W tym roku zacznie się modernizacja linii kolejowej Zielonka - Sadowne. Rozpoczęto prace projektowe. Roboty na terenie gminy Łochów będą prowadzone w latach 2014 – 2015.
W ramach modernizacji linii kolejowej nr 6 w km 54,150-68,790 na terenie gminy Łochów przewiduje się:
- Wymianę nawierzchni kolejowej z korektą geometrii torów;
- Przebudowę przejazdu w Barchowie - km.55,198 - przystosowanie do kat. „B" (półrogatki zamykane automatycznie);
- Przystanek osobowy Barchów – przebudowę 2 peronów jednokrawędziowych
- Likwidację przejazdu w poziomie szyn w km. 55,924 na drodze gminnej Barchów -Budziska;
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni asfaltowej po stronie lewej linii kolejowej w km 55,198 – 55,924 (odcinek od stacji Barchów do likwidowanego przejazdu);
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni utwardzonej po stronie lewej linii kolejowej w km 55,924 – 57,00 ( od likwidowanego przejazdu w kierunku stacji Łochów)
- Modernizacja przejazdu strzeżonego na drodze nr 62 wraz z wydzielonym przejściem dla pieszych.
- Przebudowę układu torowego i peronów na stacji Łochów ;
- Likwidację istniejącej kładki dla pieszych w Łochowie w km.58,435 i przejścia w poziomie szyn w km. 58,671;
- Stacja Łochów – rozbiórkę 1 peronu wyspowego, 1 peronu jednokrawędziowego wraz z wiatami i istniejącymi elementami wyposażenia i budowa 1 peronu wyspowego, 1 peronu jednokrawędziowego;
- Budowę przejścia podziemnego dla pieszych w km. 58,450 (okolice stacji kolejowej w Łochowie) z zapewnieniem możliwości dojścia do peronów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się ;
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni asfaltowej po stronie lewej linii kolejowej w km 58,450 – 60.332 ( ul. Dolna od ul. Szkolnej do drogi powiatowej Łochów-Jasiorówka)
- Likwidację przejazdu w poziomie szyn w km. 59,638 ( ul. Żeromskiego);
- Likwidację przejazdu w poziomie szyn w km. 60,332 i zastąpienie go dwoma wiaduktami drogowymi w km. 60,418 (skrzyżowanie drogi powiatowej Jasiorówka – Brzuza) ;
- Budowę wiaduktu kolejowego (tunel dla samochodów osobowych) w km. 62,765 (Łojew-Samotrzask);
- Przystanek osobowy Ostrówek Węgrowski – rozbiórkę istniejących 2 peronów jednokrawędziowych naprzeciwległych wraz z wiatą i istniejącymi elementami wyposażenia i budowa 2 peronów jednokrawędziowych naprzemianległych;
- Budowę przejścia podziemnego dla pieszych w km. 63,622 w Ostrówku Węgrowskim z dojściem do peronów dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
- Przebudowę przejazdu w km. 65,633 , przystosowanie do kat. „B" ( Ogrodniki-Łosiewice);
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni asfaltowej po stronie lewej linii kolejowej w km 65,633 – 66,696 (od przejazdu Ogrodniki-Łosiewice do przejazdu w Zagrodnikach);
- Likwidację przejazdu w poziomie szyn w km. 66,696 (Zagrodniki – Brzuza);
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni utwardzonej po stronie lewej linii kolejowej w km 66,696 – 68,719 ( do likwidowanego przejazdu w Zagrodnikach do stacji Topór);
- Budowę wiaduktu drogowego wzdłuż drogi krajowej nr 50 w Toporze,
- Budowę ekranów akustycznych na terenach zabudowanych w celu ochrony przed hałasem emitowanym przez ruch kolejowy.
Coraz bliżej Małkini szkoda, że tylko 14,5 km taki mały odcinek mogli już dać do samej Małkini.
OdpowiedzUsuńPracę będą wykonywane od Zielonki do Sadownego
OdpowiedzUsuń