wtorek, 29 kwietnia 2014

KRYTERIUM ULICZNE O PUCHAR BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA



04.05.2014 – KRYTERIUM ULICZNE O PUCHAR BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA (KOLARSKI MEMORIAŁ IM. POWSTAŃCÓW STYCZNIOWYCH)

Lubicie sportową rywalizację i szybką jazdę na rowerze? Chcecie się sprawdzić i poczuć dreszczyk emocji? Mamy dla Was dobrą wiadomość. 4 maja 2014 r. odbędzie się w naszym mieście Kryterium Uliczne o Puchar Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka. Wyścig będzie rozgrywany w kategorii open w klasyfikacji męskiej oraz żeńskiej (przewidywana jest możliwość oddzielnej klasyfikacja dla kolarzy na rowerach górskich, w przypadku odpowiedniej ilości zawodników). Sędzia główny: z Kolegium Sędziowskiego PZKol. Biuro zawodów: Ratusz Miejski. Bez opłaty startowej. Start i meta: Plac Księżnej Anny Mazowieckiej. Trasa: Plac Księżnej Anny Mazowieckiej, Sikorskiego, Wyczółkowskiego, Sielska, Robotnicza, Prusa, Jagiellońska, Okrzei, Plac Księżnej Anny Mazowieckiej (2,3km). Ilość pętli: 13 (około 30 km). Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian. Informacje: Jan Sikora, tel. 883189658; 696916488


PROGRAM ZAWODÓW (skrót)
08:30 – 10:00 Zapisy w biurze zawodów, Ratusz Miejski.
10:15 – 10:40 Odprawa techniczna i otwarcie zawodów.
10:45 – 11:00 Runda Honorowa do Pomnika Powstańców Styczniowych (złożenie kwiatów), powrót na start
11:15 – Start wyścigu.
13:00 – Dekoracja i wręczenie nagród.
15:00 – Zakończenie imprezy.

REGULAMIN KRYTERIUM ULICZNEGO O PUCHAR BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA
I. Organizator Stowarzyszenie ZAKRĘCONA OSTRÓW, 07-300 Ostrów Maz., Trębickiego 10, tel. 883189658;696916488
II. Cel Popularyzacja aktywnego spędzania wolnego czasu, upowszechnianie kolarstwa z przestrzeganie zasad Fair Play, integracja osób uprawiających sporty rowerowe. Promocja miasta Ostrów Mazowiecka i Ziemi Ostrowskiej. Kultywowanie pamięci historycznej
III. Data i miejsce 04.05.2013 rok, start 11:15, Ratusz Miejski w Ostrowi Mazowieckiej.
IV. Zgłoszenia i zapisy Zgłoszenia będą przyjmowane w biurze zawodów (Ratusz), od godziny 08:30. Udział w wyścigu jest bezpłatny.
V. Świadczenie Ubezpieczenie NW, napoje, obsługa techniczna.
VI. Przebieg imprezy Runda Honorowa, Start i meta: Plac Księżnej Anny Mazowieckiej. Trasa: Plac Księżnej Anny Mazowieckiej, Sikorskiego, Wyczółkowskiego, Sielska, Robotnicza, Prusa, Jagiellońska, Okrzei, Plac Księżnej Anny Mazowieckiej (2,3km). Ilość pętli: 13 (około 30 km)
VII. Postanowienia szczególne
1. Każda z osób biorących udział w wyścigu jedzie na własną odpowiedzialność. Uczestnicy winni posiadać znajomość przepisów ruchu drogowego i ich przestrzegać. Sami ponoszą ewentualne konsekwencje uszczerbku na zdrowiu.
2.Warunkiem udziału w wyścigu jest: zapoznanie się z regulaminem, wpisanie się na listę uczestników, podpisanie deklaracji udziału, obowiązkowo kask i sprawny technicznie rower.
3.Osoby nieletnie od 16 roku życia przedstawiają oświadczenie ze zgodą rodziców lub prawnych opiekunów, osoby poniżej 16 roku zgłaszają się z rodzicami lub prawnymi opiekunami w miejscu rejestracji.

8 komentarzy:

  1. Wygrał zdecydowanie DANIEL CHĄDZYŃSKI właściciel firmy DANIELO, która to szyje stroje kolarskie. Brązowy medalista świata w kolarstwie mastersów

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłem widziałem-pokaz jazdy godny mistrza.
    Pan Andrzej ze swoją rodzinną ekipą i ja jeden (jako kibic) z naszej gminy.
    Pytam gdzie reszta?
    Aktualnie trwa dyskusja o ścieżki rowerowe-proszę pokażcie się,ilu nas jest?
    Ps: Jadąc do Ostrowi,mijałem jadących na przeciw,pewnie do kościoła do Małkini
    wszyscy bez odblasków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Raz już ogłosiłem spotkanie chętnych rowerzystów w Małkini przy pomniku Piłsudskiego, oprócz mnie nie było nikogo. Na kamizelki odblaskowe z jednej komisji przeznaczyliśmy kilkaset złotych na ich zakup dla uczniów. I co? I nic! Może kilka osób widziałem w koszulkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140505/KRONIKA_POLICYJNA/140509901


      Panie radny bo u nas tak w Polandi jest jak pokazał weekend jeździmy jak czóbki. Niestety jeszcze nam Słowianom słoma z butów wystaje.
      Ja to zaczynam coraz bardziej nie rozumieć tego naszego kraju.
      - Jedziesz po pijaku zatrzymujemy ciebie odrazu w kajdanki i do paki i tam oczekiwanie na wyrok. Wyrok i do pudła.
      - Tak samo karambol na S8 kobieta co zatrzymała się na środkowym pasie rozdzielającym spowodowała albo zapoczątkowała powinn od razu iść do paki, a oni łapią kierowce tira co przekroczył prędkość
      - to samo z rowerzystami przepis obowiązkowe oświetlenie roweru w dzień odblaski w nocy światła standardowe, kamizelka, kask
      - 6 miesięcy na dostosowanie się, a potem egzekwowanie i zaraz ludzie by się nauczyli, że bez kasku i kamizelki nie wyjedziesz
      A co się robi w Polandi? Nie wprowadza się bo jak tam dziadek czy babka będzie wyglądała w kasku i kamizelce.. To może w sosnowej skrzyni będzie wyglądała lepiej

      ...........

      Usuń
    2. Bezpieczeństwo bezpieczeństwem, jednak zmiana mentalności, aby założyć kamizelkę, to praca na lata. Dziwne, że policja tak słabo egzekwuje oświetlenie rowerów po zmroku.
      Obowiązkowe światła na rowerze:
      - co najmniej jedno światło przednie białe lub żółte świecące ciągłym, lub migającym (od 2012 roku) światłem - czyli np lampka przednia na baterie, lub dynamo,
      - co najmniej jedno światło tylne czerwone, odblaskowe
      - co najmniej jedno światło tylne świecące ciągłym, lub migającym (od 2002 roku) światłem,
      kierunkowskazy - jeśli konstrukcja roweru lub wózka rowerowego uniemożliwia sygnalizowanie zamiaru skrętu ręką.
      Wszystkie światła na rowerze muszą spełniać następujące warunki:
      - oświetlenie pozycyjne (lampki) przednie oraz tylne może być ciągłe lub migające
      - zarówno światła jak i odblaski oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m.
      - oświetlenie pozycyjne może być zdemontowane jeżeli nie ma obowiązku jego użycia (czyli w dzień i w warunkach dobrej przejrzystości powietrza)
      - musi być zamontowane nie wyżej niż 1500 mm i nie niżej niż 250 mm od powierzchni jezdni

      Usuń
    3. Starszych ludzi nic nie zmieni, bo jeździli tyle lat bez oświetlenia i kamizelki i jak ,,kunie" dalej tak będą robić. Dobrze by było jednak najmłodszych (odkąd wsiądą na rower) zaszczepić obowiązek jazdy w kasku i kamizelce. W Warszawie mnóstwo ludzi tak robi, może i u nas nie będzie to obciachem tylko świadomym zadbaniem o własne bezpieczeństwo a zwłaszcza bezpieczeństwo naszych dzieci

      Usuń
    4. Panie radny 2 sprawy odnośnie tych kamizelek i kultury jazdy. Na pewno Pan widział lub uczestniczył w tej Masie Krytycznej to mnie dziwi jedno dlaczego tam w zarodku nie preferuje się jazdy w kamizelce i kasku. Na fotkach to może z 30-35% miało kamizelki, a z 10% kaski. Organizatorzy zamiast tam promować hasła bezpiecznej jazdy i zapraszać lub rozdawać kamizelki to rozdają jakieś szprychówki...


      http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140505/KRONIKA_POLICYJNA/140509873

      Druga sprawa jak w linku wyżej kolejna starsza rowerzystka ginie na rowerze z własnego powodu. Wydaje mi się, że starsi ludzi nie mają wogle edukacji w przepisach rowerowych. Jak ja jadę sobie drogą widzę dziadka patrzy w moją strone siup wskakuje na rower i wybija się na pół drogi i takie zachowanie powoduje zagrożenie na drodze i dla niego i dla innych. Nie rozumiem na przykład ludzi jeźdżących rowerem do pracy, którym szkoda wydać 6-7 zł na koszulkę i z 15-20 zł na zestaw oświetlenia. Czy to aż taki ksozt?

      Usuń
  4. W przypadku KASKU, tu bym polemizował.Generalnie chodzi o to aby być widocznym na drodze.
    Prędkość jazdy jest znikoma,to nie jest wyczyn.Ubrać dziadka w kask w naszych wiejskich stronach
    będzie ciężko.
    Dziwi mnie,brak reakcji u tych panów na Wiejskiej.

    OdpowiedzUsuń