środa, 20 sierpnia 2014

Protest przeciwko ignorowaniu opinii pasażerów linii kolejowej Małkinia - Warszawa

Na stronie http://www.petycjeonline.com/protest_przeciwko_traktowaniu_pasaerow_linii_kolejowej_makinia#form opublikowałem protest w sprawie remontu na linii Małkinia - Zielonka. Proszę o poparcie petycji. Razem można zrobić dużo więcej. Jutro (t.j. 22 sierpnia) w Urzędzie Miasta w Czyżewie o godzinie 10:00 jest spotkanie z Jarosławem Zielińskim posłem z Białegostoku w sprawie tej trasy. Wysłałem także maile do wszystkich posłów z naszego okręgu:

Okręg wyborczy nr  18  (Siedlce)

21 komentarzy:

  1. Niech mieszkańcy naszej gminy dołożą swoją cegiełkę klikając na powyższy link w celu wypełnienia i wysłania petycji. Lepiej późno niż wcale.Jednocześnie pragnę Panu Andrzejowi Kucharkowi gorąco podziękować za uruchomienie tej petycji, której ja z pewnych względów nie mogłem uruchomić.
    Proszę o jak największe uczestnictwo w tej akcji.

    Bogusław Markowski

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziekujecie radnemu Kucharkowi jak przez takie działanie zawali się modernizacja tego odcinka i na jednym torze zostaniecie do 2020 roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chcesz pomóc nie przeszkadzaj. Myślisz jak zamkną oba tory to robota sama się zrobi.

      Usuń
    2. Takim tempem, nakładem sił i środków, to i do 2024 nie zrobią. Zresztą petycja jest w sprawie nacisku na intensyfikację prac przy wymianie torów

      Usuń
  3. 20.08.2014
    Wrześniowa korekta rozkładu jazdy pociągów
    Od poniedziałku, 1 września br. wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. Zarządca infrastruktury kontynuuje prace modernizacyjne na 3 000 km torów. Efektem będą atrakcyjne czasy przejazdu już w grudniu br. oraz wyższy komfort podróży. Wdrożeniu korekty będzie towarzyszyć akcja informacyjna.
    Tylko w tym roku PLK przeznaczy na inwestycje ponad 7 mld zł i zmodernizuje około 1,5 tys. km torów. Celem działań zarządcy infrastruktury jest skrócenie czasu jazdy pociągów już od grudnia tego roku i podniesienie komfortu podróżowania. Korekta rozkładu jazdy wynika z potrzeby dostosowania tras, terminów i godzin kursowania pociągów do prowadzonych modernizacji i prac na torach.
    We wrześniu prace będą kontynuowane m.in.: pomiędzy Warszawą a Skierniewicami, na Centralnej Magistrali Kolejowej czy trasie do z Warszawy do Białegostoku z Wrocławia do Poznania.
    Podczas wdrażania zmian podróżni otrzymają wsparcie informatorów mobilnych. Informacje o aktualnych rozkładach będzie można uzyskać za pośrednictwem zapowiedzi na dworcach i w pociągach, strony internetowej, Facebooka czy infolinii 19 757. Godziny przyjazdów oraz odjazdów pociągów wraz z informacją o prowadzonych inwestycjach są już dostępne na stronach internetowych m.in.: www.intercity.pl, www.plk-sa.pl oraz www.rozklad-pkp.pl, a także na plakatach na stacjach i dworcach.
    Komunikacja na linii łódzkiej zostanie dodatkowo wzmocniona przez PLK oraz PKP Intercity bezpośrednimi połączeniami autobusowymi ze Skierniewic i Żyrardowa do Warszawy.
    W godzinach porannego szczytu autobusy wyjadą do stolicy, a po południu pojadą z powrotem. Dodatkowo, na linii łódzkiej, PLK wykonała dodatkowe przeglądy urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdów, powołała dodatkowe zespoły całodobowego pogotowia technicznego oraz wzmocniła posterunki dyżurnych ruchu i patroli SOK.
    Autobusowa komunikacja będzie nadal prowadzona w zastępstwie 4 połączeń Białystok - Warszawa - Białystok. Ponadto, ze względu na budowę zbiornika wodnego Świnna Poręba, ponownie zostanie zamknięta trasa dojazdowa do Zakopanego. Tym samym pasażerowie podróżujący pomiędzy Zakopanem a Krakowem będą korzystać z PKP Intercity Busów.
    Korekta będzie obowiązywała do 11 października br. Jest to przedostatnia korekta rozkładu jazdy w tym roku.

    Kontakt dla mediów:
    Mirosław Siemieniec
    Rzecznik prasowy
    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
    tel. + 48 662 114 900
    e-mail: rzecznik@plk-sa.pl

    Źródło: PKP PLK.S.A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie odstąpili od całkowitego zamknięcia obydwu torów na trasie Sadowne - Tłuszcz i uszczęśliwienia ludzi autobusami. Nie wolno dać się uśpić, bo następna korekta rozkładu może spełnić czarny scenariusz z autobusami i ponad czterogodzinną jazdą w tle. Podpisujmy petycję wszyscy.

      Usuń
    2. Mówiąc dyplomatycznie, mijają się z prawdą. Taka jest niestety rzetelność niektórych dziennikarzy.

      Usuń
  4. Tak jest, bijcie w dzwony gdzie się da. Nie można siedzieć potulnie, bo co?
    Lepiej nie denerwować. Zaczyna wszystko być to cyrkiem. Pisałem już kilka razy,wiadukty tunele
    mosty mosty,wszystko czeka, na co? Coś mi pachnie iż te dwa dodatkowe tory to tylko pic.
    Co rozbiorą te dwa istniejące po to aby zacząć budować te dwa dodatkowe.
    Nawet za wycinkę krzaków się nie wzięto jeszcze. Prace prowadzone są odcinkami ponieważ
    są przeszkody typu przejazd mostek itd. Trzeba monitować gdzie się tylko da, trzeba być też
    za tymi którzy korzystają z KM na co dzień. Nie wyobrażam sobie całkowitego zamknięcia szlaku.
    Z wyjątkiem Małkini i Łochowa, pozostali zostają odcięci od świata. Katastrofa inaczej tego
    nie można by nazwać. Ci ludzie tam w Warszawie zarabiają na chleb.
    Dojazd samochodem wiadomo jak wygląda, już w Ząbkach zostawiają auta przy peronach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z powodu zapisów w decyzji środowiskowej budowa nowego mostu na Liwcu będzie trwać w zależności od pory roku nawet do 12 miesięcy dla jednego toru. Czyli robiąc połówkami, zajmie to 2 lata dla całości. Zamknięcie dwutorowe pozwala robić całość równocześnie co skraca całkowity termin wykonawstwa do roku. W tym czasie tory zdążą wybudować od nowa ze 3 razy.

    "Jeszcze większy problem jest z wiaduktami w Kobyłce. Tam jest pat kompletny. Z powodu protestów społecznych nie da wybudować się ich w sposób opisany w dokumentacji przetargowej a być może nie uda się ich wybudować w ogóle. A to grozi nie osiagnięciem celu opisanego we wniosku o dofinansowanie i grozi utratą dofinansowania."

    OdpowiedzUsuń
  6. Pod koniec lat siedemdziesiątych jako młody kolejarz pracowałem przy wymianie szyn na trasie Białystok - Kuźnica Białostocka oraz Białystok - Ełk. Najbardziej nowoczesnymi maszynami były wówczas Plasery. Śruby mocujące szyny odkręcaliśmy i przykręcaliśmy zakrętarkami spalinowymi. Robota była zorganizowana i dziennie kładliśmy ponad kilometr szyn. Dziś po trzydziestu paru latach, przy takich osiągnięciach myśli technicznej robota się ślimaczy w porównaniu z tamtymi latami. Wówczas robota szła ciągle i na bieżąco, a dziś skaczą jak przysłowiowa pchła po .... To chyba jakaś nowoczesna metoda, bo nawet jak budowali wodociąg na Kolejowej, to nie kładli jednym ciągiem jak było zaplanowane tylko też skakali z miejsca w miejsce. A już jak to ktoś napisał, że patyk jest jednym z narzędzi, więc nie dziwmy się. Ktoś pewne sprawy przespał i przyszedł po rozum do głowy, że kasa może przepaść. Co zrobiono na odcinku od Zielonki do Rembertowa? Tam linia jest całkowicie zamknięta od grudnia. Wyzbycie się profesjonalistów z kolei np. DOM-ów i cała pierestrojka kolei doprowadziła do tego co widać gołym okiem, do bałaganu nic więcej. Kiedyś zawiadowca odcinka drogowego po Technikum Kolejowym był fachowcem w swojej profesji, a dziś mamy prezesów dyletantów i to jest przyczyna choroby gnębiącej polską kolej, a raczej mały jej kawałek, który jeszcze można nazwać koleją. Dziś taki Celiński, który był rzeźnikiem kolei wymądrza się w mediach, drugi to Syryjczyk.

    OdpowiedzUsuń
  7. http://www.brok.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=775:-budowa-kanalizacji-sanitarnej-w-broku-i-przydomowych-oczyszczalni-ciekow-zakoczona&catid=41:pokaz-slajdow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WPIS NIE NA TEMAT. PO CO GO TU ZAMIESZCZASZ.

      Usuń
  8. Czyż nie dziwi bierna w tej sprawie postawa lokalnych mediów. Mam na myśli Małkiński Serwis Internetowy i Tygodnik Ostrołęcki. Nawet jakby Pan nie wysłał do nich informacji, to przecież są one na Facebooku i Twiterze. Dobry dziennikarz sam szuka wiadomości i tematów do publikacji nie czekając na gotowce. Może to nie są media niezależne tylko zależne i bez zgody mocodawców sami nic nie mogą.Jeśli tak, to wszystko jasne. Taki gorący temat i go nie wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chcą pozbawić godnego dojazdu ludzi do pracy a wręcz go uniemożliwić.
    Licząc całą trasę do Wa-y dotyczy to kilka tysięcy ludzi. U nas w gminie sielanka nadal trwa,
    impreza goni imprezę. Już na wylot znamy patronów tych imprez,zazwyczaj jest tylko jeden.
    Pisząc do mediów proszę, pomóżcie też ludziom którym staje się krzywda.
    Mam nadzieję iż zawód was do tego zobowiązuje.



    OdpowiedzUsuń
  10. Przed wieczorem napiszę o spotkaniu w sprawie zamknięcia torów

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak już mają zamykać to niech zrobią to od marca w przypadku lekkiej zimy lub od kwietnia jak by zima była mocniejsza. Teraz zamykanie to głupota chyba, że udało by się im zrobić wszystkie przeprawy mostowe i tunelowe ale w 3 miesiące to wątpie

    OdpowiedzUsuń
  12. Sam most na Liwcu będą robić 12 miesięcy (planowo)

    OdpowiedzUsuń
  13. http://wiesci.com.pl/2014/08/kolej-ktora-dzieli/

    OdpowiedzUsuń
  14. Co z tą petycją? Dotarła do kogoś? Czy to tylko przedwyborcze mącenie ludziom w głowach? Dlaczego tak mało radnych się podpisało pod petycją?z powiatu żaden. Czyżby nie popierali? Ktoś może odpowiedzieć na te pytania? Dlaczego wójt i jego zastępca się nie podpisali?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego nie podpisują nie wiem. Petycję przeczytano (przynajmniej dostałem potwierdzenie) w Ministerstwie Transportu, Gospodarki, UTK, KM, Biuro Rzecznika Rzecznika Praw Obywatelskich, Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poinformowałem o petycji także na spotkaniu w Czyżewie

      Usuń
    2. Przeczytano także w biurze posłanki Krystyny Pawłowicz i posła Krzysztofa Tchórzewskiego

      Usuń