środa, 10 września 2014

Droga 627 Małkinia - Ostrów (zdjęcia i projekt)

Dostałem kilkanaście fotek z trasy Małkinia - Ostrów w Małkini Dolnej, Błędnicy i Orle. Widać na nich stan drogi oraz prace na górce w Małkini Dolnej. Dziękuję za fotki. Dodatkowo dostałem także screny projektu
Przed górką w Małkini Dolnej

Przed górką w Małkini Dolnej

Prace w Małkini Dolnej

Prace w Małkini Dolnej
Błędnica
Błędnica

Błędnica

Orło

Orło

Orło

Orło
Przy szkole w Orle










19 komentarzy:

  1. To jednak ktoś z wypowiadających miał racje, że te ścięcie górki to można powiedzieć symboliczne. Jak widać na fotce krawężnik jest podciągnięty prawie do samej góry troche to dziwne bo wywala się taką kasę i zamiast zrobić ścięcie łagodne dalej zostawia się górę. Takie rzeczy tylko w Polsce. Jeszcze widać na zdjęciach, że szerokością też nie pogardzą i praktycznie zostanie taka sama.

    Poczekamy jeszcze troche, aż zaczną robić coś więcej ale widać, że nie przewidziano wysepki na skrzyżowaniu za górą czyli jak ktoś postanowi skręcić w lewo to bedzie nadal nerwowo spoglądał w lusterko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wysepki, co zrobić ( do projektantów ) aby były nie zmiatane z powierzchni przez kierowców.
    Nawet w centrum Małkini, widzę często wycięte znaki. Na Glinie w kierunku Broku również.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie z projektu lecz z podsłuchu: w części zeskrobanie górki, następnie w dołku podsypanie.
    Na tyle jednak aby zlikwidować, ten czarny punkt, jak nazwano. Skorzystają przy okazji kilka posesji
    gdyż zrobią im wjazdy. Długość modernizacji ok,700m.
    Nie słyszałem nic o chodnikach. Przypuszczam że wysepka jako przystanek, będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam na foto gdzie stoją pracownicy w tych żółtych kamizelkach jest zatoczka autobusowa i będzie ich 2. Jakoś tego nie widzę, żeby takie zeskrobanie i podsypanie pomogło bo tam na dole widać, że montują krawężniki na poziomie praktycznie zero to gdzie tu będa podsypywać.

      Nie chce przestrzelić ale górka ma z 5 m wysokości, a tu widać po krawężnikach, że zcinać będą może z 50 -60 cm.

      Usuń
    2. Ja tak się zastanawiam czy zebranie tej górki o 50% to taki mega koszt? Pewnie ludzie z pobliskich miejscowości chętnie przygarną materiał z tej górki więc wozić nie trzeba za daleko.

      Usuń
  4. Dziś jadąc widziałem, że dyrektor z Sokołowa mówił prawdę ponieważ na asfalcie zaznaczyli miejsca do frezowania i jest tego troche. Czyli powinno się poprawić po tych frezowaniach i wylaniu nowych nalewek. Jeszcze zobaczymy czy krzaki wytną i gałęzie wtedy będzie jak na innych drogach po ludzku i bezpiecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozmawiałem z osobami, które pracowały przy projekcie tej modernizacji i twierdzą, że mimo iż wydaje się ta korekta symboliczna to komfort widoczności będzie bardzo mocno poprawiony.
    Widać już też, że w trakcie prac jest zatoczka przystanku autobusowego, a to ważne. Robione są też zjazdy do posesji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeżdże tamtędy co jakiś czas i jakoś tego nie widzę ponieważ góra jest wysoka i krótka więc efekt może być kiepski. Jadąc dalej w Błędnicy jest też górka zcięta ale bardziej łagodnie i też jadąc od strony Ostrowi widoczność nie jest rewelacyjna ale porównując te 2 górki to w Dolnej jest gorsza. Zobaczymy za jakiś czas jak zostanie scięta jak to wygląda.

      Usuń
  6. Dzis widać, że jeden pas na szczycie górki został scięty o ok. 1,5 metra. Mysle, że jednak mądrzejsze głowy od nas nad tym myślały i będzie poprawa bezpieczeństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy za 1-2 tygodnie po postępie prac jak to wyglądać będzie ale po zdjęciach nie widać takiego dużego cięcia. Jak będziesz jechał zrób foto :)

      Usuń
  7. Przy okazji te wykoszone pobocza też lepiej wyglądają, ale te śmieci, które się ujawniły, już nie takie piękne. Tego już pewnie nikt nie sprzątnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie posprzątają bo to robią z 2 razy do roku na wiosnę i jakoś na jesieni przynajmniej ja tak widziałem. Te wykoszone pobocza powinny poprawić widoczność wychodzącej zwierzyny ale jeszcze trzeba krzaki wyciąć i gałęzie do pełnego sukcesu.

      Ja zauważyłem innym mankament ogólnie na drogach, że malowanie pasów na asfalcie prowadzone głównie na wiosnę ledwo wytrzymuje do jesieni, a jak dobrze pamiętam kiedyś malowali co 2 czy nawet 3 lata i farba się tak nie ścierała.

      Usuń
    2. Może ruch większy? Opony zimowe? Albo ostra jazda z hamowaniem?

      Usuń
    3. Dziś widziałem worki leża ze śmieciami czyli posprzątali jeszcze tylko krzaki i gałęzie i frezowanie dziur + asfaltowanie i poczujemy się jak inni

      Usuń
  8. Ciekawe czy nie lepszym rozwiązaniem powinno być przejęcie wszystkich dróg wojewódzkich przez Generalną Dyrekcję bo to tylko paradoks mamy i patologie. Kasa na te drogi i tak idzie z budżetu centranego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. GDDKiA finansuje drogi krajowe. U nas to DK nr 50 Ostrów - Grójec aż do Ciechanowa i E67 (miejscami jako S8). Na ich utrzymanie łoży budżet państwa. Na drogi wojewódzkie (627 i 694) łoży budżet Mazowsza.

      Usuń
    2. Ja widze jak modernizuje województwo, a jak GDDKiA to jest różnica kolosalna. Przykłady Ostrów - Brok czy Małkinia - Brok

      Usuń
  9. Dwa zdjęcia z wczoraj, widać, że sporo jednak przycięto górkę
    [IMG]http://i.imgur.com/xPnIDkb.jpg[/IMG]
    [IMG]http://i.imgur.com/O3QPj8E.jpg[/IMG]

    OdpowiedzUsuń