poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Wiatraki w Małkini

Mam nadzieję, że żart się udał, choć z drugiej strony może jednak przydałyby się takie wiatraki.
W współpracy z Polską Grupą Energetyczną na terenie naszej gminy ma powstać farma wiatrowa. Na początku prąd wykorzystywany będzie do zasilania zmodernizowanego LED-owego oświetlenia, które ma w pierwszej kolejności powstać na ul.Nurskiej. Ze zobowiązań wynikających m.in. z pakietu klimatycznego 3 x 20 wynika, że do 2020 r. każda gmina w Polsce ma obowiązek uzyskać 15% udział OZE w zużyciu energii. Kolejnym krokiem będzie przebudowa osiedlowych kotłowni na opalanie biomasą.

9 komentarzy:

  1. Zapomniał Pan dodać o budowie elektrowni wodnej na Bugu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zamiast robić jaja na próżno, elektrownię jądrową było zrobić ;)

      Usuń
  3. Gdzie te wiatraki i ile sztuk. Ja jestem przeciwnikiem stawianie ich w okolicy buga. Co do oświetlenia led też nie widzę biznesu w tym ponieważ efektywność mała, a droga lepiej zastosować metahalogeny, a z ledami zaczekać kilka lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli mam być szczery, to u mnie w pracy zamontowano dwie lampy LED in świecą wyśmienicie

      Usuń
    2. Pytanie koszt 1 lampy LED i koszt 1 lampy METAHALOGEN i tu mamy klucz.

      Z tego co widziałem to 2000-3000 to jedna lampa lED.

      Usuń
    3. Proszę cyknać fotki i wstawić na forum. Tylko z różnych perspektyw.

      Usuń
  4. A kury nie przestaną się nieść od tych wiatraków ?

    OdpowiedzUsuń
  5. ..... a krowy zsiadłe mleko dawać?

    OdpowiedzUsuń