Na poboczach naszych dróg, ale i czasami na środku pasa leżą ogromne zniszczone opony, które podczas jazdy odpadły od ciężarówek. Czasem jadąc obok TIR-a można zobaczyć jak z opon lecą strzępy. Nowa opona do ciężarówki kosztuje od 1000 do 2000 tys. zł. Ciężarówka ma co najmniej 6 kół (dwa z przodu, podwójne z tyłu). Koszt wymiany kompletu opon to przynajmniej 6 tys. zł. Opona wytrzymuje do 300-tys. kilometrów, czyli przeciętnie 3 lata. Jeżeli kupimy także opony zimowe, to w ciągu 3 lat trzeba wydać na opony minimalnie 12 tysięcy złotych. Dlatego właściciele ciężarówek z reguły jeżdżą na oponach używanych sprowadzonych z zachodu, aby obniżyć koszty eksploatacji. Często gdy są już zdarte, to są ponownie bieżnikowane. Przy zatłoczonych i dziurawych drogach, którymi się poruszamy wyobraźcie sobie takiego kolosa co ciągnie 40 ton i pęka mu opona. Nie sposób wtedy uniknąć tragedii. W dodatku sprzyja temu słaby system kontroli podczas badań technicznych.
środa, 15 czerwca 2011
Tragedia na "8". Kierowca tira zatrzymany
Przyczyną tragicznego wypadku w Chrzczonowicach (Łódzkie) na drodze krajowej nr 8 było pęknięcie opony w ciężarówce, która zjechała ze swojego pasa drogi i wbiła się w jadącego z naprzeciwka busa. Zginęło 8 osób, 8 ciężko rannych jest w szpitalu.
Na poboczach naszych dróg, ale i czasami na środku pasa leżą ogromne zniszczone opony, które podczas jazdy odpadły od ciężarówek. Czasem jadąc obok TIR-a można zobaczyć jak z opon lecą strzępy. Nowa opona do ciężarówki kosztuje od 1000 do 2000 tys. zł. Ciężarówka ma co najmniej 6 kół (dwa z przodu, podwójne z tyłu). Koszt wymiany kompletu opon to przynajmniej 6 tys. zł. Opona wytrzymuje do 300-tys. kilometrów, czyli przeciętnie 3 lata. Jeżeli kupimy także opony zimowe, to w ciągu 3 lat trzeba wydać na opony minimalnie 12 tysięcy złotych. Dlatego właściciele ciężarówek z reguły jeżdżą na oponach używanych sprowadzonych z zachodu, aby obniżyć koszty eksploatacji. Często gdy są już zdarte, to są ponownie bieżnikowane. Przy zatłoczonych i dziurawych drogach, którymi się poruszamy wyobraźcie sobie takiego kolosa co ciągnie 40 ton i pęka mu opona. Nie sposób wtedy uniknąć tragedii. W dodatku sprzyja temu słaby system kontroli podczas badań technicznych.
Na poboczach naszych dróg, ale i czasami na środku pasa leżą ogromne zniszczone opony, które podczas jazdy odpadły od ciężarówek. Czasem jadąc obok TIR-a można zobaczyć jak z opon lecą strzępy. Nowa opona do ciężarówki kosztuje od 1000 do 2000 tys. zł. Ciężarówka ma co najmniej 6 kół (dwa z przodu, podwójne z tyłu). Koszt wymiany kompletu opon to przynajmniej 6 tys. zł. Opona wytrzymuje do 300-tys. kilometrów, czyli przeciętnie 3 lata. Jeżeli kupimy także opony zimowe, to w ciągu 3 lat trzeba wydać na opony minimalnie 12 tysięcy złotych. Dlatego właściciele ciężarówek z reguły jeżdżą na oponach używanych sprowadzonych z zachodu, aby obniżyć koszty eksploatacji. Często gdy są już zdarte, to są ponownie bieżnikowane. Przy zatłoczonych i dziurawych drogach, którymi się poruszamy wyobraźcie sobie takiego kolosa co ciągnie 40 ton i pęka mu opona. Nie sposób wtedy uniknąć tragedii. W dodatku sprzyja temu słaby system kontroli podczas badań technicznych.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz