wtorek, 31 lipca 2012
Koleje Mazowieckie
Chciałem naszą gminę trochę przybliżyć do Warszawy. Geograficznie jest to niemożliwe, ale jakby pociągi z Małkini do Warszawy Wileńskiej do Tłuszcza jeździły jako osobowe a od Tłuszcza jako przyśpieszone, to podróż trwałaby od 20 do 25 minut krócej. Mógłby się jeszcze zatrzymywać w Wołominie. Po dojechaniu do Tłuszcza, tuż za nim mógłby jechać pociąg do Wileńskiej. To samo po dojechaniu do Wołomina. Podróż powrotna byłaby podobna. Mogłyby wtedy kursować pociągi z jedną jednostką. Po pierwsze potrzeba by było mniej taboru, po drugie konduktor wszystko by miał na oku, czyli byłoby bezpieczniej. Jest jeszcze więcej plusów z tym związanych. Ostania odpowiedź KM brzmi: ,,........duże natężenie ruchu z uwagi na wielki popyt na transport pasażerski przy ograniczonej przepustowości linii powoduje, że na obecną chwilę brak jest możliwości uruchomienia połączeń przyspieszonych w relacji Małkinia - Tłuszcz - Warszawa Wileńska. Ponadto, w przyszłym roku ma się rozpocząć modernizacja linii nr 6 na odcinku Warszawa Rembertów - Sadowne. Tory kolejowe mają zostać zmodernizowane do prędkości 160 km/h, dodatkowo pomiędzy Zielonką a Wołominem Słoneczna planowane jest dobudowanie pary torów, separując tym samym ruch regionalny i dalekobieżny. Zakończenie prac przewidziane jest na przełomie 2014/2015 roku. Po wykonaniu ww. niezbędnych prac modernizacyjnych będzie można planować uruchomienie połączeń przyspieszonych, wzorem innych linii kolejowych Mazowsza po których kursują pociągi Kolei Mazowieckich". Czyli może za kilka lat podróż będzie krótsza. Od Siedlec do Warszawy już takie pociągi kursują.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Wystarczy zlikwidować zwolnienia do 20 km/h na niestrzeżonych przejazdach i automatycznie skróci się czas podróży do Warszawy. 13 lat temu pociąg pospieszny jechał do Tłuszcza 30 minut do Wschodniej godzinę a dzisiaj 15 minut dłużej. Niech jeszcze powołają spółki przejazdy, podkłady, kible kolejowe, a wtedy zapewne będzie lepiej. Aby ułatwić życie podróżnym wystarczy na tej linii wprowadzić piętrowe składy oraz wydłużyć obecne do 3 zestawów. Czy to takie trudne? Prezesi mają się dobrze, jeżdżą służbowymi limuzynami za darmo, plebs niech się tłoczy.
OdpowiedzUsuńOd Małkini do Tłuszcza jest siedem zwolnień a od Tłuszcza do Klembowa pociąg jedzie 30 na godzinę.
OdpowiedzUsuń