastrukturę mają poziom zadłużenia wysoki, ale w miarę bezpieczny (35 -45%), to w Małkini mamy ok. 50% i nie rozwiązane tematy związane z infrastrukturą. To, że wszystkie, z wyjątkiem Broku i Małkini, samorządy otrzymały wsparcie do tematów wodociągowo - kanalizacyjnych najprościej trywializować stwierdzeniem, "że wstrętne PO dręczy nas, jedynych prawdziwych patriotów z PiS", ale PiS wygrywa w całym powiecie, wszędzie niemal władze samorządowe sympatyzują z elektoratem PiSu, a nie przeszkadza im to w skutecznym aplikowaniu po zewnętrzne źródła finansowania. Zresztą, gdy były rządy PiSu, jakoś strumień pieniędzy nie zalał naszej gminy.
      Konkluzja niestety jest prosta - przy "wspaniałych" rządach obecnie miłościwie nam panujących inwestujmy w pióropusze i łuki - żyć będziemy bowiem w skansenie.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. No niestety, jeżeli kredyty bierze się na bieżące wydatki i spłatę wcześniejszych kredytów a nie na inwestycje lub jako wkład własny do inwestycji, to tak wychodzi.

        Usuń
      2. Dobrze napisane w tym opisie budżetowym. Ja powiem coś więcej co już pisałem w innych tematach, że wystarczy przyłożyć mapę wyborczą do mapy inwestycyjnej drogowej i widzimy efekty podejrzewam, że tak samo można by zrobić z innymi inwestycjami i wszystko się potwierdzi. Jak dalej ludzie będą popierać czubka Kaczyńskiego z Czubkiem Macierewiczem to tu nic nigdy nie powstanie. Były lata prosperity i zostały zmarnowane teraz nawet jak będzie kasa z UE to gospodarka będzie słaba i nie będzie takich wpływów do gminy.

        Druga sprawa nie porównujmy się do Broku bo to zapadła dziura i nie piszę, żeby kogoś urazić tylko tam jest bieda i tam kompletnie nic się nie dzieje. Brok nie ma pomysłu na siebie. Trzeba się porównywać do lepszych Ostrów , Gmina Wąsewo i Andrzejewo czy Lubotyń. Jak Starosta chce coś robić w formie składkowej to trzeba to robić. Miała być robiona droga z Kaczkowa do Orła (powiatowa) oraz z Zarąb do Daniłowa ale nie zostały zrobione teraz już wiadomo dlaczego gmina się nie chciała dołożyć.

        Usuń
      3. Wspólne inwestycji to dobra sprawa. Ale powiat "rozbrykał się". Droga kosztuje dla przykładu 300 000,00 zł, w tym dotacja od państwa wynosi np. 200 000,00. Wiec po 50% to powinno być: 50 000,00 zł powiat i 50 000,00 zł gmina. A czasami wygląda to zupełnie inaczej. Jak gminy mają taką sytuację, że nie stać ich na wspólne inwestycje to powiat powinien prowadzić je z WŁASNYCH środków.

        Usuń
      4. W dodatku do gminnych inwestycji nie chcą dokładać. Nawet za oświetlenie przy drogach powiatowych i wojewódzkich trzeba płacić z gminnej kasy. Przez te dofinansowania powiatu zadłużenie wzrosło o prawie 2 mln.

        Usuń
      5. A budżet powiatu jest jeszcze większy od miasta Ostrów Mazowiecka

        Usuń
      6. W 19 osobowej Radzie Powiatu mamy trzech radnych, w tym od 2 kadencji przewodniczącym jest osoba z naszej gminy.

        Usuń
      7. Widziałem, że wśród radnych Powiatu zasiada Pan Rostkowski czy to ten sam Pan z Gminy Małkinia :)


        Usuń
      8. Budżet Powiatu jest duży bo stworzona taka instytucja dostała spore finansowanie jak widać ich inwestycje są ogromne względem innych nawet miasta Ostrów Mazowiecka. Ostatnio się chyba Wójt Zarąb sprzeciwił to drogi mu w tym roku nie zrobili ale nie wiem jak tam układy są między powiatem, a Gminą Małkinia ale jeżdżę sporo rowerem latem to widzę, że w Gmina Wąsewo, Lubotyń, Ostrów to najwięcej robią i nie wiem czy Zaręby bo okolice Kalinowa mocno są inwestowane.

        Usuń
      9. Panie Andrzeju jak tu pisało kilka osób jest Pan elektrykiem więc mam takie pytanie. Czy jest możliwość zastosowania takiego rozwiązania elektrycznego dla oszczędności, a mianowicie: Założenia takiego urządzenia, który powiedzmy od 24 do 6 rano wyłącza co 2 latarnię na danej ulicy czy w danej wsi. Pozwoliło by to zaoszczędzić spore środki, a jak pamiętam kiedyś latarnie były montowane co 2 słup. W Ostrowi jak podpisano umowę bodajże z philipsem to wtedy zaczęto zakładać lampy na każdym słupie. Wiemy też, że od wejścia do UE ceny energii elektrycznej poszły ponad 100% w górę. Chyba, że na oświetlenie jest inna stawka tańsza :)

        Usuń
      10. Możliwości oczywiście są. Wystarczy dołożyć jeden przewód i sterownik do niego i podłączyć co drugą lampę do nowopowstałego obwodu. Można też zastosować inteligentne lub LED-owe oświetlenie. Koszt z początku duży ale zużycie prądu o wiele mniejsze. Już teraz montowane są nowe lampy o mocach 75W a świecą jak dawne 250 lub nawet 400 Watowe lampy. U nas teraz takie zostały zamontowane. Najlepiej byłoby pozyskać środki unijne i wymienić wszystko na LED

        Usuń
      11. Co do tych ledów to ja nie jestem przekonany widziałem takie oświetlenie w Trzciance na S8 na przejściu dla pieszych. Może by Pan jako radny zaproponował albo sam wyszedł z pomysłem rozesłania do kilku lub kilkunastu firm produkujących oświetlenie ledowe, żeby w ramach prezentacji zamontowali takie oświetlenie powiedzmy na jednej z ulic i podłączyli licznik do pomiaru. Można by troche ich podpuścić, że Gmina będzie szykowała przetarg n a wymianę takiego oświetlenia w całej gminie ale muszą przekonać do tego ludzi. Dla takiej firmy to pikuś założenia na rok powiedzmy 5-10 lamp bo to pewnie by trzeba testować w Małkini.

        Co do innego rozwiązania to w Andrzejewie widziałem mają w "centrum" kilka lamp z panelami słonecznymi niestety nigdy nie miałem okazji być tam wieczorem ale być może wybiorę się za jakiś czas i w okresie letnim ale ta opcja raczej nie zda egzaminu.


        Co do świecenia co 2 lampy to pomysł dobry tylko jak widać problematyczny :)

        Usuń
      12. Odnośnie podłączenia co 2 lampy to jaki byłby koszt powiedzmy podłączenia dla 20 lamp i jaka oszczędność?

        Usuń
      13. Jeżdżąc po Warszawie jest na ul.Rozbrat ciekawe oświetlenie. Oświetlenie jest mało intesywne, ale tam gdzie jest przejście dla pieszych jest mocne. Z daleka widać, czy ktoś wchodzi na przejście. Kosztów nie znam, ale na pewno byłyby spore dla całej gminy. Oświetlenie LED zaczyna zwracać się w domu po 3-4 latach, ale świeci baaardzo długo. Powiedzmy że domowa żarówka LED zużywa 3 waty a świeci jak 30-40 wat. Kosztuje 15-30 zł. Drogowe lampy LED są dużo droższe. Gdyby w oczyszczalni ścieków zrobić malą biogazownię, to na pewno oświetliłaby całą Małkinię.

        Usuń
      14. Wie Pan ja akurat na specyficje oświetlenia się nie znam ale interesuje się też LED tylko opierając się na domowym oświetleniu to na razie nie spotkałem dobrego oświetlenia bo pewnie firmy chcą jeszcze posprzedawać swoje świetlówki energooszczędne a to jest tylko mieszkanie powiedzmy pokój 20m2 i jak to porównać do ulicy. Wiadomo, że tam musi być mocne światło, żeby ten kawałek ulicy oświetlało. W dzisiejszym oświetleniu po za ulicą jest oświetlane też sporo terenu obok. Drugi problem to kolor świecenia. Wcześniej stare oświetlenie było koloru biało/zielonkawe teraz nowe mamy koloru żółte/pomarańczowe i nie za bardzo można stosować różne rozwiązania bo to źle wpływa na bezpieczeństwo - wiem z doświadczenia jadąc przez miejscowości mające mieszane żarówki stare i nowe.


        Sprawy kosztowe:

        Mówi Pan że nowe to 75W cena?

        Nowa LAMPA LED uliczna 60W 3500 zł

        Nie ma szans na opłacalność za wcześnie tehnologia musi być masowa.


        http://pl.revolution-tech.com/produkty/architektura,o%C5%9Bwietlenie_uliczne_i_infrastruktura,166/square_led_light_60w/

        Usuń
      15. Trzeba jeszcze założyć ile sztuk lamp 75W Philips zostanie wymienionych w tym czasie co działa jedna LED.

        Usuń
      16. Z wymianą lampy 75 wat to jakieś 600 zł.

        Usuń
      17. O ile dobrze pamiętam gdy obecna ekipa przejęła władzę w 1998 r gmina nie miała prawie długów. Nieważne czy to rządzi PiS czy Platforma. W naszej gminie od wielu lat narastało zadłużenie. Ono nie wzięło się z dnia na dzień. Dlaczego lat temu 8 czy 6 nie dbano o infrastrukturę tak jak to zrobiły inne gminy. I nie patrzmy na te, które są od nas znacznie biedniejsze.

        Usuń
    23. Mam prośbę do Pana Radnego, czy może Pan podać jakiś kontakt z osobą kompetentną, która może udzielić informacji dotyczących wodociągu na Kolejowej, szczególnie przyłączy?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Chyba wystarczy zadzwonić do gminy 296448000 i poprosić o informację, jeżeli to nie pomoże to proszę o wiadomość.

        Usuń
      2. Dzięki za podpowiedź, dzwoniłem, ale pan urzędnik chyba niezbyt zorientowany w kursie dzieła (nawet nie raczył się przedstawić, a osoba przekierowująca połączenie do niego wykazała się pełnym profesjonalizmem i przedstawiła się). Może Pan Radny coś będzie wiedział, bo urzędnik nie wie kto i kiedy będzie wykonywał przyłącze.

        Usuń
      3. Czasami wpisy na Pana blogu są godne politowania. Pan z Kolejowej pyta Radnego z Kiełczewa o tel. do UG by się dowiedzieć o wodociąg. Panie z Kolejowej ma Pan 5 Radnych w Małkini. Poza tym wystarczy kilka kliknięć siedząc przy komputerze by się dowiedzieć jaki jest nr tel do UG, następnych kilka by poznać zakres prac przy wodociągu i nie pytać na blogu o rzeczy oczywiste. Ludzie korzystajcie z BIP. Dyskusja będzie ciekawsza i więcej wniesie.

        Usuń
      4. Godny politowania to jest urzędas, który nie raczy przedstawić się gdy odbiera telefon od petenta, a także osoba pisząca anonimy z pogróżkami do kandydatów na radnych w trakcie kampanii wyborczej i zrywająca plakaty wyborcze właśnie na Kolejowej.

        Usuń
      5. Jeżeli chodzi pogróżki i zrywanie plakatów wyborczych to mogę podać nr tel. na Policję

        Usuń
    24. Panie Radny, jak wygląda proces wpisywania inwestycji do budżetu gminy. Kto przedstawia propozycje inwestycji. Czy ktoś to opiniuje, uzasadnia. Dyskutuje się o tym, jakie inwestycje mogą być dofinansowane z UE i innych funduszy. Czy w radzie jest choć jedna osoba która zna się na funduszach i może coś wnieść merytorycznego do dyskusji. Czy radni znają fundusze tylko z TV i prasy?

      OdpowiedzUsuń
    25. Radni w trakcie roku wnoszą propozycje inwestycji, ale nawet nie wiedzą, co będzie realizowane, a pod koniec lub w środku ostatniego kwartału dostają projekt budżetu. Dyskusji jakoś nie kojarzę

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dyskusji Pan nie kojarzy. Czyli nikt z Radnych nie odnosi się merytorycznie do poszczególnych inwestycji? I pewnie inwestycje zaproponowane na 2013, których koszt ma wynieść ponad 800 tys wejdą do budżetu i nikt z Radnych nie wspomni że wykonanie tych inwestycji za takie pieniądze jest nie realne. A może ktoś z Radnych ma pomysł na fundusze zewnętrzne? Nie powiem że mam rozeznanie na temat kosztów budowy wodociągów, ale by zrealizować zaproponowane inwestycji potrzebne jest pewnie ok. 15 - 20 mln, a Państwo chcecie to zrobić za 800 tys. Chyba chodzi o rozgrzebanie inwestycji a nie ich zrealizowanie.

        Usuń
      2. O !!! Sporo radnych na swoich ulotkach miało ściągnięcie funduszy unijnych.

        Usuń
      3. Dyskusja na temat projektu budżetu będzie dopiero na najbliższej sesji

        Usuń
      4. Tylko to nie jest zadanie radnych, oni powinni proponować inwestycje, a jeśli ich wiedza pozwala, ewentualnie sugerować miejsca pozyskiwania środków. Ale tak właściwie to urzędnicy kierowani przez kompetentne osoby z kierownictwa za wiedzą, inspiracją i wizją najwyższego urzędnika (a nie władcy, jak sobie on czasem wyobraża) powinni składać mnóstwo wniosków (fachowo przygotowanych)zakładając, że część z nich przepadnie. W naszej gminie najbardziej brakuje wizji. Właściwie jedyną wizją po wygranych wyborach jest kombinowanie, jak wygrać następne, po drodze ledwie administrując na bieżąco gminą. Wiele sąsiednich gmin mając wizję, realizując ją doprowadziło swoje tereny do prawdziwego rozkwitu, lub przynajmniej wyrównania zaszłości i poniesienie jakości życia swoich mieszkańców. A u nas - równia pochyła, ciułanie do emerytury i oparcie na ciemnym, prymitywnym elektoracie. Dziwią się na daleką okolicę, że Małkinia sama sobie funduje takie "udolne" władze.
        A dyskusja na temat budżetu - pic na wodę. Radni niestety są kompletnie bezradni. Dziwę się, że ich honor pozwala im na uczestnictwo w tym żałosnym kabarecie. No, fakt, jeszcze są przecież dietki....

        Usuń
      5. W takim razie, proponują złe inwestycje, a ich wiedza nie pozwala nawet na zasugerowanie miejsca pozyskiwania środków.

        Usuń
      6. O dziękuję, że ktoś niechcący zacytował moje słowa o wizji rozwoju naszej gminy. Zadałem, to pytanie gdy głosowaliśmy budżet 2012. Odpowiedzi nie otrzymałem. Jedni mają misję, drudzy mają wizję misji ale najlepiej jak jest konkretna wizja.

        Usuń
      7. Radni wybrani z komitetu wyborców M.K. nawet nie czują potrzeby dyskusji i obciążania się propozycjami inwestycji. Przecież ich guru wie wszystko najlepiej....

        Usuń
      8. Tak macie rację. Wydaje mi się że to jest problem moralny radnych. Bez wizji i pomysłu trwać od wyborów do wyborów. I nic nie można z tym zrobić. Przed wyborami wóda i kiełbasa i znowu trwanie w radzie 4 lata. Niestety większość chyba nic nie ma do powiedzenia.

        Usuń
      9. O przepraszam ja startowałem z tego komitetu i cały czas zawracam głowę mimo, że już w nim dawno nie jestem

        Usuń
      10. Nie tak długo nowe wybory tym razem ludzie powinni się bardziej spiąć ale nie ma co się oszukiwać Małkiniaki wybierają wójta bo ich jest najwięcej i dostają najwięcej.

        Usuń
      11. Wiemy że Pan akurat zawraca głowę i pewnie prowadzenie tego bloga powoduje w białym domku ból głowy, ale Pan jest wyjątkiem. Z pana wpisów w tym poście Rada jawi się jako byt mało merytoryczny i nie podejmujący dyskusji w sprawach ważnych. Pewnie jeszcze kilkoro radnych też zawraca głowę, ale większość chyba jest milcząca i spolegliwa. Naprawdę nie jest Pan w komitecie M.K.? Jak do tego doszło-))).

        Usuń
      12. Nie wiem jak na innych komisjach, ale na komisji budżetu zawsze dyskusje są długie i często ostra wymiana zdań. Jesteśmy chyba najdłużej debatującą komisją. Chyba po prezentacji jak kto głosował za likwidacją szkół koalicja się rozleciała.

        Usuń
      13. Kto wpadł na pomysł ujawnienia głosowania za likwidacją szkół to było troche nie poważne...

        Usuń
      14. Radni otrzymują projekt budżetu, który przedkłada Radzie wójt. Opracowanie projektu budżetu, a zatem i propozycje inwestycji należą do wyłącznej kompetencji wójta.

        Usuń
      15. Wszystko można oglądnąć na youtube po nazwą ,,Spotkanie radnych i mieszkańców gminy Małkinia Górna w sprawie szkół" http://www.youtube.com/playlist?list=PLE0CA56719075494B&feature=plcp

        Usuń
      16. Trochę w tych komentarzach jest nieprawdy. Większość radnych zna i próbuje rozwiązywać problemy swoich mieszkańców. Niestety większość spraw załatwiana jest na komisjach. Na sesjach, gdy obecni są także sołtysi, poruszane są z reguły tylko te sprawy, które zaistniały od czasu komisji.

        Usuń
      17. Hehe to wójt sprzedał radnych dobry hehe

        Usuń
      18. Wójt w 5 części filmiku sobie strzelił w STOPE ciekawe czy dotrzyma obietnicy. Trzeba było likwidować po 1 sztuce to by przeszło bez problemu, a tak za dużo chciało się na raz zrobić i wyszła klapa. Widać, że ci obserwatorzy nie mają argumentów. Zasłaniają się tylko dziećmi. Ta Pani w części 5 to chyba kontr kandydatka w wyborach na Wójta fajnie powiedziała: zrzeknijmy się diet na 1 rok to by dużo narobił za ta kasę

        Usuń
    26. "No niestety, ale tak zrobiono reformę samorządową. Gdzieś w końcu trzeba znajomych poobsadzać"
      Ten cytat z blogu Pana Radnego Pasuje jak ulał do małkińskiego "Rancza" w każdym calu, nawet z laniem wody.

      OdpowiedzUsuń
    27. Witam

      Panie Radny dziś oglądałem na TVP INFO program w którym występowali posłowie i mówili ze w tym tygodniu nastąpiła nowelizacja USTAWY ŚMIECIOWEJ, gdzie będzie można wprowadzać różne formy opłaty dla różnych części gminy oraz mówili o koniecznych konsultacjach społecznych. Proszę o założenie nowego tematu na grudzień i przedstawienie tych nowelizacji.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Na najbliższych komisjach i sesji będziemy o tym rozmawiać. Wiem, że zarządcy bloków chcą, aby pobierać podatek śmieciowy od gospodarstwa domowego. Tłumaczą to tym, że często kto inny jest zameldowany, a kto inny mieszka. W sumie w blokach, to najłatwiej wprowadzić podatek śmieciowy od ilości zużytej wody. Tylko, że jak udowodnić kto w bloku segreguje a kto nie? Jeżeli będę miał więcej danych, to założę nowy post.

        Usuń
      2. Najprostszy i najbardziej sprawiedliwy jest system "od osoby". Ale samorządy boją się, że mieszkańcy będą oszukiwać w sprawie liczby osób, które mieszkają pod danym adresem. Cały tekst: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,13006153,Mozliwosc_zmian_w_tzw__ustawie_smieciowej_potwierdzil.html#ixzz2EU3pNHRf

        Usuń
      3. Panie Radny Andrzeju dziś właśnie w tv ludzie dzwonili i mówili jak będzie pobierany od zameldowanych to ludzie się wykpią bo są 2 strony medalu jedna, że jakaś część się nie melduje w naszej gminie to może nie tak duży odsetek ale zapewne jest chyba od 2013 przestaje być obowiązek meldunkowy, a z drugiej strony powiedzmy mamy mieszkanie i mieszka jedna osoba, a zameldowanych jest z 8 osób takich przypadków znam wiele i co ta jedna osoba ma płacić za pozostałych 7 nie uczciwe. W ostrowi w SM NASZ DOM mają to rozwiązane od jakiegoś czasu płaca od osoby 7.50 i Pan spisujący wodę chodząc wpisywał osoby mieszkające w domu. Można oszukiwać ale to wszystko jest do sprawdzenia. Najlepiej idąc z listą w co którymś mieszkaniu zapytać czy u tych i u tych ludzi mieszka tyle czy tyle ludzi i szybko się wyjaśni.

        Dodatkowo w programie było powiedziane musi być mocno postawione na karanie i egzekwowanie kar dlatego nie likwidujmy na razie straży gminnej przydadzą się hehe


        Jak w nowelizacji wprowadzono różnorodność to wprowadźmy w blokach i domach od osoby. Na wsiach albo od osoby albo od gospodarstwa, ale unikajmy od zużytej wody czy m2.

        Usuń
      4. Jeszcze turystom opłatę 50%, a mającym więcej niż 1 nieruchomość w Powiecie zwolnienie z opłaty na podstawie okazania w gminie pisma, że płacą w innym miejscu. Wiadomo ludzie nie mieszkają w kilku miejscach na raz.

        Usuń
      5. Ustawa śmieciowa będzie obowiązywać od 1 lipca 2013 roku, ale samorządy nowe regulacje muszą zatwierdzić do końca tego roku.

        HAHAHA to jest najlepsze za chwile święta, a to ma być zatwierdzone do końca roku szok!!!!!

        Usuń
      6. Przeczytałem ten artykuł z Wrocławia i co prawda jedna jest racja kiepski moment wybrano na wprowadzenie tego podatku bo będzie to ciężki rok ekonomicznie dla wszystkich Polaków. Przedstawione w artykule problemy to podobne o, których my tu na blogu rozmawialiśmy niestety wszędzie są nie uczciwi ludzie. Dziwi mnie to troche, że tak prosty podatek może o 100-300% podnieść opłaty za śmieci.

        Usuń
      7. Z każdego lokalu powinna być złożona deklaracja, której prawdziwość zawsze można sprawdzić. Może to zrobić przykładowo Straż Gminna.

        Usuń
    28. Nie można robić wyjątków dla mieszkańców blokowisk. Powinno być tak samo jak w każdym innym miejscu gminy. Wg mnie najmniej krętactw będzie jak będziemy płacić za śmieci od osoby. Nic tu nie umknie, bo każdy jest w gminnej ewidencji. Nie trzeba angażować w to straży. Panie Andrzeju. Czy statut gminy (w BIPie) jest aktualny? Ostania modyfikacja to 2006 rok.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. W statucie nie zgadza się liczba sołectw, ale w załączniku są wymienione. Poza tym wszystko jest bez zmian

        Usuń
      2. Co do ewidencji to jest jedno co do realu to drugie masa ludzi studiuje i pracuje po za miejscem zameldowania. Co do opłaty też popieram opłatę za osobę dla wszystkich. Dodatkowo dla turystów 50% opłaty i dla mieszkańców Powiatu płacących w innym miejscu Powiatu zwolnienia z opłaty oraz zwolnienie z opłaty dla ludzi pobierających zasiłki z Pomocy Społecznej.

        Usuń
      3. Dziękuję za informację o statucie.

        Usuń
    29. http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121210/OSTROW/121209862

      O śmietnisku w Lubiejewie

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Bo śmietnisko w Lubiejewie jest w planie wojewódzkim, a my mamy tylko zgodę na mobilny komposter

        Usuń
    30. Od 1 stycznia 2015 r. wszystkie nowe i remontowane budynki będą miały kolektor słoneczny, wiatrak, pompę ciepła lub fotoogniwo. Ceny nieruchomości pójdą w górę. Taki zapis znajdzie się w projekcie ustawy o odnawialnych źródłach energii, której konsultacje kończy Ministerstwo Gospodarki.
      – Inwestorzy, którzy nie spełnią tych wymogów, nie dostaną pozwolenia na budowę lub użytkowanie – zapowiada Mirosław Kasprzak, wiceminister gospodarki. Dodaje, że odpowiednie przepisy znajdą się także w prawie budowlanym i rozporządzeniach do ustawy o odnawialnych źródłach energii, a nad ich przestrzeganiem będą czuwać urzędnicy lokalnych nadzorów budowlanych.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Panie Radny, po co sianie zamętu. Skąd ma Pan pewność, że cytowany Przez Pana zapis znajdzie się w projekcie ustawy? a jeżeli nawet się znajdzie, to jaką ma Pan gwarancję, że ta ustawa będzie uchwalona przez Parlament i podpisana przez Prezydenta?. Znamy przypadki projektów ustaw, np. ustawy o Straży Kolejowej autorstwa posłów Prawa i Sprawiedliwości, ustawy korzystnej dla ponad 3 tysięcy ludzi, i co jej miejsce spoczywa w koszu, a przecież był napisany za czasów prosperity PiS gdzie był Prezydent, Premier i Marszałek Sejmu z tego ugrupowania.I co kicha. Więc nie można straszyć ludzi czymś czego jeszcze nie ma i może nigdy nie będzie. pomówmy lepiej o wodociągu na Kolejowej dlaczego nikt nie potrafi powiedzieć kto wykona przyłącza do budynków i za ile i kiedy, bo tego nie można dowiedzieć się w UG.

        Usuń
      2. Litości! Jak nie wiedzą w UG to kto ma wiedzieć? Kto jest inwestorem, Iksiński? Poza tym, to chyba póki co, pogoda nie sprzyja tego typu pracom.

        Usuń
      3. W czwartek po komisji napiszę na temat wodociągu.

        Usuń
      4. Wodociąg ma być oddany do użytku do końca czerwca 2013

        Usuń
      5. Ale który?

        Usuń
      6. A miał być oddany do końca tego roku jak niektórzy zapewniali.Niektórzy twierdzą, że "aura" nie sprzyja. Chyba aura przeszkadza urzędnikom bo nie mogą zdecydować się kto wykona przyłącza, bo firmie, która wygrała przetarg, aura nie przeszkadza, pracują codziennie. Hm, im bliżej wyborów tym łatwiej dobrodziejom będzie wciskać kit wyborczy, bo na kiełbasę musieliby znów brać kredyty. Ludziska przez kolejne pół roku muszą opłacać dodatkową daninę na rzecz PKP Nieruchomości za nic nierobienie (dzierżawę starego wodociągu. Czy niemożna było w przetargu rozstrzygnąć kwestii wykonania przyłączy i wykonać je kładąc rury głównej arterii biegnącej wzdłuż posesji?

        Usuń
      7. Skoro wodociąg ma być oddany do końca czerwca 2013 r. to znaczy, że zima ma trwać do czerwca?. A może wodociągowanie gminy powinny sprawdzić odpowiednie służby?

        Usuń
      8. Jeszcze w tym roku ma być podłączone 3 bloki na Kolejowej

        Usuń
      9. Akurat bloków na Kolejowej jest tylko 3, a co zresztą domków?.

        Usuń
      10. A reszta domków do końca zimy, czyli w czerwcu.

        Usuń
      11. "Część domków też", proszę określić jaśniej, podać numery tych szczęśliwców. Czy przyłącza losowano?. Dlaczego gmina milczy i nie poda oficjalnego komunikatu dotyczącego tego tematu?.

        Usuń
    31. Panie radny co to za jakieś dziwne pomiary w Gminie wszystkich budynków dowiedziałem się, że od tego będzie liczony podatek?

      OdpowiedzUsuń
    32. A przez kogo i dla jakich potrzeb?. To urzędnicy w gminie nie wiedzą co na ich terenie się dzieje?. Kto i po co robi te pomiary?. Proszę odpowiedzieć.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Na naszym terenie są:
        - prywatni właściciele gruntów,
        - gmina,
        - powiat,
        - województwo,
        - PKP
        także każda z tych jednostek mogła zlecić pracę geodetom

        Usuń
      2. A włodarz gminy nie wie kto i dlaczego te pomiary są wykonywane?. A może bez naszej wiedzy ktoś coś kombinuje?. Kawa na ławę Panie Radny.

        Usuń
      3. Ja dostałem taka informacje, że to dla podatku od powierzchni użytkowej.

        Usuń