Modernizacja linii kolejowej nr 6 Warszawa - Białystok - Sokółka
Podczas modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Białegostoku w naszej gminie powstaną ekrany dźwiękochłonne w Prostyni, Przewozie, Małkini Górnej i Zawistach Podleśnych
Wykonawca musi uwzględnić uwagi zaproponowane przez samorządy lokalne do propozycji likwidacji przejazdów kolejowych, w szczególności: - rozważyć budowę wiaduktu w km 87.242 (przejazd w Małkini Górnej) - rozważyć budowę tunelu drogowego w km 90.654 (przejazd w Zawistach Podleśnych)
Panie Andrzeju czy warunki pozwolą na taki tunel z tego co wiem ludzie w tym rejonie mają stawy naturalne czyli wody gruntowe są płytko, a druga kwestia czy tunel nie będzie powodował więcej zniszczeń zabudowy niż wiadukt?
Wykonawca ma na wykonanie tego zamówienia 730 dni od daty udzielenia zamówienia. Oznacza to, że projekt powinien być gotowy w pierwszej połowie 2015 r. Na podstawie tego projektu PKP Polskie Linie Kolejowe będą mogły ogłosić przetarg na wykonanie prac budowlanych dotyczących modernizacji odcinka od Sadownego do Czyżewa.
W sumie to mniej niż rok zostało, a nie zdziwie się jak zostanie to oddane wcześniej. Czy wiadomo coś o konsultacjach z mieszkańcami? Zostało mniej niż rok, a czy ktoś prowadzi jakieś kampanie informacyjne spotkania i propozycje? Z tego co czytałem w internecie w Ząbkach konsultacje społeczne były bardzo burzliwe. Żeby nie było tak, że ludzie o niczym nie widzieli, a projektanci sami sobie zaplanowali.
Może to jest dobra okazja do tego, żeby przy okazji projektu tego przejścia wyprostować te łamańce w Zawistach co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu ale na logikie biorąc to czy będzie tam tunel czy wiadukt to nie ma takiej opcji, żeby schodził się z obecną drogą, która za przejazdem skręca w Lewo.
W sumie to mniej niż rok zostało, a nie zdziwie się jak zostanie to oddane wcześniej. Czy wiadomo coś o konsultacjach z mieszkańcami? Zostało mniej niż rok, a czy ktoś prowadzi jakieś kampanie informacyjne spotkania i propozycje? Z tego co czytałem w internecie w Ząbkach konsultacje społeczne były bardzo burzliwe. Żeby nie było tak, że ludzie o niczym nie widzieli, a projektanci sami sobie zaplanowali.
Może to jest dobra okazja do tego, żeby przy okazji projektu tego przejścia wyprostować te łamańce w Zawistach co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu ale na logikie biorąc to czy będzie tam tunel czy wiadukt to nie ma takiej opcji, żeby schodził się z obecną drogą, która za przejazdem skręca w Lewo.
Na stacji Małkinia tory główne zasadnicze prowadzą w linii prostej przez stację. Możliwość mijania możliwa będzie poprzez tor nr 6 jedynie po lewej stronie od toru. Istniejące tory nr 101, 103, itd. położone w południowej części zostaną za pomocą przejść trapezowych 129-130 i 132-135 połączone tak, aby z tych torów ruszać mogły pociągi. Z uwagi na niewielką szerokość w świetle obiektu w km 89,345 tor nr 501 zostanie zdemontowany. Tory 503, 505, itd. zostaną na nowo połączone.
Most stalowy, km 84,556 (most przez rzekę Bug) - most pięcioprzęsłowy nad Bugiem to jednotorowy most stalowy. Dźwigary główne mają konstrukcję kratową. W celu zapewnienia odpowiedniej nośności uszkodzone stalowe elementy konstrukcyjne zostaną wymienione. W obrębie chodników, ze względu na zbyt małą odległość między osią toru a poręczą powinny być zaprojektowane zatoczki bezpieczeństwa (wykusze) w odstępach ok. 30 m. Zatoczki bezpieczeństwa powinny mieć szerokość 60 cm i długość 1,50 m. W przypadku elementów stalowych mostu należy przewidzieć nową ochronę przeciwkorozyjną. W obrębie podtorza konieczna jest częściowa naprawa/modernizacja elementów betonowych. Stan mostu jest zróżnicowany w jego poszczególnych przęsłach. Na trzech przęsłach stwierdzono wadliwe zabezpieczenie przeciwkorozyjne. Zaobserwowano też pewne uszkodzenia konstrukcji stalowej (kilka zerwanych węzłówek na przewiązkach konstrukcji).
Tu czytałem w tamtym roku, że ma być dobudowany drogi tor ale ja jestem takiego zdania, że obecny most powinien być rozebrany i zbudowany na nowy czyli w najnowszych standardach, a nie tak to jeden będzie nowy, a ten tylko zmodernizowany rupieć.
"- przejazd kolejowy w km 86,706 – Urząd Gminy Małkinia Górna wyraża zgodę na likwidację tego przejazdu, ale zwraca uwagę, iż może to spowodować sprzeciw ludzi mieszkających w sąsiedztwie linii kolejowej." Jaka nasza władza przewidująca. Jakie ma ciekawe zdanie o mieszkańcach. To może by przyszła lub zaprosiła i porozmawiała z ludźmi, a nie w zaciszu gabinetów szepcze inwestorom o protestach społecznych. Sorry takich mamy mieszkańców.
Wogle to trzeba by policzyć wszystkie przejścia i sprawdzić co przewiduje projekt ponieważ radny podaje tylko 2 przejscia do przebudowy, a co z innimi jak takie istnieją to zostaną zlikwidowane?
W wyniku dwutorowej rozbudowy trasy planuje się budowę nowego mostu nad Bugiem. Zastosowany zostać ma tu most pięcioprzęsłowy o rozpiętości wynoszącej ok. 60 m.
Stacje kolejowe na tym odcinku zostaną wyposażone w lokalne centra sterowania. Sterowanie nastawni na przedmiotowym odcinku kolejowym następować będzie z 2 LCS: - LCS Tłuszcz: stacje Zielonka, Wołomin, Tłuszcz i Łochów; - LCS Małkinia: stacje Sadowne, Małkinia, Zaręby Kościelne i Czyżew. Po wdrożeniu nowych urządzeń sterujących planowana jest rozbiórka starych instalacji.
Sezon rowerowy rozpoczęty a google wprowadziło BETA wyznaczanie tras rowerowych jakie można przejechać troche linkowanie do D jest ale może to poprawią.
Wykonawca musi uwzględnić uwagi zaproponowane przez samorządy lokalne do propozycji likwidacji przejazdów kolejowych, w szczególności:
OdpowiedzUsuń- rozważyć budowę wiaduktu w km 87.242 (przejazd w Małkini Górnej)
- rozważyć budowę tunelu drogowego w km 90.654 (przejazd w Zawistach Podleśnych)
Panie Andrzeju czy warunki pozwolą na taki tunel z tego co wiem ludzie w tym rejonie mają stawy naturalne czyli wody gruntowe są płytko, a druga kwestia czy tunel nie będzie powodował więcej zniszczeń zabudowy niż wiadukt?
UsuńJakie jest przewidziane przejście przez Prostyń?
UsuńWykonawca ma na wykonanie tego zamówienia 730 dni od daty udzielenia zamówienia. Oznacza to, że projekt powinien być gotowy w pierwszej połowie 2015 r. Na podstawie tego projektu PKP Polskie Linie Kolejowe będą mogły ogłosić przetarg na wykonanie prac budowlanych dotyczących modernizacji odcinka od Sadownego do Czyżewa.
OdpowiedzUsuńW sumie to mniej niż rok zostało, a nie zdziwie się jak zostanie to oddane wcześniej. Czy wiadomo coś o konsultacjach z mieszkańcami? Zostało mniej niż rok, a czy ktoś prowadzi jakieś kampanie informacyjne spotkania i propozycje? Z tego co czytałem w internecie w Ząbkach konsultacje społeczne były bardzo burzliwe. Żeby nie było tak, że ludzie o niczym nie widzieli, a projektanci sami sobie zaplanowali.
UsuńMoże to jest dobra okazja do tego, żeby przy okazji projektu tego przejścia wyprostować te łamańce w Zawistach co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu ale na logikie biorąc to czy będzie tam tunel czy wiadukt to nie ma takiej opcji, żeby schodził się z obecną drogą, która za przejazdem skręca w Lewo.
W sumie to mniej niż rok zostało, a nie zdziwie się jak zostanie to oddane wcześniej. Czy wiadomo coś o konsultacjach z mieszkańcami? Zostało mniej niż rok, a czy ktoś prowadzi jakieś kampanie informacyjne spotkania i propozycje? Z tego co czytałem w internecie w Ząbkach konsultacje społeczne były bardzo burzliwe. Żeby nie było tak, że ludzie o niczym nie widzieli, a projektanci sami sobie zaplanowali.
OdpowiedzUsuńMoże to jest dobra okazja do tego, żeby przy okazji projektu tego przejścia wyprostować te łamańce w Zawistach co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu ale na logikie biorąc to czy będzie tam tunel czy wiadukt to nie ma takiej opcji, żeby schodził się z obecną drogą, która za przejazdem skręca w Lewo.
Z tego co wyczytałem, to konsultacje były w Urzędzie Gminy w 2007 roku
OdpowiedzUsuńTo wieki temu jak ludziom beda odbierać działki to będzie szok dlaczego po co itp....
UsuńNa stacji Małkinia tory główne zasadnicze prowadzą w linii prostej przez stację.
UsuńMożliwość mijania możliwa będzie poprzez tor nr 6 jedynie po lewej stronie od
toru. Istniejące tory nr 101, 103, itd. położone w południowej części zostaną za
pomocą przejść trapezowych 129-130 i 132-135 połączone tak, aby z tych torów
ruszać mogły pociągi. Z uwagi na niewielką szerokość w świetle obiektu w km
89,345 tor nr 501 zostanie zdemontowany. Tory 503, 505, itd. zostaną na nowo
połączone.
Most stalowy, km 84,556 (most przez rzekę Bug) - most pięcioprzęsłowy nad Bugiem to jednotorowy most stalowy. Dźwigary główne mają konstrukcję kratową. W celu zapewnienia odpowiedniej nośności uszkodzone stalowe elementy konstrukcyjne zostaną wymienione. W obrębie chodników, ze względu na zbyt małą odległość między osią toru a poręczą powinny być zaprojektowane zatoczki bezpieczeństwa (wykusze) w odstępach ok. 30 m. Zatoczki bezpieczeństwa powinny mieć szerokość 60 cm i długość 1,50 m. W przypadku elementów stalowych mostu należy przewidzieć nową ochronę przeciwkorozyjną. W obrębie podtorza konieczna jest częściowa naprawa/modernizacja elementów betonowych.
OdpowiedzUsuńStan mostu jest zróżnicowany w jego poszczególnych przęsłach. Na trzech przęsłach stwierdzono wadliwe zabezpieczenie przeciwkorozyjne. Zaobserwowano też pewne uszkodzenia konstrukcji stalowej (kilka zerwanych węzłówek na przewiązkach konstrukcji).
Tu czytałem w tamtym roku, że ma być dobudowany drogi tor ale ja jestem takiego zdania, że obecny most powinien być rozebrany i zbudowany na nowy czyli w najnowszych standardach, a nie tak to jeden będzie nowy, a ten tylko zmodernizowany rupieć.
Usuńhttp://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/LK6/LK6_ROS_tekst.pdf
OdpowiedzUsuńRozumiem że przejazdy w Rostkach/Kiępinie itp. zostaną zlikwidowane. Są w planach drogi równoległe?
OdpowiedzUsuń"- przejazd kolejowy w km 86,706 – Urząd Gminy Małkinia Górna wyraża zgodę na likwidację tego przejazdu, ale zwraca uwagę, iż może to spowodować sprzeciw ludzi mieszkających w sąsiedztwie linii kolejowej."
OdpowiedzUsuńJaka nasza władza przewidująca. Jakie ma ciekawe zdanie o mieszkańcach. To może by przyszła lub zaprosiła i porozmawiała z ludźmi, a nie w zaciszu gabinetów szepcze inwestorom o protestach społecznych. Sorry takich mamy mieszkańców.
Wogle to trzeba by policzyć wszystkie przejścia i sprawdzić co przewiduje projekt ponieważ radny podaje tylko 2 przejscia do przebudowy, a co z innimi jak takie istnieją to zostaną zlikwidowane?
UsuńWójt z Sadownego mówi, że z ludźmi trzeba rozmawiać. Władza w Małkini mówi za ludzi.
OdpowiedzUsuńOd Łochowa do Szewnicy zdemontowano już szyny i zabrano tłuczeń na torze nr 1.
OdpowiedzUsuńTo już coś się dzieje czyli teraz wymiana podbudowy ?
UsuńW wyniku dwutorowej rozbudowy trasy planuje się budowę nowego mostu nad Bugiem. Zastosowany zostać ma tu most pięcioprzęsłowy o rozpiętości wynoszącej ok. 60 m.
OdpowiedzUsuńJa wcześniej czytałem to ma być tylko do budowany jeden most dla jednego toru, a obecny pod liftingowany. Wiadomo koszty.
UsuńStacje kolejowe na tym odcinku zostaną wyposażone w lokalne centra sterowania. Sterowanie nastawni na przedmiotowym odcinku kolejowym następować będzie z 2 LCS:
OdpowiedzUsuń- LCS Tłuszcz: stacje Zielonka, Wołomin, Tłuszcz i Łochów;
- LCS Małkinia: stacje Sadowne, Małkinia, Zaręby Kościelne i Czyżew.
Po wdrożeniu nowych urządzeń sterujących planowana jest rozbiórka starych
instalacji.
Niestety kolejne kilkia osób straci pracę na szlabanach i nastawniach.
Usuńhttp://www.ostrowmaz.com/aktualnosci/11654
OdpowiedzUsuńNiestety długo nie trzeba było czekać na taki wypadek jak ruszy za ponad rok droga z Kosowa to będzie jeszcze groźniej ...
Sezon rowerowy rozpoczęty a google wprowadziło BETA wyznaczanie tras rowerowych jakie można przejechać troche linkowanie do D jest ale może to poprawią.
OdpowiedzUsuń