wtorek, 7 lutego 2012

Reforma emerytalna

Ponieważ pod jednym z postów mocno rozwija się sprawa reformy emerytalnej, postanowiłem stworzyć post do wymiany zdań na ten temat. Z tego co wiem Tusk ze swoją ekipą nie ma zamiaru przeprowadzać referendum. Referendum jest wiążące, jeżeli weźmie w nim udział ponad połowa uprawnionych do głosowania. W przeciwnym razie ma jedynie charakter opiniodawczy.
Referendum można zarządzić na wniosek grupy co najmniej 500 000 obywateli mających prawo udziału w referendum. Sejm może nie przychylić się do wniosku i nie podjąć uchwały o zarządzeniu referendum. Musi go jednak rozpatrzyć, jednak ustawa nie wspomina o tym w jakim terminie musi to uczynić. Ekipa PO i PSL ma jednak większość i może przegłosować co zechce. Właśnie przed chwilą dowiedziałem się, że w Polsce jest już 2 mln bezrobotnych i liczba ta cały czas rośnie. Jeżeli wydłuży się wiek emerytalny, to na pewno nie powstaną nowe miejsca pracy dla młodych. Jakie są wasze zdania na ten temat. Pisząc hipotetycznie, czy jeżeli by było referendum poszłaby ponad połowa, aby zagłosować za jego odrzuceniem? Wątpię.
Jak donosi portal Gazeta Prawna, nowe zasady emerytalne poznamy w tym tygodniu: http://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/591529,nowe_zasady_emerytalne_poznamy_w_tym_tygodniu.html


21 komentarzy:

  1. Donald Tusk podczas wczorajszej debaty w Kancelarii Premiera o planowanych zmianach w systemie emerytur i przyszłości systemu emerytalnego w Polsce zapowiedział, że nie będzie referendum w tej sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. mowi pan ze 2 miliony bezrobotnych. a co by było jak by wszyscy wrócili za granicy. przeciez tam pracuje kolejne 2 miliony lub wiecej

    OdpowiedzUsuń
  3. A myśli Pan że wrócą? Po co? Aby pracować do śmierci? Może wrócą ale z zagraniczną emeryturą. Naszej emerytury na wiele nie starczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem ze nie wrócą. miałem co inego na mysli. ze jak by nie wyjechali by była katastrofa na rynku pracy.

      Usuń
    2. Z reguły wyjechali ci co mieli pracę ale nie chcieli pracować za minimalną pensję.

      Usuń
    3. A z tym, że jakby zostali to sytuacja na rynku pracy byłaby tragiczna to się zgadzam.

      Usuń
    4. Mam 30 lat pracy. Mój uczeń (były policjant) zdrowy chłopak nudzi się na emeryturze już 10 lat, a ja mam jeszcze 15 lat pracować(o ile będzie gdzie). I gdzie tu sprawiedliwość społeczna? Policjanci nawet zatrudniani w tym roku pracują 15 lat na strych zasadach, bo wg Tuska prawo nie powinno działać wstecz. U nauczycieli może jednak działać wstecz. Nikt z nauczycielami się nie liczy. Tylko desperaci albo nieświadomi wybiorą ten zawód. Nauczyciele swoim dziciom ten zawód odradzają.

      Usuń
    5. No właśnie dla służb mundurowych reforma nie działa wstecz a dla reszty co te służby utrzymuje owszem. Mój kolega już od 10 lat jest na emeryturze a ja jak dożyję, to za 20 kilka lat.

      Usuń
    6. ale chyba ma byc zmiana tez w słuzbach mundurowych w emeryturach

      Usuń
    7. Tak ale tylko dla nowo przyjętych. Obecnie pracujący odejdą na starych zasadach

      Usuń
    8. znajądz tuska i nic nie wiadomo

      Usuń
    9. Proponuję, panie Andrzeju, zaciągnąć się do policji. Jeszcze w tym roku będzie obowiązywać 15 lat. To pan wcześniej emeryturę dostanie. Przyjmują w tym wieku?

      Usuń
    10. Jesteś kolego złośliwy. Gdybym chciał być w policji to bym był 25 lat temu, gdy była jeszcze milicja. Teraz ty masz szansę, bo biorą uczonych

      Usuń
    11. Jesteś przewrazliwiony. Cienia złośliwości nie było, chyba że pod adresem rządu. Sam bym się zaciągnął do tej policji, ale pomijając wykształcenie chyba nie ten wiek - staruszków nie przyjmują. Chociaż po 15 jeszcze latach pracy byłbym i tak wcześniej na emeryturze niż teraz mi to grozi, a mam juz staż 30 ;)
      A Ty jesteś młodszy, wysportowany, maturę chyba masz, to czemu nie? To nie złośliwość.

      Usuń
    12. Ja lubię pracę która daje mi satysfakcję. Po szkole pracowałem w piekarni i mimo że zarabiałem tam 4 razy więcej niż w następnej pracy to pracowałem tylko miesiąc.

      Usuń
  4. Znając Tuska to może być jeszcze gorzej. On dla pracodawców i Lewiatana pracuje, a nie dla większości pracowników. Młodych nabrał i głosowali na niego, bo taki fajny. Trawkę palił i w gałę kopie. Ciekawe czy nadal go tak kochają. Inna sprawa, że nie było na kogo głosować. PiS tylko o Smoleńsku. Chyba czerwoni wrócą do głosu w tej sytuacji.
    Sz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobało mi się zdanie jednego z biskupów, .(chyba Życińskiego) że bo by było gdyby w Niemczech po wojnie wygrało NSDAP. Tylko u nas było to możliwe i dalej to zagrożenie istnieje bo większość ludzi głosuje przeciw niż za.

      Usuń
  5. Media promują Tuska z jego pomysłami, nie dopuszczają do głosu opozycji i związków zawodowych, które mają sensowne propozycje.
    Ciekawy artykuł http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/482082,opzz_ma_recepte_jak_naprawic_system_emerytalny_i_finanse_publiczne.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry artykuł. Moim skromnym zdaniem powinien być wariant dla tych co mogą odchodzić na wczesniejszą emeryturę. Powinni płacić wieksze składki, aby nikt nie mówił, że ktoś płaci za kogoś.

      Usuń
  6. Obecna koalicja ma wszystkie media.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedynym wyznacznikiem odejścia na emeryture powinien być staż pracy (czytaj opłacania składek. Wielkość emerytury uzależniona od wysokości składek.

    OdpowiedzUsuń