|
Mapa ekranów w naszej okolicy |
Widzę, że pod wątkiem "XXIV zwyczajna sesja Rady Gminy Małkinia Górna" jest włożonych kilka komentarzy. Przenoszę te komentarze do nowego postu. Może, ktoś wie więcej o przyszłości trasy Małkinia - Warszawa.
To jest link jednego z forumowiczów na temat umiejscowienia na trasie ekranów dźwiękochłonnych:
http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/LK6/LK6_ROS_rys_ekrany.pdf
Anonimowy4 marca 2013 18:02
OdpowiedzUsuńKolejarze mają na głowie inne problemy. – Do końca 2015 r. mamy czas na wydanie pieniędzy z obecnej perspektywy 2007–2013. Najbliższe lata wykorzystamy na przygotowanie projektów. Dopiero w 2016 r. powinny ruszyć inwestycje z nowego unijnego budżetu – przyznaje Marcin Mochocki z PKP.
Jak przyznał, nie ma dziś inwestycji kolejowej realizowanej w trybie „projektuj i buduj”, która nie miałaby minimum roku opóźnienia. W nowej perspektywie kolej chce zmodernizować linię między Lublinem a Otwockiem i zbudować Rail Baltica na odcinku Sadowne – Białystok. PKP planuje też modernizację linii Szczecin – Poznań i Wrocław – Kłodzko.
Andrzej Kucharek4 marca 2013 19:27
OdpowiedzUsuńZ tego co ostatnio się dowiedziałem, to w tym roku będzie robiony tunel pod torami w Ząbkach od 13 kwietnia do końca października (a pewnie do listopada) i będzie zamknięty najpierw jeden a potem na zmianę drugi tor. Prace na linii Zielonka-Sadowne zaczną się w przyszłym roku.
Anonimowy4 marca 2013 21:37
OdpowiedzUsuńTo prawda co pan pisze ale my będziemy bardziej się skupiać na odcinku Sadowne - Małkinia bo tu mamy 3 ważne przejazdy kolejowe, a jeden najbardziej priorytetowy dla samej Małkini i warto by było poznać projekt modernizacji tego odcinka. Dla wielu ludzi to będzie też sygnał, że ich nieruchomości zostaną odkupione pod tą inwestycje. Starosta jak dobrze się zakręci to może coś ugra dodatkowo dla powiatu.
Anonimowy4 marca 2013 22:02
OdpowiedzUsuńhttp://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/LK6/LK6_ROS_rys_ekrany.pdf tu pokazane projekty z ekranami akustycznymi
Anonimowy5 marca 2013 16:07
OdpowiedzUsuńWiadukty kolejowe stalowe - na ogół stan techniczny tych obiektów można uznać
za wystarczający. Ze względu na stan wiaduktów i mostów aktualna
dopuszczalna prędkość jazdy wynosi na większości odcinków 120 km/h. Wyjątek
stanowi wiadukt kolejowy na 54,179 km, gdzie aktualna dopuszczalna prędkość
wynosi 80 km/h. Przyczyną ograniczenia prędkości jest zły stan konstrukcji
nośnej. Na km ok. 83,500-85,000 tory szlakowe łączą się w jeden tor. Na tym
odcinku szlaku usytuowany jest most na Bugu na km 84,556. Stan mostu jest
zróżnicowany w jego poszczególnych przęsłach. Na trzech przęsłach stwierdzono
wadliwe zabezpieczenie przeciwkorozyjne. Zaobserwowano też pewne
uszkodzenia konstrukcji stalowej (kilka zerwanych węzłówek na przewiązkach
konstrukcji).
Anonimowy5 marca 2013 16:10
OdpowiedzUsuńMost stalowy, km 84,556 (most przez rzekę Bug) - most pięcioprzęsłowy nad
Bugiem to jednotorowy most stalowy. Dźwigary główne mają konstrukcję kratową.
W celu zapewnienia odpowiedniej nośności uszkodzone stalowe elementy
konstrukcyjne zostaną wymienione. W obrębie chodników, ze względu na zbyt
małą odległość między osią toru a poręczą powinny być zaprojektowane zatoczki
bezpieczeństwa (wykusze) w odstępach ok. 30 m. Zatoczki bezpieczeństwa
powinny mieć szerokość 60 cm i długość 1,50 m. W przypadku elementów
stalowych mostu należy przewidzieć nową ochronę przeciwkorozyjną. W obrębie
podtorza konieczna jest częściowa naprawa/modernizacja elementów
betonowych.
Anonimowy5 marca 2013 16:13
OdpowiedzUsuńNa stacji Małkinia tory główne zasadnicze prowadzą w linii prostej przez stację.
Możliwość mijania możliwa będzie poprzez tor nr 6 jedynie po lewej stronie od
toru. Istniejące tory nr 101, 103, itd. położone w południowej części zostaną za
pomocą przejść trapezowych 129-130 i 132-135 połączone tak, aby z tych torów
ruszać mogły pociągi. Z uwagi na niewielką szerokość w świetle obiektu w km
89,345 tor nr 501 zostanie zdemontowany. Tory 503, 505, itd. zostaną na nowo
połączone.
Anonimowy5 marca 2013 16:17
OdpowiedzUsuńMost kolejowy km 84,556 (most nad Bugiem) - most kolejowy nad Bugiem to
jednotorowy most pięcioprzęsłowy o konstrukcji kratowej. Składa się on z
pojedynczych części nadziemnych o rozpiętości ok. 60 m. W wyniku dwutorowej
rozbudowy trasy planuje się budowę nowego mostu nad Bugiem. Zastosowany
zostać ma tu most pięcioprzęsłowy o rozpiętości wynoszącej ok. 60 m.
Ciekawe jaki projekt zaproponują dla naszego odcinka. Wiadomo będą budować 3 wiadukty ale ciekawe w jakich miejscach i jakie zostaną zastosowanie rozwiązania. Prawdopodobnie na początku przyszłego roku będzie kolejny przetarg na nasz odcinek. Przy dobrych wiatrach w 2015-2016 będzie nasz odcinek skończony.
OdpowiedzUsuńhttp://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydarzenia/komunikaty-i-wydarzenia/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=4950&cHash=1e0ae21f3a5cfabfe88674530979d362 tutaj szczegóły modernizacji która już się rozpoczeła...
OdpowiedzUsuńhttp://www.rynek-kolejowy.pl/42035/Przetarg_na_projekt_35km_odcinka_linii_Rail_Baltica.htm
OdpowiedzUsuńJest świeży przetarg na projekt przebudowy odcinka Sadowne - Czyżew !!!