Wykonawca modernizacji linii Rail Baltica zaproponował PKP PLK zamknięcie odcinka tej linii na kilka miesięcy. Pisaliśmy o tym w piątek. Jak ustaliliśmy, PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały przewoźników o planach częściowego zamknięcia linii Warszawa – Białystok. – Na tej linii kolejowej pociągi Kolei Mazowieckich obsługują trasę z Warszawy do Małkini. Obecnie trwają rozmowy pomiędzy spółkami, dotyczące zamknięcia odcinka Tłuszcz – Łochów. W najbliższych dniach zostanie podjęta decyzja w tej sprawie – informuje „Rynek Kolejowy” rzeczniczka Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska.
Na szlaku Tłuszcz – Łochów Koleje Mazowieckie obecnie uruchamiają dziennie 14 par pociągów, w tym sześć pociągów w zestawieniu 2 EZT EN71 i dwa pociągi w zestawieniu 3 EZT EN 57. – Jeśli dojdzie do zamknięcia tego odcinka, KM w miejsce zawieszonych połączeń uruchomią zastępczą komunikację autobusową – mówi Nowakowska. Obecnie spółka na szlaku Warszawa – Małkinia realizuje jedno połączenie autobusowe na odcinku Małkinia – Tłuszcz.
W opinii Kolei Mazowieckich najmniej uciążliwym dla pasażerów rozwiązaniem na czas trwania remontu, byłoby prowadzenie ruchu pociągów jednotorowo, a jedynie na niektórych odcinkach takich, jak Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie czy Tłuszcz – Łochów – okresowe zamknięcie szlaku.
Bardziej lakoniczne jest PKP Intercity. – W momencie podjęcia decyzji o jej ostatecznym kształcie wdrożymy rozwiązania umożliwiające jak najlepszą komunikację pasażerów z Białegostoku z centrum kraju. Dziś dysponujemy już kilkoma wariantami prowadzenia ruchu – poinformowała Beata Czemerajda z biura prasowego przewoźnika.
Z nieoficjalnych wieści, tory Łochów-Tłuszcz będą zamknięte dopiero na jesieni. Pewnie po wyborach
OdpowiedzUsuńPo kiego zamykać na jesieni lepiej to zrobić teraz.
OdpowiedzUsuń