niedziela, 15 września 2013

Fundusz sołecki Małkinia Górna V

W sołectwie Małkinia Górna V odbyło się zebranie na temat podziału funduszu sołeckiego na rok 2014. Sołtys Marian Pilarowski przesłał notatkę z zebrania:
W dniu wczorajszym odbyło się zebranie wiejskie na działkach w Małkini. W zasadzie sztandarowe były dwa tematy:
  1. zakup do Szkoły nr.2, Gimnazjum nr.2 i Przedszkola zestawów multimedialnych, 
  2. rozpoczęcie budowy chodnika na ul.Kochanowskiego. 
W głosowaniu przeszedł wniosek budowy chodnika na ul.Kochanowskiego.

41 komentarzy:

  1. http://news.ostrowmaz24.pl/zostanie-utwardzona-sciezka-rowerowa-w-lesnictwie-biel,4779.html


    Panie Andrzeju czy Pan coś o tym wie bo widzę sume ponad 1 mln złotych na ścieżkę to sporo, gdzie to ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, to nie wiem. Na przedostatnim pikniku w Orle rozmawiałem z nadleśniczym na temat ścieżek rowerowych a zwłaszcza ścieżki wzdłuż drogi z Małkini do Ostrowi. W tym tygodniu to nie mam za bardzo czasu, ale jak sie dowiem, to na pewno napiszę

      Usuń
    2. Może to ta co Pan o niej rozmawiał ale dziwne to by było, że tylko w Bieli i za taką ogromną kwotę.

      Usuń
    3. http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_warszawa/nadl_ostrow_mazowiecka/zamowienia_publiczne/pg_201307260467130324076

      Usuń
    4. Wynika z tego, że to 7 km tylko, gdzie.( jak doczytam cały to może się rozjaśni)

      Usuń
    5. Dziś widziałem w Orle ustawili podpory do wylewania tak jakby mieli dolewać mostu. Czy Pan coś wie w tej sprawie jaki zakres prac będzie i do kiedy?

      Usuń
  2. Dlaczego są takie duże naciski na sołtysa z Małkini?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kto tak napisał?

      Usuń
    2. Też chodzi na pasku władzy naszej nieomylnej?

      Usuń
    3. Panie Andrzeju,niech Pan nie wznieca nie potrzebnej dyskusji w stosunku do informacji jaką podałem,bo widzi Pan od razu znalazł się mądraś jak ten powyżej który to nic nie robi a szuka poklasku.

      Usuń
    4. Dlaczego naciski? Widać Sołtys naraził się Nieomylnemu.

      Usuń
    5. Jeżeli ja jestem "mądraś" to pan jest "niemądraś". Najpierw pan zamieszcza emocjonalny tekst ze spotkania sołeckiego w którym zarzuca pan bierność mieszkańcom sołectwa a szczególnie nauczycielom. Potem ten tekst jest przeniesiony jako oddzielny post, a następnie zmieniony na lakoniczną informację. Teraz zwraca pan uwagę panu Kucharkowi by nie wzniecał niepotrzebnej dyskusji, choć sam ją pan wywołał i teraz chce pan zamieść swoje wywody pod dywan nie dając możliwości mieszkańcom sołectwa odnieść się do tego tekstu. Jako mieszkaniec sołectwa mam do tej dyskusji prawo.

      Usuń
    6. Na pasku to ja nie chodziłem nie chodzę i nigdy chodzić nie będę.Nie mam nic do stracenia ale wszystko do uzyskania. Miałem i mam zawsze własne zdanie i tym się kieruję.Nie zarzucałem żadnej bierności mieszkańcom sołectwa.Frekwencja jaka była to dowód na to że moje zaproszenie na zebranie spotkało się z prawidłowym odbiorem.Takiej konsolidacji i takich mieszkańców jacy SĄ U NAS w sołectwie to pozazdrościć mogą inne sołectwa.I to mnie mobilizuje do dalszej pracy,na rzecz której bez reszty pracuje.O jakiej dyskusji Szanowny Pan czy Pani pisze.Co należy zamieść pod dywan.Co Pana boli.Jak jestem "niemondraś"to już nie moja sprawa ale Pana ból.Do każdej dyskusji ma Pan prawo tylko nie zaczynać od tego kto na jakim pasku chodzi.A teraz mam zapytanie "czy był Pan czy Pani na zebraniu sołeckim".Jeżeli nie to nie przeszkadzam we własnej kompromitacji " Wiążąca jest informacja którą zamieściłem i dołożę wszystkich sił i tak będę konsolidował mieszkańców aby w roku 2014 połowę chodnika na ul.Kochanowskiego było wybudowane.A w sumie to proponuje aby skończyć dyskusje "jedna baba drugiej babie",Czka nas sporo pracy.Trzeba przygotować plac zabaw do zimy,zawrzeć umowę z Gospodarką Komunalną w sprawie wywózki śmieci z Placu Zabaw bo na dzień dzisiejszy to Plac Zabaw jest bardzo potężnym producentem śmieci,muszę obejść całe osiedle i spisać wszystkie nie palące lampy i uruchomić ich naprawę.Przy tym chciałem Szanownego Pana czy Pani odesłać do protokołu wyłożonego w sklepie u Państwa Zawiszy w którym dziękuję mieszkańcom z imienia i nazwiska za wszystko co na rzecz Osiedla bezinteresownie zrobili.Tak że widzi Pan na dyrdymały to ja nie mam czasu tym bardziej że sołtys jest funkcją społeczną.W lutym 2015r zapraszam Pana czy Panią do wyborów na sołtysa ,a gdy będą pozytywne to bardzo szybko przekona się Pan jaki to miód.Dziękuję za zabranie głosu.

      Usuń
    7. Pana poprzednia wypowiedź miała zupełnie inny wydźwięk. Była emocjonalna i napastliwa personalnie. Widzę, że pan ochłonął i zupełnie inaczej widzi mieszkańców sołectwa. Życzę powodzenia w pracy "społecznej". Na tym kończę dyskusję. Do zobaczenia na wyborach.

      Usuń
    8. Jest zebranie sołeckie, są podjęte uchwały sołtys o tym pisze, to chyba dobrze. W dodatku podpisuje się pod tym co napisał. Mam duży szacunek dla Pana Pilarowskiego. Wypowiedź może i była emocjonalna ale szczera. Dlaczego jak ktoś coś źle napisze o nauczycielach, to natychmiast (mimo,że to prawda) staje się wrogiem publicznym nr 1. Jakby było więcej takich osób, to życie w naszej gminie byłoby na pewno lepsze. Pozdrawiam

      Usuń
    9. "By żyło się lepiej" potrzeba nam więcej takich sołtysów. Brawo.

      Usuń
  3. Panie Marianie - szacunek. Nie wiem dlaczego część tekstu "zniknęła", ale napisał Pan prawdę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zniknęła - bo przeczytał ją "panujący" i kazał natychmiast usunąć ją sołtysowi, a on był autorem artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Panie Andrzeju może się Pan dowiedzieć do kiedy będą trwały prace na moście w Orle i jaki jest ich zakres ponieważ jest to jakieś utrudnienie, a jak widać postęp prac mizerny, a porę wybrali też odpowiednią. Widziałem jak szykowali rusztowania do wylewania betonu, a taki beton to 30 - 40 dni schnie czyli to zimy im zejdzie z modernizacją obu stron mostku......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://firma.pb.pl/3231936,63303,remont-mostu-przez-rzeke-broczysko-w-miejscowosci-orlo-w-km-51-156-drogi-wojewodzkiej-nr-627-wraz-z-dojazdami-w-niezbednym-zakresie-nr-postepowania-076-13

      Usuń
  6. SZYBKO WYBIŁ BYM WAM TE SPOŁECZNICTWO TYLKO ZA KILKA SESJI NIE DOSTALI BYŚCIE KASY I SAMI BYŚCIE ZREZYGNOWALI !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. CZŁOWIEKU, O TYM CZASIE TO ZDROWI LUDZIE ŚPIĄ !!!

      Usuń
    2. SŁABI LUDZIE SZUKAJĄ ZEMSTY,SILNI WYBACZAJĄ A INTELIGENTNI IGNORUJĄ
      /do 22.58/

      Usuń
  7. Najlepsze jaja to z DOŻYNKAMI jak sołectwa z bloków i osiedla dziękują za plony???
    Obłuda i farsa, pokaz próżności, wydatek funduszy itd.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sołtys za sesję dostaje 75 złotych i to praktycznie raz w miesiącu. Czy to aż taka duża kwota?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 12 sesji daje już 900 zł extra może to nie wiele ale prawie jedna minimalna krajowa pensja. Do tego sołtysi są różni jedni olewają mieszkańców inni robią tylko koło swojego tyłka.

      Usuń
  9. Ale panie Andrzeju radni to mają dochody sołtysi to pryszcz.W Tygodniku ostrołęckim było a może by Pan to ujął w tabelkę żeby wszyscy jasno widzieli i podyskutowali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już w poście o premiach dla dyrektorów dałem link.Wszystko na ten i podobne tematy można znaleźć na stronie: http://bip.malkiniagorna.pl/public/
      Są tam oświadczenia o zarobkach rocznych radnych, kierowników jednostek organizacyjnych i wójta (po środku lewej strony)

      Usuń
    2. No, a zarobki wójta to dopiero skandal.

      Usuń
    3. Z oświadczeń majątkowych wynika, że p.wójt zarobił w 2012 roku 155832,41 zł a jego zastępca 127421,12 zł. To daje 12986 zł miesięcznie (wójt) i 10618 zł miesięcznie (zastępca). Nieźle, co? Poza tym chętnie kupię od pana wójta dom skoro wg oświadczenia jest wart 230 tys. zł.

      Usuń
  10. Panie Andrzeju pana dochód też jest nie zły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowni Państwo!
      Czytam te wszystkie głosy w dyskusji które pisane są z różnymi intencjami, jedni z troską o Małkinie i Gminę drudzy po to aby pod anonimowym szyldem komuś dołożyć. Ja natomiast wszystkie głosy traktuje jednako ,analizuję sprowadzam na grunt możliwości realizacyjnych i staram się w każdym działaniu dostrzec jeśli nie całej prawdy to chociaż jej odrobinę. W życiu nie z jednego pieca chleb jadłem i mam stosunkowo duże doświadczenie i zawsze miałem i mam naczelną zasadę ZA WSZELKĄ CENĘ SŁUŻYĆ LUDZIOM. Generalnie ludzie mnie szanują i nie dlatego że jestem sołtysem ale dlatego, że ile jest mnie stać to ludzi wspieram i pomagam Czasami się zagalopuję ale ten źle nie robi co nic nie robi. Martwią mnie te pojedyncze komentarze które podnoszą anonimowo temat bez próby jego rozwiązania. Na temat tych wynagrodzeń to powinniśmy sobie odpuścić bo czy teraz czy w przyszłości ktokolwiek będzie Radnym ,Wójtem czy Sołtysem to jakieś wynagrodzenie będzie brał czy w formie pensji, ryczałtu ,diety czy prowizji. Dopatrzono się w mojej wypowiedzi nagonki na nauczycieli i Dyrektor Przedszkola. Ja uważam że dobry nauczyciel a takich w bardzo przeważającej części mamy są warci wszystkich pieniędzy. Im powierzyliście swoje dzieci i ich należy wspierać. Im zawsze życzliwie kibicowałem i zawsze będę ich wspierał.. A to że przegrali w głosowaniu na zebraniu sołeckim na zakup do szkół i przedszkola to wypadek przy pracy. Może to i dobrze bo gdyby przeszedł ten wniosek to być może były by jakieś niezadowolenia wśród mieszkańców osiedla. Spójrzmy na sprawę życzliwie. Napisz ale jeżeli nie chcesz się przedstawić to napisz parę słów własnej charakterystyki . Bardzo serdecznie dziękuję i bardzo proszę o życzliwe wypowiedzi. Łączę wyrazy szacunku. Sołtys Małkinia V

      Usuń
    2. Całkowicie się z Panem zgadzam. Trzeba po prostu robić swoje, bo i tak jednym to się spodoba a innym nie

      Usuń
    3. Panowie jesteście osobami publicznymi. Jesteście wybierani w głosowaniach. Wpływacie na funkcjonowanie społeczności, wpływacie na wydawanie publicznych pieniędzy, więc musicie się liczyć z ocenami własnych postępowań. Będą głosy in plus ale będą i głosy krytyki (pewnie tych więcej), ale takie są zasady. Skoro są publikowane informacje o zarobkach funkcjonariuszy publicznych to należy się liczyć z tym że będzie ten temat podnoszony. Zdaję sobie sprawę że wpis typu " Panie Andrzeju pana dochód też jest nie zły" jest idiotyczny, ale temat pieniędzy podnosi temperaturę dyskusji a chyba obniżają intelekt.
      Leśniewski

      Usuń
    4. Panie Sołtysie jak ktoś wykonuje swoją prace dobrze to powinien dostawać wynagrodzenie, ja swojego sołtysa nie widziałem od czasu wyborów nawet przed tak ważną ustawą śmieciową nic nie robił dopiero jak mieszkańcy zaczęli dzwonić do Gminy to raczył wysłać żonę po wsi, żeby spytała czy komuś worki będą potrzebne. Ja od 2-3 tygodni brodzę w błocie i wielkich kałużach ale sołtys nie raczy się tym zainteresować. Dla tego dla mnie funkcja sołtysa to jest relikt PRL i powinien być skasowany definitywnie. Niech gmina się interesuje bezpośrednio problemami mieszkańców.


      Co do nauczycieli to nie można z pieniędzy sołeckich finansować w szkole czy przedszkolu ponieważ tam są na to inne pieniądze. Pan czy inny mieszkaniec ma pomyśleć co mu potrzeba w danej wsi do polepszenia życia. Jak ja czytam te pomysły ludzie na co wydadzą pieniądze to aż za głowę się łapię. Dobrze, że to tylko przed wyborami przywrócili ten fundusz i w przyszłym roku go nie będzie bo to strata pieniędzy.

      Ja od swojego sołtysa do dziś dnia nie dostałem informacji o zebraniu na temat rozdzielenia pieniędzy pewnie sobie podsypie żwiru pod domem lub założy kolejne oświetlenie pod domem, żeby mu świeciło, a my będziemy dalej brodzić w błocie. Bo co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie :)

      Usuń
    5. Czy sołtys mógłby wpłynąć na to, aby lampy oświetlające podwórka posesji ulicy Jana Pawła II obrócić w stronę jezdni i chodnika, aby kierowcy mieli wieksze bezpieczeństwo i osoby poruszające się chodnikiem?

      Usuń
    6. Temat podnosiłem w ubiegłym roku. Wówczas otrzymałem negatywną odpowiedź. Ponowie bo ja również uważam go za słuszny.
      Pilarowski.

      Usuń
    7. Temat przekręcenia lamp o 180 stopni nie załatwia problemu ze względu na rosnące drzewa.Jedyne rozwiązanie to przeniesienie lamp bezpośrednio przy chodniku.Temat będziemy podnosić. w stosownym czasie.
      Pilarowski

      Usuń
  11. Miałam kiedyś (pewnie 30.. 35 lat temu) zawodowy epizod pedagogiczny. Niestety zrezygnowałam z tego fachu, bo to nie na moje nerwy. Ale wiem, że szkoła na wsi stanowi o jej być, albo nie być... Potrzebni są też ludzie i instytucje wspierający miejscowe szkoły. Dlatego nie zgodzę się z wypowiedzią anonima z 23 września g. 19.26. cyt. "Co do nauczycieli to nie można z pieniędzy sołeckich finansować w szkole czy przedszkolu ponieważ tam są na to inne pieniądze." Każda złotówka wydana na oświatę zwraca się krotnie.
    Kiełczew jest przykładem. Ludzie wspierają szkołę, szkoła dba o ich dzieci. Zazdroszczę wam.
    Na marginesie: moje wnuczki oraz jeden prawnuczek dojeżdżają do szkoły 123 km. Jeden raz w tygodniu. 4 razy w tygodniu nauka odbywa się on-line. Pozdrowienia z Tasmanii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było się nie emigrować to może by nie było problemów w oświacie jakie mamy obecnie.

      Usuń
    2. Może na Tasmanii przysłowiowa złotówka wydana na oświatę zwraca się krotnie, ale u nas większość tych złotówek jest wydawane na nagrody i nowe etaty w szkole. Zgodnie z zasadą by wszystkim zrobić dobrze, a dzieci to jakoś nauczą się - online.

      Usuń