środa, 12 lutego 2014

Zintegrowany Informator Pacjenta


Jeszcze dziś 12 lutego pracownicy NFZ będą zakładać konta w ZIP w godzinach 12.00-18.00 w GOK-u w Małkini Górnej. W dniach 17-19 lutego będzie możliwość założenia konta w siedzibie Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej (ul. 3 Maja 68), w godzinach 9.30-15.00. ZIP, czyli Zintegrowany Informator Pacjenta, jest ogólnopolskim serwisem udostępniającym zarejestrowanym użytkownikom historyczne dane o ich leczeniu i finansowaniu leczenia, gromadzone od 2008 r. przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Założenie osobistego konta w portalu ZIP trwa krótko i jest proste. Wystarczy okazać dowód osobisty!
Portal zip.nfz.gov.pl składa się z czterech głównych części. Serwis informacyjny Twój Portal oraz informator Gdzie się leczyć są ogólnodostępne. Można tu sprawdzić m.in. w których szpitalach i przychodniach można leczyć się bezpłatnie w ramach powszechnego ubezpieczenia, a także jak dojechać do tych placówek i w jakich godzinach są otwarte. Założenie osobistego konta w ZIP oznacza dodatkowe korzyści, czyli dostęp do informacji zawartych w Rejestrze Usług Medycznych oraz na stronie Prawo do świadczeń zdrowotnych. Warto! Można się dowiedzieć, czy jest się ubezpieczonym (eWUŚ), na jakim etapie realizacji jest złożone w NFZ skierowanie do sanatorium, ile Fundusz płaci za nasze leczenie, gdzie złożyliśmy deklarację wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej pierwszego kontaktu, a także kiedy otrzymaliśmy refundowane przedmioty ortopedyczne.

6 komentarzy:

  1. Oglądałem demo nic tam ciekawego dla pacjenta nie ma pic na wode.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się już zalogowałem i pozwolę się nie zgodzić. Jest cała historia moich usług medycznych od 2008 roku. Można nawet sprawdzić jakie leki refundowane były wykupione. Są również kwoty ile co kosztowało i ile wykorzystano pieniędzy na każdą usługę. Moim zdaniem przydatna rzecz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez sie logowałem i przeglądałem swoje wizyty. Dane są dostępne po około 24 godzinach od otrzymania kodów

      Usuń
    2. No i co z tego, że sobie popatrzymy co ile kosztowało. To jest po to wszystko, żeby ludzie przestali narzekać na usługi zdrowotne, że kolejki, że limity itp

      Usuń
  3. Sprawdziłem swoje wizyty i stwierdzam, że ostrowski szpital słono sobie liczy za swoje usługi

    OdpowiedzUsuń
  4. super sprawa, przynajmniej nikt nie będzie na moje konto wykonywał fikcyjnych badań. znane są pierwsze przypadki w Polsce, że niby ktoś brał kasę za leczenie, a takich usług faktycznie nie wykonywał

    OdpowiedzUsuń