Oto średnie wyniki szkół podstawowych w naszej gminie:
- SP1 Małkinia 19,54 pkt. (49%)
- SP2 Małkinia 24,88 pkt. (62%)
- SP Prostyń 16,14 pkt. (40%)
- SP Kiełczew 19,07 pkt. (48%)
- SP Glina 19,88 pkt. (50%)
- SP Kańkowo 25,83 pkt. (65%)
- SP Orło 21,00 pkt. (53%)
- średnia na Mazowszu 23,87 pkt. (60%)
- średnia w powiecie ostrowskim 20,93 pkt. (52%)
- średnia w gminie Małkinia 21,55 pkt. (54%)
Porównanie z rokiem ubiegłym:
Jeżeli średnia jest poniżej 20 punktów, to trzeba by było zastanowić się nad oceną i celowością pracy szkół. W Prostyni to już tragedia.
Osobowość nauczyciela
Szkoła
|
Wyniki
w roku szkolnym (pkt.)
|
Różnica
|
|
2010/11
|
2011/12
|
2012/2011
|
|
SP1 Małkinia
|
21,38
|
19,54
|
-1,84
|
SP2 Małkinia
|
25,06
|
24,88
|
-0,18
|
SP Prostyń
|
22,35
|
16,14
|
-6,21
|
SP Kiełczew
|
22,47
|
19,07
|
-3,40
|
SP Glina
|
26,00
|
19,88
|
-6,12
|
SP Kańkowo
|
24,14
|
25,83
|
+1,69
|
SP Orło
|
24,73
|
21,00
|
-3,73
|
Średnia
na Mazowszu
|
25,9
|
23,87
|
-2,03
|
Jeżeli średnia jest poniżej 20 punktów, to trzeba by było zastanowić się nad oceną i celowością pracy szkół. W Prostyni to już tragedia.
Osobowość nauczyciela
No i wybrali się na ,,zasłużony", dobrze opłacony 2 miesięczny urlop,
OdpowiedzUsuńBodajbyś cudze dzieci uczył, skoro tak zazdrościsz!
UsuńJakby Pan przejrzał wyniki na przestrzeni kilku lat, to wyciągnąłby może jeszcze inne wnioski. Analiza na podstawie kilku liczb z jednego roku i wydawanie wyroków to przesada, proszę Pana. Dzieci to nie liczby, tylko żywi ludzie. Każdy jest inny, każda grupa dzieci jest inna, środowiska też są różne. Czy kiedyś w Pana klasie, w klasach pańskich dzieci i tak dalej wszyscy byli "nauczalni"? Czy wszystkim rodzicom zależało na nauce dziecka? Czy Pan udaje, czy naprawdę nie rozumie pewnych faktów? Jeżeli w tej samej szkole w jednym roku są najlepsze wyniki, w innym najgorsze, potem średnie, a przecież uczą ci sami nauczyciele, to czy to Panu nie uświadamia, że to zależy od grupy dzieci? Zdarzają się słabsze roczniki. Nauczyciele mogą na włosach stanąć żeby chociaż średni wynik osiągnąć i nic z tego. Niech Pan już nie będzie taki radykalny. Zdarzają się słabi nauczyciele, ale chyba nie wszyscy, wg Pana? A elektrycy wszyscy są super?
OdpowiedzUsuńZgadzam się z większością wywodów powyżej, ale trzeba coś z tym fantem zrobić. Są (widać zresztą po wynikach) dobre szkoły i dobrzy nauczyciele i ich trzeba doceniać, ale najpierw trzeba zrobić ocenę wszystkich. Narzędzia do oceny istnieją wystarczy wdrożyć je w życie albo po prostu chcieć. Od wielu lat u mnie w pracy każdy jest oceniany przez przełożonego , ale i przełożeni są oceniani przez podwładnych. Istnieje coś takiego jak ocena 360 stopni.
UsuńLudzie, dajcie spokój. Właściciel bloga wrzuca tematy zastępcze, po to by odsunąć uwagę od własnej niemocy jako radnego. O merytorycznej analizie wyników nie ma zielonego pojęcia. Chodzi mu o nabijanie własnego "ego" połączone z wrodzoną nienawiścią do nauczycieli. Po co te komentarze i emocje. Niech każdy robi to, co do niego należy. Niech nauczyciele uczą dzieci i dbają o ich bezpieczeństwo. Niech elektrycy uważają, aby ich prąd nie kopnął. Niech rolnicy szczęśliwie zbiorą plony, aby nie zabrakło nam chleba. A my internauci spoglądajmy na wszystko z optymizmem. Przecież nie jest, aż tak źle, żeby gorzej być nie mogło.
OdpowiedzUsuńCzy to jest temat zastępczy, przecież dotyczy naszych dzieci. Czy ktoś dokonuje w ogóle merytorycznej oceny? Najlepiej jakbym siedział cicho i nic nie mówił ani pisał. Czy opublikowanie wyników egzaminów świadczy o nienawiści do nauczycieli? No tak najlepiej aby nikt do niczego się nie wtrącał i nie daj Boże jeszcze oceniał. Mnie jak poparzył prąd to znaki widać do tej pory, jak nauczyciel popełnia błędy to za uczniem ciągnie się to o wiele dłużej. A zresztą ,,nic się nie stało, Polacy nic się nie stało"
UsuńNo nie! Ręce opadają! Panie Andrzeju! Z całym szacunkiem, ale takich rzeczy nie można robić!!! Przedstawiona przez Pana interpretacja wyników jest karygodna. Proponuję pogłębienie wiedzy i odsyłam na stronę internetową OKE.
OdpowiedzUsuńUwaga! Proszę czytać ze zrozumieniem! Jest tam napisane cyt: "Wyników sprawdzianów i egzaminów nie wolno porównywać z wynikami z roku ubiegłego". Czy Pan to rozumie? Jeżeli nie to naprawdę jeszcze raz apeluję do Pana, aby przed kolejną publikacją zapoznał się Pan z meritum. Na obecną chwilę Pańskie publikacje oceniam jako tendencyjne i nie mające nic wspólnego z troską o gminną oświatę.
Na stronie CKE jest napisane o gimnazjum nie o egzaminie szóstoklasistów. Cytuję: ,,Średnich wyników egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. nie wolno bezpośrednio porównywać ze średnimi wynikami egzaminu gimnazjalnego z lat poprzednich"
UsuńWynika z tego, że te sprawdziany w ogóle niczemu nie służą i zrobone są do niczego. Ani to się da porównać, ani wyciągnąć jakieś wnioski. Raz jest łatwy, raz trudny. Im szkoła większa, tym wahania wyników mniejsze. to chyba jasne? W klasie pięcioosobowej jeden uczeń stanowi 20%, a w 33 osobowej tylko 3 %.
OdpowiedzUsuńPoza tym nauka i wychowanie nie da się zmierzyć ani woltomierzem, ani amperomierze, ani centymetrem, ani zważyć. I dziwne jest pańskie uparte dążenie do udowodnienia, że nauczyciele źle uczą. Wydaje mi się, że ma Pan jakichś konkretnych nauczycieli na myśli, w konkretnych szkołach, to proszę im to wygarnąć i nie obvrażać wszystkich. Informuję Pana, że niektórzy czują się przez Pana obrażeni takimi insynuacjami, że źle pracują i za dużo zarabiają.
Czy w waszej gminie oświata jest faktycznie w takiej agonii?
OdpowiedzUsuńwg niektórych to gmina jest w agonii i próbuje się ratowac zamykając szkoły
OdpowiedzUsuńWyników nie można porównywać? Rozumiem jakby były różnice 1 lub 2 punktów ale 6?
OdpowiedzUsuńNawet gdyby było 10. Nie wolno!
OdpowiedzUsuń10 to jest pomiędzy najlepszą a najgorszą szkołą
OdpowiedzUsuńCzyli w ogóle nie można oceniać pracy nauczycieli?
OdpowiedzUsuńPanie Andrzeju. Wszystko można ale nie można popadać w fanaberię. Trzeba docenić Pana troskę o gminną oświatę, ale czy aby za mocno się Pan nie przejął? Idąc za Pana wywodami, należałoby pozamykać szkoły z najsłabszymi wynikami ze sprawdzianu,a w pierwszej kolejności Prostyń. Za parę lat zostałaby tylko SP 2, do której chodzą dzieci z największym potencjałem, więc obiektywnej oceny nadal by nie było. A jak to się ma do konkursów, które niedawno odbyły się. Jak poczta pantoflowa niesie w SP Orło, dyrektor, który na pewno przyczynił się do dobrych wyników ze sprawdzianu, nie przeszedł pozytywnie weryfikacji, SP Kiełczew, wyniki słabiutkie, dyrektor przeszedł pozytywną weryfikację, SP Nr 2, wyniki sprawdzianu b. dobre, dyrektor nie staje do konkursu. Wnioski nasuwają się różne. W naszej gminie szkoły to nie jedyne instytucje, które funkcjonują a Radny zajmować może się i innymi sprawami, np. wysypiskiem, oczyszczalnią, GOKiSem, Biblioteką, sprawami z własnęgo okręgu wyborczego,etc.............. . Czy tam nie można czegoś udoskonalić, czy tam nikt za nic nie odpowiada? Czy nie wyręcza Pan za mocno tych, którzy co miesiąc od wielu lat, biorą wynagrodzenie za to, żeby oświata w gminie była na jak najwyższym poziomie? A tak żartem, jak nauczyciele nie wypoczną to wyniki ze sprawdzianów w następnym roku mogą być jeszcze niższe.
OdpowiedzUsuńJest dużo rzeczy do udoskonalenia w naszej gminie. Byłem jednym z pierwszych inicjatorów, którzy zajęli się wysypiskiem.
OdpowiedzUsuńA kto był pierwszy?
OdpowiedzUsuńW sumie we czworo tam pojechaliśmy, aby sprawdzić na co idą nasze pieniądze
UsuńCzy ktoś z Państwa oglądał film Marka Piwowskiego "Rejs"? Jest tam scena, kiedy Sidorowski (Himilsbach)przedstawia się Mamoniowej (Wanda Stanisławska-Lothe)cyt:
OdpowiedzUsuń- Mamoniowa
- bardzo mi przykro - Sidorowski
PS.
- tu gminna oświata
- bardzo mi przykro - radny
No tak mnie można obrażać. A co by było gdybym napisał:
OdpowiedzUsuń- czego uczysz?
- niczego, jestem nauczycielem
Jednak zadawnione żale do nauczycieli.
UsuńKtoś kiedyś skrzywdził Andrzejka w szkole? To nie ja :( Ja kocham dzieci. Nie mścij się na mnie niewinnym nauczycielu, który nie jest radnym, nie ma krewnego w radzie i gminie i przez twą nienawiść straci pracę. Zastąpi mnie inny, mający kogo trzeba, gdzie trzeba i już będziesz zadowolony?
Ironia ironią ale mnie nikt nie skrzywdził w szkole, z której jednak mam dobre wspomnienia. Tu nie chodzi o zwalnianie, tylko o rzetelną ocenę.
UsuńNo i właśnie Pan to napisał. Wyszło szydło z worka. No cóż, drodzy nauczyciele.... Bez komentarza...
OdpowiedzUsuń-Nie tak ostro siostro, rzekł pacjent...
OdpowiedzUsuń- A czemuż to?
- Bo od nadmiaru informacji o swojej chorobie, czuję, że zejdę z tego świata."
Siostra rzekła:
-Jak nie wytłumaczę waszmości, dlaczego waszmość chorujesz, to nie czuję, że pracuję.
Wtem wszedł lekarz i powiedział:
-Oświatowski, dzisiaj wychodzisz. Jesteś zdrów.
Zadowolony pacjent wyszedł do domu. Pobolewało go ciało raz tu, raz tam, lecz dał sobie radę już z tym sam.
Ma Pan trochę racji ale i ci z drugiej strony też jej mają sporo. Nie uwierzę w to, że w XXI w są nauczyciele, którzy chcą źle nauczać. Niedociągnięcia znajdzie się po obu stronach ale po to jest chyba ta dyskusja by było ich jak najmniej.
Oczywiście że prawda leży po środku. Większość nauczycieli których znam to ludzie którzy naprawdę robią dobrą robotę i należą im się brawa.
OdpowiedzUsuńDuża wiedza czyni skromnym, mała zarozumiałym. Puste kłosy dumnie wznoszą się ku niebu, kłosy pełne ziarna w pokorze chylą się ku ziemi.
OdpowiedzUsuńCaldwell Erskine
UsuńZnalazłem coś ciekawego: Każdy nauczyciel, tak jak każdy człowiek jest osobowością o określonym charakterze, który ma własny styl, swoje indywidualne metody, swoje osobiste możliwości i granice nauczania i wychowania, własny język porozumiewania się, swoje umiejętności. Prawdziwy nauczyciel musi mieć bogatą osobowość dzięki temu, co sam w niej nagromadził i ukształtował. Od tej, bowiem osobowości zależy tak wiele. Dobry nauczyciel nie tylko ma znać swój przedmiot i być sumienny w pracy, ale przede wszystkim ma kształtować charakter dzieci i młodzieży. Przekazywanie wiadomości nie jest głównym zadaniem nauczyciela, gdyż nauczanie zlewa się z wychowaniem w nierozerwalną całość. Dziecko samo uczyć się nie chce, nie ma motywów, które by je do tego skłoniły, trzeba je zatem zachęcić, rozbudzić zainteresowania, rozwinąć w nim odpowiednie zalety charakteru, co wszystko wchodzi w zakres wychowania
OdpowiedzUsuńOczywiście Panie Andrzeju. Zgadzam się z Panem w stu procentach. Prawdziwy nauczyciel musi mieć bogatą osobowość dzięki temu, co sam w niej nagromadził i ukształtował. Od tej, bowiem osobowości zależy tak wiele. A nie palić papierosy w obecności uczniów. Tacy pseudonauczyciele zostają pozbawieni zawodu i kończą w TESKO.
UsuńPanie Andrzeju, uparł się Pan oceniać i weryfikować nauczycieli. Właśnie się to odbywa. Niektórzy nauczyciele już zaczynają skubać trawkę. I kto o tym decyduje i jakimi kryteriami się kieruje? Co by Pan nie mówił, szef zrobi i tak, co chce. Kto bliżej korytka się wyżywi, a reszta won z chlewika.
OdpowiedzUsuńZgadzam się z tym co powyżej. Mniemam jednak, że dzięki takiemu forum jak u Pana jakaś iskierka demokracji błyska. I chwała Panu za to. Odsłanianie słabych stron to ważna sprawa. Do tej pory wmawiano nam, że w naszej gminie jest cud, miód. A tak naprawdę to gdzie nie zajrzeć to wcale tak nie jest.
UsuńWłaśnie dla tego powstał ten blog.
UsuńCo to jest paradoks ? Najbiedniejsza gmina w powiecie ma najlepszego
OdpowiedzUsuńWójta.
O jakiej gminie i o jakim wójcie mowa?
UsuńWypowiedzią cyt. "W Prostyni to już tragedia" wystawił pan cenzurkę tej szkole. Szkole, która ma swoją historię i osiągnięcia. Proszę zwrócić uwagę chociażby na osiągnięcia w sporcie. Czy naprawdę nie rozumie Pan, jak należy podchodzić do wyników sprawdzianów i egzaminów? A może według Pana dyrekcja tej szkoły przespała cały rok? A może nauczyciele źle pracowali? Zapewniam, że wszyscy dwoili się i troili, aby osiągnąć w miarę przyzwoity wynik. Naprawdę apeluję do Pana o umiar w formułowaniu wypowiedzi. Swoimi wywodami robi Pan wielką krzywdę, nie tylko szkole, ale i całej szkolnej społeczności. Mo chyba, że to jest Pana głównym celem.
OdpowiedzUsuńPS. Proponuję, aby zajął się sprawami, o których ma Pan jako takie pojęcie, np.
Wszyscy w Polsce żyją przeszłością, ale w tym konkretnym wypadku chodzi o przyszłość naszych dzieci. Cenzurkę to nie ja wystawiłem tylko ci co sprawdzali wypociny dzieci. Czy wynik jest przyzwoity? Bez komentarza! Jedynym komentarzem jest minuta ciszy
Usuń"Minuta ciszy" Panie Kucharek! Co pan wyprawia? Przecież, z tego co wiem, do gimnazjum prostyńskiego chodzili pana synkowie. Z tego co pan wcześniej pisał gdzieś tam się dalej uczą. Czy protyńska szkoła ich skrzywdziła? Czy dała im mało wiedzy? Co spowodowało pańską nienawiść do tej szkoły?
UsuńJaka nienawiść. Czy podanie wyniku do ogólnej wiadomości to jest wynik nienawiści?
UsuńWg Pana rozumowania najlepsza szkoła jest w Kańkowie. To dlaczego chce ją Pan z kolegami radnymi zlikwidować?
OdpowiedzUsuńWidać ma najlepszą kadrę, której nie powinno się zmarnować, bo samo istnienie szkoły z około 40 dzieci i 12 nauczycielami jest mało zasadne. I nie chcemy jej likwidować, tylko obniżyć ilość klas do 0-3 pod warunkiem, że rodzice z tamtego terenu wyślą dzieci do Kańkowa a nie jak to ma miejsce obecnie w większości wysyłają do SP2 w Małkini.
UsuńDYREKTOR PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO W MAŁKINI GÓRNEJ poszukuje NAUCZYCIELA PROWADZĄCEGO ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE (RYTMIKA), tak jakby było za mało nauczycieli.
OdpowiedzUsuńOscar Wilde: "Kłamstwo nie staje się prawdą tylko dlatego, że wierzy w nie więcej osób" - dedykuję radnym dla przemyśleń.
OdpowiedzUsuńAle demokracja ma pewną niedoskonałość. Wszystko można przegłosować. Nie ważne czy to jest dobre, czy złe. Wystarczy więcej głosów ,,za" niż przeciw.
OdpowiedzUsuńProszę Pana! Po przeczytaniu wszystkiego co jest powyżej sądzę, że w niektórych tezach Pan się zagalopował. "Widać ma najlepszą kadrę.." chodzi o Kańkowo. Tegoroczny wynik sprawdzianu jest tam najlepszy ale to nie powód by negować pracę innych nauczycieli. W roku poprzednim gdyby działał blog pewnie napisał by Pan to samo o Glinie, bo wynik (jak wynika z tabeli) był tam najwyższy. Za rok najlepszy wynik ze sprawdzianu może być w Kiełczewie. Zbyt emocjonalnie i powierzchownie podchodzi Pan do tego tematu. Życzę głębszych, opartych na wnikliwej analizie wniosków. W każdej szkole pracują bardzo dobrzy i słabsi nauczyciele. Tak jak w każdym zawodzie.
OdpowiedzUsuńDobrze chciałem a źle wyszło. Sprostuję: Ma dobrą kadrę i uczniowie trafili na swoje pytania. A analizę to nie ja powinienem zrobić tylko organ nadzorczy, bo to nie ja zatrudniam i przydzielam godziny.
OdpowiedzUsuńNa najbliższej sesji tj.20 lipca na pewno zapytam w interpelacjach, czy jakieś wnioski w związku z wynikami będą wyciągnięte.
OdpowiedzUsuńRok temu na swoim blogu zamieściłem fragment artykułu z Gazety Prawnej:
OdpowiedzUsuń,,Nauka pod egzaminy, grzech główny polskiego systemu edukacji, rozpoczyna się już w podstawówce – to wniosek z wyników kontroli przeprowadzonych przez kuratoria w ramach ewaluacji. Najsłabiej ocenianym elementem jest nabywanie przez uczniów wiadomości i umiejętności..........."
No właśnie, a jak już nawet po egzaminach są tragiczne wyniki to co ..?
Chyba Pan nie zrozumiał tego, co sam zacytował. Nastawienie na dobre wyniki na egzaminach i uczenie pod egzaminy TO właśnie jest krytykowane w tym artykule. A Pan cały czas tylko te wyniki na egzaminach wałkuje i tylko to bierze pod uwagę. A może Pan jako laik powinien już sobie ten temat darować, bo wydaje się tematem zastępczym wobec trudnej sytuacji w gminie. Jakby nic poza oświatą nie istniało. Może Pan coś więcej o inwestycjach i przyciąganiu kapitału do gminy napisze?
OdpowiedzUsuńWłaśnie chodzi o to że samo uczenie pod egzaminy jest złe. A jak osiąga się i tak kiepski wynik poniżej 50 procent to czy ta nauka była dobra? A przyciąganiem kapitału to zajmuje się inna instytucja
OdpowiedzUsuńOj niezupełnie. Zauważam unikanie innych ważnych zagadnień wymagających otwartej dyskusji. Panie Andrzeju niech Pan wyluzuje z tymi wynikami. Dobrze Pan zaczął. Miller coś kiedyś wspomniał, że nieważne jak się zaczyna ważne jak się kończy. Moim guru to on nie jest ale od każdego możemy się czegoś nowego nauczyć. Pozdrawiam radnego z krwi i kości.
UsuńOto wyniki z podziałem na powiaty. Nasz powiat jest na 34 miejscu na 38 powiatów
OdpowiedzUsuńMiejsce Powiat średni wynik
1 m.Warszawa 27,34
2 pruszkowski 25,96
3 piaseczyński 25,68
4 legionowski 25
5 warszawski zach.24,97
6 grodziski 24,92
7 m.Płock 24,76
8 otwocki 24,63
9 m.Siedlce 23,79
10 wołomiński 23,68
11 miński 23,6
12 m.Radom 23,4
13 m.Ostrołęka 23,29
14 nowodworski 23,11
15 grójecki 22,58
16 żyrardowski 22,52
17 pułtuski 22,42
18 węgrowski 22,41
19 sochaczewski 22,25
20 wyszkowski 21,99
21 sokołowski 21,98
22 radomski 21,63
23 łosicki 21,57
24 szydłowiecki 21,51
25 zwoleński 21,48
26 siedlecki 21,44
27 kozienicki 21,4
28 przasnyski 21,32
29 mławski 21,31
30 makowski 21,21
31 sierpecki 21,21
32 przysuski 21,16
33 płocki 21,04
34 ostrowski 20,93
35 lipski 20,88
36 żuromiński 20,8
37 płoński 20,53
38 ostrołęcki 20,02
dla województwa 23,87
Niższy wynik od Prostyni ma Szkoła Podstawowa nr 349 w Warszawie przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 8 (14,9pkt). Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 8 został utworzony z myślą o dzieciach ze szkoły podstawowej, które ze względu na zaburzenia rozwojowe, zaburzenia w funkcjonowaniu społecznym oraz trudności w uczeniu się są zagrożone niedostosowaniem społecznym. Wszystkie dzieci przebywające w Ośrodku posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
OdpowiedzUsuń