W poniedziałek 4 listopada rozpocznie się modernizacja odcinka Tłuszcz – Łochów na trasie Rail Baltica łączącej Polskę z krajami nadbałtyckimi. Prace wymagają zmian w rozkładzie jazdy i ograniczenia liczby pociągów. Efektem inwestycji będzie sprawniejszy przejazd i podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h.
Prace na odcinku pomiędzy Tłuszczem i Łochowem to początek modernizacji ok 70 km trasy Warszawa – Sadowne. Najpierw wykonany będzie demontaż torów, konstrukcji i sieci trakcyjnej. Na początku 2014 r., po uzyskaniu pozwoleń na budowę, rozpocznie się odbudowa linii kolejowej, która potrwa do 2015 r. Ruch pociągów w trakcie modernizacji będzie się odbywał po jednym torze. Takie rozwiązanie pozwala zachować przejezdność, jednak aby zachować sprawny przejazd, liczba pociągów musu być ograniczona. PLK, zarządca infrastruktury, wspólnie z przewoźnikami ustala optymalny rozkład jazdy na czas intensywnych prac na torach.W celu ograniczenia utrudnień, pociągi dalekobieżne będą jeździły objazdem przez Legionowo – Tłuszcz. Na tej trasie dla sprawnego przejazdu już wymieniane są szyny i rozjazdy. Przebudowywana jest również sieć trakcyjna. Prace zakończą się w na początku 2014 r.
Roboty o wartości prawie 1,3 mld PLN (netto) na trasie Warszawa – Sadowne przewidują wymianę, przebudowę lub budowę wszystkich elementów infrastruktury kolejowej. Zmienią się: tory, perony, mosty, wiadukty, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz zabezpieczenia związane z ochroną środowiska. Wszystkie perony na przystankach i stacjach będą przystosowane do funkcjonalnej obsługi pasażerów oraz osób niepełnosprawnych. Budowa skrzyżowań wielopoziomowych, które zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe, podniesie poziom bezpieczeństwa. Efektem modernizacji linii kolejowej będzie podwyższenie prędkości do 160 km/h dla pociągów oraz do 120 km/h w ruchu towarowym. Konstrukcja obiektów inżynieryjnych zakłada możliwość podwyższenia maksymalnej prędkości pociągów do 200 km/h.
Dalsza część inwestycji będzie prowadzona na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka, gdzie roboty rozpoczną się pierwszych miesiącach 2014 r. , a w kolejnych miesiącach na szlaku Zielonka – Wołomin. Powstanie tam dodatkowa para torów dla ruchu podmiejskiego. Takie rozwiązanie pozwoli na przejazd pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych po oddzielnych torach, co w efekcie umożliwi sprawniejsze zarządzanie intensywnym ruchem kolejowym.
Linia jest jedynym połączeniem kolejowym Litwy, Łotwy, Estonii z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej. Modernizacja kolejnych odcinków linii kolejowej od Sadownego przez Białystok do granicy z Litwą jest planowana w kolejnej perspektywie finansowania UE na lata 2014 – 2020.
Łącznik Rembertów – Zielonka ma być całkowicie zamknięty na rok. Pociągi do Białegostoku będą puszczone objazdem przez Legionowo, Radzymin do Tłuszcza i dalej bez zmian. To oznacza, że podróż, która już teraz zajmuje prawie trzy godziny, wydłuży się jeszcze o 20 minut. Na odcinku Zielonka – Sadowne pociągi mają zaś jeździć jednym torze. Z kłopotami będą więc także jeździć pociągi w stronę Dworca Wileńskiego. Zgodnie z umową wszystkie prace muszą się skończyć we wrześniu 2015 roku
W ramach modernizacji linii kolejowej nr 6 w km 54,150-68,790 na terenie gminy Łochów przewiduje się:
- Wymianę nawierzchni kolejowej z korektą geometrii torów;
- Przebudowę przejazdu w Barchowie - km.55,198 - przystosowanie do kat. „B" (półrogatki zamykane automatycznie);
- Przystanek osobowy Barchów – przebudowę 2 peronów jednokrawędziowych
- Likwidację przejazdu w poziomie szyn w km. 55,924 na drodze gminnej Barchów -Budziska;
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni asfaltowej po stronie lewej linii kolejowej w km 55,198 – 55,924 (odcinek od stacji Barchów do likwidowanego przejazdu);
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni utwardzonej po stronie lewej linii kolejowej w km 55,924 – 57,00 ( od likwidowanego przejazdu w kierunku stacji Łochów)
- Modernizacja przejazdu strzeżonego na drodze nr 62 wraz z wydzielonym przejściem dla pieszych.
- Przebudowę układu torowego i peronów na stacji Łochów ;
- Likwidację istniejącej kładki dla pieszych w Łochowie w km.58,435 i przejścia w poziomie szyn w km. 58,671;
- Stacja Łochów – rozbiórkę 1 peronu wyspowego, 1 peronu jednokrawędziowego wraz z wiatami i istniejącymi elementami wyposażenia i budowa 1 peronu wyspowego, 1 peronu jednokrawędziowego;
- Budowę przejścia podziemnego dla pieszych w km. 58,450 (okolice stacji kolejowej w Łochowie) z zapewnieniem możliwości dojścia do peronów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się ;
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni asfaltowej po stronie lewej linii kolejowej w km 58,450 – 60.332 ( ul. Dolna od ul. Szkolnej do drogi powiatowej Łochów-Jasiorówka)
- Likwidację przejazdu w poziomie szyn w km. 59,638 ( ul. Żeromskiego);
- Likwidację przejazdu w poziomie szyn w km. 60,332 i zastąpienie go dwoma wiaduktami drogowymi w km. 60,418 (skrzyżowanie drogi powiatowej Jasiorówka – Brzuza) ;
- Budowę wiaduktu kolejowego (tunel dla samochodów osobowych) w km. 62,765 (Łojew-Samotrzask);
- Przystanek osobowy Ostrówek Węgrowski – rozbiórkę istniejących 2 peronów jednokrawędziowych naprzeciwległych wraz z wiatą i istniejącymi elementami wyposażenia i budowa 2 peronów jednokrawędziowych naprzemianległych;
- Budowę przejścia podziemnego dla pieszych w km. 63,622 w Ostrówku Węgrowskim z dojściem do peronów dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
- Przebudowę przejazdu w km. 65,633 , przystosowanie do kat. „B" ( Ogrodniki-Łosiewice);
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni asfaltowej po stronie lewej linii kolejowej w km 65,633 – 66,696 (od przejazdu Ogrodniki-Łosiewice do przejazdu w Zagrodnikach);
- Likwidację przejazdu w poziomie szyn w km. 66,696 (Zagrodniki – Brzuza);
- Budowę drogi równoległej o nawierzchni utwardzonej po stronie lewej linii kolejowej w km 66,696 – 68,719 ( do likwidowanego przejazdu w Zagrodnikach do stacji Topór);
- Budowę wiaduktu drogowego wzdłuż drogi krajowej nr 50 w Toporze,
- Budowę ekranów akustycznych na terenach zabudowanych w celu ochrony przed hałasem emitowanym przez ruch kolejowy.
Roboty na terenie gminy Łochów będą prowadzone w latach 2014 – 2015.
Panie Andrzeju trzeba się zacząć interesować naszym odcinkiem Sadowne-Czyżew, gdzie jest najbardziej interesujący odcinek gminy Małkinia ponieważ tu zajdzie sporo zmian inwestycyjnych dla gminy i trzeba to przypilnować, żeby tego nie schrzanić. W tym lub w przyszłym roku powinny odbyć się konsultacje społeczne i trzeba tego pilnować, żeby ludzie wiedzieli co niesie modernizacja ile ludzi zostanie wysiedlonych jakie odszkodowania itp.
OdpowiedzUsuńhttp://news.ostrowmaz24.pl/znalazl-tys-euro-i-tys-dolarow,5176.html
OdpowiedzUsuńTrzeba mieć uczciwość w sobie jak mało jej wśród nas...
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16878/Wyraz-opinie-o-nowym-rozkladzie-jazdy-KM.html
OdpowiedzUsuń