sobota, 12 kwietnia 2014

Modernizacja linii kolejowej nr 6 Warszawa - Białystok - Sokółka

Podczas modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Białegostoku w naszej gminie powstaną ekrany dźwiękochłonne w Prostyni, Przewozie, Małkini Górnej i Zawistach Podleśnych

Ekrany w Prostyni
Ekrany w Małkini i Przewozie
Ekrany w Zawistach Podleśnych

Cała trasa jest pod linkiem: http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/LK6/LK6_ROS_rys_ekrany.pdf

24 komentarze:

  1. Wykonawca musi uwzględnić uwagi zaproponowane przez samorządy lokalne do propozycji likwidacji przejazdów kolejowych, w szczególności:
    - rozważyć budowę wiaduktu w km 87.242 (przejazd w Małkini Górnej)
    - rozważyć budowę tunelu drogowego w km 90.654 (przejazd w Zawistach Podleśnych)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Andrzeju czy warunki pozwolą na taki tunel z tego co wiem ludzie w tym rejonie mają stawy naturalne czyli wody gruntowe są płytko, a druga kwestia czy tunel nie będzie powodował więcej zniszczeń zabudowy niż wiadukt?

      Usuń
    2. Jakie jest przewidziane przejście przez Prostyń?

      Usuń
  2. Wykonawca ma na wykonanie tego zamówienia 730 dni od daty udzielenia zamówienia. Oznacza to, że projekt powinien być gotowy w pierwszej połowie 2015 r. Na podstawie tego projektu PKP Polskie Linie Kolejowe będą mogły ogłosić przetarg na wykonanie prac budowlanych dotyczących modernizacji odcinka od Sadownego do Czyżewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to mniej niż rok zostało, a nie zdziwie się jak zostanie to oddane wcześniej. Czy wiadomo coś o konsultacjach z mieszkańcami? Zostało mniej niż rok, a czy ktoś prowadzi jakieś kampanie informacyjne spotkania i propozycje? Z tego co czytałem w internecie w Ząbkach konsultacje społeczne były bardzo burzliwe. Żeby nie było tak, że ludzie o niczym nie widzieli, a projektanci sami sobie zaplanowali.

      Może to jest dobra okazja do tego, żeby przy okazji projektu tego przejścia wyprostować te łamańce w Zawistach co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu ale na logikie biorąc to czy będzie tam tunel czy wiadukt to nie ma takiej opcji, żeby schodził się z obecną drogą, która za przejazdem skręca w Lewo.

      Usuń
  3. W sumie to mniej niż rok zostało, a nie zdziwie się jak zostanie to oddane wcześniej. Czy wiadomo coś o konsultacjach z mieszkańcami? Zostało mniej niż rok, a czy ktoś prowadzi jakieś kampanie informacyjne spotkania i propozycje? Z tego co czytałem w internecie w Ząbkach konsultacje społeczne były bardzo burzliwe. Żeby nie było tak, że ludzie o niczym nie widzieli, a projektanci sami sobie zaplanowali.

    Może to jest dobra okazja do tego, żeby przy okazji projektu tego przejścia wyprostować te łamańce w Zawistach co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu ale na logikie biorąc to czy będzie tam tunel czy wiadukt to nie ma takiej opcji, żeby schodził się z obecną drogą, która za przejazdem skręca w Lewo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co wyczytałem, to konsultacje były w Urzędzie Gminy w 2007 roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wieki temu jak ludziom beda odbierać działki to będzie szok dlaczego po co itp....

      Usuń
    2. Na stacji Małkinia tory główne zasadnicze prowadzą w linii prostej przez stację.
      Możliwość mijania możliwa będzie poprzez tor nr 6 jedynie po lewej stronie od
      toru. Istniejące tory nr 101, 103, itd. położone w południowej części zostaną za
      pomocą przejść trapezowych 129-130 i 132-135 połączone tak, aby z tych torów
      ruszać mogły pociągi. Z uwagi na niewielką szerokość w świetle obiektu w km
      89,345 tor nr 501 zostanie zdemontowany. Tory 503, 505, itd. zostaną na nowo
      połączone.

      Usuń
  5. Most stalowy, km 84,556 (most przez rzekę Bug) - most pięcioprzęsłowy nad Bugiem to jednotorowy most stalowy. Dźwigary główne mają konstrukcję kratową. W celu zapewnienia odpowiedniej nośności uszkodzone stalowe elementy konstrukcyjne zostaną wymienione. W obrębie chodników, ze względu na zbyt małą odległość między osią toru a poręczą powinny być zaprojektowane zatoczki bezpieczeństwa (wykusze) w odstępach ok. 30 m. Zatoczki bezpieczeństwa powinny mieć szerokość 60 cm i długość 1,50 m. W przypadku elementów stalowych mostu należy przewidzieć nową ochronę przeciwkorozyjną. W obrębie podtorza konieczna jest częściowa naprawa/modernizacja elementów betonowych.
    Stan mostu jest zróżnicowany w jego poszczególnych przęsłach. Na trzech przęsłach stwierdzono wadliwe zabezpieczenie przeciwkorozyjne. Zaobserwowano też pewne uszkodzenia konstrukcji stalowej (kilka zerwanych węzłówek na przewiązkach konstrukcji).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu czytałem w tamtym roku, że ma być dobudowany drogi tor ale ja jestem takiego zdania, że obecny most powinien być rozebrany i zbudowany na nowy czyli w najnowszych standardach, a nie tak to jeden będzie nowy, a ten tylko zmodernizowany rupieć.

      Usuń
  6. http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/LK6/LK6_ROS_tekst.pdf

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozumiem że przejazdy w Rostkach/Kiępinie itp. zostaną zlikwidowane. Są w planach drogi równoległe?

    OdpowiedzUsuń
  8. "- przejazd kolejowy w km 86,706 – Urząd Gminy Małkinia Górna wyraża zgodę na likwidację tego przejazdu, ale zwraca uwagę, iż może to spowodować sprzeciw ludzi mieszkających w sąsiedztwie linii kolejowej."
    Jaka nasza władza przewidująca. Jakie ma ciekawe zdanie o mieszkańcach. To może by przyszła lub zaprosiła i porozmawiała z ludźmi, a nie w zaciszu gabinetów szepcze inwestorom o protestach społecznych. Sorry takich mamy mieszkańców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wogle to trzeba by policzyć wszystkie przejścia i sprawdzić co przewiduje projekt ponieważ radny podaje tylko 2 przejscia do przebudowy, a co z innimi jak takie istnieją to zostaną zlikwidowane?

      Usuń
  9. Wójt z Sadownego mówi, że z ludźmi trzeba rozmawiać. Władza w Małkini mówi za ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od Łochowa do Szewnicy zdemontowano już szyny i zabrano tłuczeń na torze nr 1.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już coś się dzieje czyli teraz wymiana podbudowy ?

      Usuń
  11. W wyniku dwutorowej rozbudowy trasy planuje się budowę nowego mostu nad Bugiem. Zastosowany zostać ma tu most pięcioprzęsłowy o rozpiętości wynoszącej ok. 60 m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej czytałem to ma być tylko do budowany jeden most dla jednego toru, a obecny pod liftingowany. Wiadomo koszty.

      Usuń
  12. Stacje kolejowe na tym odcinku zostaną wyposażone w lokalne centra sterowania. Sterowanie nastawni na przedmiotowym odcinku kolejowym następować będzie z 2 LCS:
    - LCS Tłuszcz: stacje Zielonka, Wołomin, Tłuszcz i Łochów;
    - LCS Małkinia: stacje Sadowne, Małkinia, Zaręby Kościelne i Czyżew.
    Po wdrożeniu nowych urządzeń sterujących planowana jest rozbiórka starych
    instalacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety kolejne kilkia osób straci pracę na szlabanach i nastawniach.

      Usuń
  13. http://www.ostrowmaz.com/aktualnosci/11654

    Niestety długo nie trzeba było czekać na taki wypadek jak ruszy za ponad rok droga z Kosowa to będzie jeszcze groźniej ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Sezon rowerowy rozpoczęty a google wprowadziło BETA wyznaczanie tras rowerowych jakie można przejechać troche linkowanie do D jest ale może to poprawią.

    OdpowiedzUsuń